Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Achizitii intracomunitare efectuate de persoane neinregistrare in scop de TVA. Cum intocmim monografia contabila?

monografia contabilaachizitii intracomunitarecodul fiscalinregistrari contabiletvaroi

In randurile de mai jos, analizam cazul unei societati care doreste sa achizitioneze de la furnizori din UE calculatoare, telefoane si alta aparatura birotica pentru desfasurarea activitatii firmei. Vom vedea daca se platesc taxe vamale, iar in cazul in care nu este platitor de TVA, vom vedea care este plafonul maxim pana la care se pot face achizitii si cand trebui sa se inscrie in ROI si sa devina platitor de TVA. De asemenea, vom vedea care este monografia contabila si daca acest plafon este valabil si pentru achizitiile de marfa pentru revanzare si pentru consum propriu.

Taxele vamale se datoreaza numai pentru importuri – achizitii din afara UE. Pentru achizitiile din UE nu se datoreaza taxe vamale.
Plafonul maxim pentru azhizitii intracomunitare efectuate de persoanele juridice neinregistrate in scopuri de TVA este prevazut la art. 268, alin. (4) din Codul fiscal si este de 10.000 de euro x cursul BNR de la data aderarii = 34.000 lei (Normele metodologice punctul 3, alin. (5)).

Plafonul este valabil si pentru achizitiile de marfa pentru revanzare si pentru consum propriu (cu exceptiile specifice prevazute in Norme la punctul 3, alin. (6) si (7)).

Pana la atingerea plafonului de 34.000 de lei nu aveti obligatii de plata a TVA, de inscriere sau de declarare.

Daca depasiti plafonul ( sau urmeaza sa il depasiti la o noua achizitie) trebuie sa obtineti un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare (conform art. 317 din Codul fiscal) si sa va inscrieti cu acesta in ROI (art. 329 din Codul fiscal).


Codul de TVA astfel obtinut nu va face sa deveniti platitori de TVA si pentru operatiuni derulate in Romania.

Dupa inscrierea in scopuri de TVA numai pentru operatiuni intracomunitare si inscrierea in ROI, veti declara achizitiile intracomunitare in D390, veti calcula TVA , il veti declara in D301 si il veti plati pana pe 25 ale lunii urmatoare achizitiei.

Monografia contabila inainte de depasirea plafonului este:

- Factura de la furnizor, care contine TVA din tara acestuia:
3XX = 401 Cu valoarea totala inclusiv TVA in calitatea sa de taxa nerecuperabila


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii


Monografia contabila dupa depsairea plafonului si inscrierea in ROI:

- Factura de la furnizor, care nu va mai contine TVA pentru ca i-ati comunicat numarul valid de TVA :
3XX = 401

- Calculati dvs. TVA in tara : 3XX = 446 valoarea facturii x 20% (sau alta cota in functie de produsele cumparate)
- Declarati taxa in 301 si achizitia in 390

- Platiti TVA pana pe 25 ale lunii urmatoare : 446 = 5121/5311

Daca doriti, puteti solicita obtinerea unui cod special de TVA pentru operatiuni intracomunitare si va puteti inscrie in ROI inainte de depasirea plafonului (art. 268, alin. (6)).

Daca de exemplu faceti achizitii de la persoane juridice dintr-o tara in care TVA este de exemplu 23%, in Romania fiind de 20%, atunci:

- Daca nu aveti un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare inscris in ROI veti primi factura cu valoarea totala de 1.000 um + TVA 230 um, platiti 1.230 um si nu platiti nimic in Romania

- Daca aveti un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare inscris in ROI veti primi factura fara TVA cu valoarea totala de 1.000 um, calculati TVA si il platiti in Romania 200 um, platind in total 1.200 um.

Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 August 2016


Votati articolul "Achizitii intracomunitare efectuate de persoane neinregistrare in scop de TVA. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Durata amortizare domeniu.ro..

Intrebare: Imi spuneti,Va rog,cum se amortizeaza achizitia unui domeniu,este un domeniu.ro,achizitia espe pe viata.Mi-ar trebui sa stiu durata de amortizare.

Raspuns: Achizitia unui domeniu din punct de vedere contabil este clasificata in categoria activelor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X