Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

ANAF anunta completarile si modificarile aduse formularului 088

Noul formular 088OANAF 2048/2016formularul 0881 august 2016documente justificativeschimbarea sediului social

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.533/15 iulie 2016, a fost publicat OANAF 2048/2016 pentru modificarea OPANAF nr.3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".

Noul formular 088 se depune incepand data de 1 august 2016.

Principalele modificari aduse formularului 088 sunt:

1. Eliminarea obligativitatii depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor;
2. Diminuarea numarului de intrebari de la 20 (in vechiul formular) la 12 (in noul formular);
3. Diminuarea numarului de documente care se anexeaza la noul formular 088
.

Cine are obligatia sa depuna formularul 088

Societatile care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990 si care se afla in urmatoarele situatii:
1. art.316, alin.(1), lit.a) din Codul fiscal - solicita inregistrarea in scopuri de TVA, inainte de realizarea unor operatiuni taxabile,
a.1) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaste plafonul de scutire de 220.000 lei;
a.2) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

2. art.316, alin.(1), lit.b) Codul fiscal, daca in cursul anului unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire de 220.000 lei, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins plafonul sau a depasit acest plafon;


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


3. art.316, alin.(1), lit.c) Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an caalendaristic este inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

4. art.316, alin.(12) Codul fiscal, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art.316, alin.(11), lit.a)-e) si h), la solicitarea persoanelor impozabile.

Formularul 088 se depune si la solicitarea organelor fiscale competente, formulata conform art.58 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care persoanele impozabile prezinta un risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.

Noua forma a declaratiei 088 va contine 12 puncte esentiale:

1.Precizati daca desfasurati activitati economice:

a) la sediul social/profesional,
b) la sedii secundare (puncte de lucru).

Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia. c)in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.

2. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia:
a) au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

Informatiile trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani fiscali incheiati care preceda datei prezentei declaratii. Informatiile se vor completa pentru situatiile in care asociatii si/sau administratorii au detinut calitatea de asociat si/sau administrator/titular persoana fizica autorizata/titular intreprindere individuala/membru intreprindere familiala, la data la care s-a produs evenimentul.

3. Specificati pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator tipul de viza detinuta in conditiile OUG nr.194/2002;
Se vor anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.

4. Precizati daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sa fie active la data depunerii prezentei declaratii;

5. Specificati modul de organizare si conducere a contabilitatii, conform art.10 din Legea contabilitatii, si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii;

6. Specificati datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale, in conditiile Ordinului Ministerului Economiei si Finantelor nr.858/2008, pentru persoana impozabila;

7. Precizati numarul contractelor individuale de munca incheiate pentru realizarea obiectului de activitate;

8. Specificati care sunt veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice;

9. Precizati studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia;

10. Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;

11. Precizati daca intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni:
- operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari;
- achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export). Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.

12. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia au creditat persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii cinci ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.

Ce documente justificative se anexeaza

S-a diminuat numarul de documente ce trebuie anexate la formularul 088.

Declarantii vor trebui sa anexeze doar urmatoarele categorii de documente:
- care justifica tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (autorizatii, avize, licente etc.);
- care atesta tipul de viza si scopul sederii in Romania (pasaport, permis de sedere, etc.);
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii si persoana impozabila;
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestator si persoana impozabila care are ca obiect punerea la dispozitie de personal calificat;
- imputernicirea in cazul in care declaratia se depune de catre imputernicit.


Sursa: AJFP Satu Mare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 August 2016


Votati articolul "ANAF anunta completarile si modificarile aduse formularului 088":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tablouri primite sponsorizare de o asociatie non profit

Intrebare: buna ziua,
o asociatie non-profit cu activitate culturala primeste sponsorizare de la diverse persoane fizice (pictori) niste tablouri, in vederea vanzari de catre asociatie si de folosire a banilor obtinuti pentru desfasurarea activitatii non profit a asociatiei, tablourile se vand prin magazin de consignatie, va rog sa ma sfatuiti cum inregistrez acesti bani din vanzare pe venituri economice sau pe veneiturile neeconomice ale asociatiei, presedintele imi spune ca trebuie sa fie venituri neeconomice din moment ce au fost primite sponsorizare pentru desfasurarea activitatii neeconomice a asociatiei,daca se poate o onografie contabila de inregistrare.
va multumesc

Raspuns: Asociatia nu poate vinde obiecte primite ca donatie decat ca activitate economica. Aceasta trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari noi in Codul fiscal: TVA, impozitul pe profit si impozitul pentru microintreprinderi

    • Conform mai multor propuneri, vor intra in vigoare mai multe modificari aduse Codului fiscal in ce priveste domeniul TVA, impozitul pe profit si impozitul pe microintreprindere.  Modificarea care vizeaza Impozitul pe profit se aplica asociatiilor de proprietari care intra in sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit, dar nu raman in sfera contribuabililor asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice care efectueaza doar incasare a cotelor de contribut...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

    • Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu S...» citeste mai departe aici

  • Actionarii vor avea acces din timpul anului la profitul firmei

    • Un proiect mai vechi despre care am scris si aici si care elimina infractiunea de folosire cu rea-credinta a bunurilor societatii cooperative sau in folosul propriu a fost recent modificat din nou, propunand ca profitul obtinut de firma sa poata ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Ce este reteaua de siguranta si cum se aplica aceasta?

    • Reteaua de siguranta inseamna taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat membru decat cel de sosire a bunurilor, spre deosebire de regula generala, care prevede ca locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.  In cazul achizitiilor care au loc in Romania, locul impozitarii este in Romania: atat pentru achizitiile in...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Proiectul de act normativ privind modificarea OG nr. 65/1994 a fost adoptat

    • In urma demersurilor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania privind imbunatatirea legislatiei nationale care reglementeaza profesia de expert contabil si cea de contabil autorizat, marti, 20 iunie a.c., in plenul Camerei Deputatilor s-a adoptat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, proiect de act normativ care modifica si OG nr. 65/1994 pr...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X