Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Analiza zilei: Procedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru anumiti contribuabili carora le-a fost anulat codul de TVA din oficiu

OANAF 2011/2016inregistrarea in scopuri de tvainactivitate temporararegistrul comertului

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 589 din 03/08/2016 a fost publicat OANAF 2011/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.



Pocedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, intrucat:

a) au fost declarate inactive sau au fost in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii;

b) asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au/a avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art. 316 alin. (11) lit. c) din Codul fiscal;

c) nu au depus niciun decont de TVA;

d) nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata.

Persoanele impozabile care s-au aflat intr-una din aceste situatii si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA depun la organul fiscal la care sunt inregistrati formularul 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare".


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Formularul se depune insotit de documentatia prevazuta de procedura sau de alte dispozitii legale in vigoare, la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru ca au fost declarate in inactivitate sau au fost in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, precum si in situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazier inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii.
Persoanele impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru nedepunerea niciunui decont de TVA depun cererea de inregistrare insotita de:
a) toate deconturile de TVA (formular 300) nedepuse la termen;
b) o cerere motivata din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;

In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru ca au fost declarate in inactivitate sau au fost in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca la data depunerii cererii de inregistrare sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila s-a reactivat;
b) persoana impozabila a inregistrat in registrul comertului mentiunea de reluare a activitatii, potrivit legii;
c) persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazier persoana impozabila va fi inregistrata in scopuri de TVA daca la data depunerii cererii de inregistrare sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) faptele care au condus la anularea inregistrarii nu mai figureaza in evidenta cazierului fiscal al persoanei impozabile;
b) actualii asociati/administratori ai persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi nu au/are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau situatii de atragere a raspunderii solidare. In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se verifica daca actualii asociati majoritari sau, dupa caz, asociatul unic au/are inscrise astfel de fapte/situatii;
c) persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, compartimentul de specialitate aplica prezenta procedura chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, daca societatea nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

In solutionarea cererilor de inregistrare in scopuri de TVA depuse de persoanele impozabile - societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile, in mod corespunzator, si prevederile procedurale privind criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 August 2016


Votati articolul "Analiza zilei: Procedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru anumiti contribuabili carora le-a fost anulat codul de TVA din oficiu":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ambalaje ce nu mai corespund ca design

Intrebare: Va rog o monografie contabila de scoatere din evidenta a unor pungi si folii utilizate in productie la ambalarea produselor, care nu mai pot consumate in productie pentru ca designul nu mai corespunde.Daca se dau la REMAT sunt cheltuieli deductibile, se calculeaza TVA? Daca nu, sunt cheltuieli deductibile si se calculeaza TVA?

Multumesc.

Raspuns: Pentru ambalajele achizitionate, inregistrarea se face pe stocuri urmand a fi trecute pe cheltuiala...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X