Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul de rectificare a bugetului general consolidat pe anul 2016

consiliul fiscalraport semestrialrectificarea bugetuluicontributiifonduri europene

In opinia Consiliului fiscal, revizuirile ascendente semnificative operate la nivelul veniturilor bugetare apar drept fundamentate din perspectiva performantei efective la zi, rezultate ale unei cresteri economice efective nu atat neaparat superioara estimarilor initiale, cat cu o compozitie mai favorabila veniturilor bugetare din impozite si taxe (dinamica superioara a consumului - referinta pentru impozitele indirecte).

Consiliul fiscal valideaza de principiu estimarile guvernamentale ale veniturilor, insa apreciaza ca exista riscul unor incasari inferioare programului pentru veniturile nefiscale si pentru cele din contributii sociale, insa la nivel agregat efectul este probabil compensat de prudenta estimarilor pentru incasarile din accize, taxe vamale si impozitul pe venit si salarii.

In acelasi timp, Consiliul fiscal este extrem de sceptic ca nivelul propus pentru intrarile din fonduri post-aderare aferente exercitiului financiar 2014-2020 este realizabil, in conditiile in care la finele primului semestru veniturile corespunzatoare (680,1 milioane lei) reprezentau doar 5,1% din suma bugetata pentru intregul an (12,8 miliarde lei).

In contextul in care executia la sase luni releva o slaba absorbtie a fondurilor europene si cheltuieli de investitii sub program, desi intr-o masura mai mica decat in anul anterior, decizia de a majora cuantumul acestora apare surprinzatoare, mai ales in conditiile in care experienta istorica indica faptul ca este putin probabil ca accelerarea intrarilor de fonduri europene in a doua parte a anului sa fie suficienta pentru a apropia veniturile de nivelurile programate. De altfel, nematerializarea veniturilor din fonduri UE nu duce la majorarea deficitului bugetar in ipoteza unei ajustari automate in jos a cheltuielilor corespondente.

De asemenea, Consiliul fiscal considera ca bugetul rectificat are potentialul de a genera un ecart mai ridicat intre deficitul ESA 2010 (pe baza de angajamente si relevant din perspectiva tratatelor europene) si cel conform metodologiei nationale (cash).

Veniturile nefiscale ale anului 2016 in baza metodologiei nationale includ venituri extraordinare de 847 milioane lei aferente unor sume provenite din reclasificarea unor sume provenite din anii precedenti, in timp ce metodologia ESA 2010 va reclama cel mai probabil revizuirea corespunzatoare a executiilor istorice mai degraba decat includerea sumelor respective in veniturile corespunzatoare anului curent. Mai mult, este de asteptat ca in baza ESA 2010, asa cum s-a intamplat si in trecut, intreg impactul Legii nr. 85/2016 ce genereaza plati compensatorii esalonate pe 5 ani catre cadrele didactice sa fie inregistrat in totalitate in anul curent - o estimare indicativa sugereaza un cuantum de circa 3 miliarde lei comparativ cu numai 1 miliard in executia cash.

Impreuna, aceste doua elemente insumeaza 2,85 miliarde lei (0,37% din PIB), care s-ar adauga ecartului deja estimat de circa 0,2% din PIB intre deficitele ESA 2010 si cash (a carui sursa rezida in mare parte in faptul ca, la nivelul anului 2016, masurile prevazute de Codul Fiscal afecteaza 11 luni ori 3 trimestre in executia cash pentru unele agregate bugetare, in timp ce executia ESA 2010 va implica un impact anual complet). in aceste conditii, este posibil ca un deficit de 2,76% din PIB in standarde cash sa nu asigure o marja suficienta pentru a evita depasirea nivelului de referinta de 3% din PIB in standarde ESA 2010 ceea ce, coroborat cu evaluarile curente ale Comisiei Europene ce indica un deficit bugetar mai mare de 3% in 2017, sa conduca la o declansare a procedurii de deficit excesiv in cursul anului urmator.

Pe de alta parte, plasarea mai multor agregate de cheltuieli in executia pe prima parte a anului, indeosebi a celor de investitii, semnificativ sub program sugereaza o probabila sub-executie a acestora care ar putea conduce la un deficit bugetar potrivit metodologiei nationale inferior tintei curente, de natura sa asigure si evitarea depasirii pragului de 3% din PIB pentru deficitul bugetar potrivit ESA 2010, chiar luand in calcul elementele mai sus mentionate.

in concluzie, Consiliul fiscal apreciaza ca incadrarea in tinta de deficit bugetar pe anul in curs in contextul metinerii parametrilor actuali ai politicii fiscal-bugetare este posibila, iar balanta riscurilor apare drept echilibrata.

Cu toate acestea, Consiliul fiscal isi reitereaza opinia exprimata cu ocazia aprobarii bugetului pe anul 2016, anume ca deficite bugetare apropiate de 3% din PIB in 2016 si chiar de peste 3% din PIB estimate pentru 2017 (intr-un scenariu de nemodificare a politicilor economice), in conditiile unei cresteri economice mai mari decat cea potentiala, sunt contraindicate, politica fiscal-bugetara fiind una pro-ciclica, apasand pe acceleratie in faza de expansiune a ciclului economic si riscand sa fie constransa sa implementeze masuri de ajustare structurala intr-o inevitabila faza viitoare de recesiune.


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii



Pentru explicatii detaliate, calcule si infografice, va invitam sa consultati raportul integral publicat de Consiliul Fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 August 2016


Votati articolul "Opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul de rectificare a bugetului general consolidat pe anul 2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transfer de imprumut bancar intre doua firme

Intrebare: Buna seara,
O firma x s-a inchis iar firma y a preluat un credit bancar neachitat de la firma x in val. de 1000 lei, fiind acelasi administrator la ambele firme. Intrebarea mea este in ce cont inregistrez imprumutul la firma y eu am facut aceasta inregistrare 461=1621 1000lei. plata se face prin banca, cum o inregistrez in ce cont in 461 sau 1621 si cum inchid cele dou conturi cu rata platita. Nu stiu daca am fost destul de explicita dar oricum va multumesc pentru raspuns.

Raspuns: In opinia mea inregistrarile sunt urmatoarele: In cazul unui contract de leasing reziliat, scaderea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari noi in Codul fiscal: TVA, impozitul pe profit si impozitul pentru microintreprinderi

    • Conform mai multor propuneri, vor intra in vigoare mai multe modificari aduse Codului fiscal in ce priveste domeniul TVA, impozitul pe profit si impozitul pe microintreprindere.  Modificarea care vizeaza Impozitul pe profit se aplica asociatiilor de proprietari care intra in sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit, dar nu raman in sfera contribuabililor asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice care efectueaza doar incasare a cotelor de contribut...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

    • Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu S...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Ce este reteaua de siguranta si cum se aplica aceasta?

    • Reteaua de siguranta inseamna taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat membru decat cel de sosire a bunurilor, spre deosebire de regula generala, care prevede ca locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.  In cazul achizitiilor care au loc in Romania, locul impozitarii este in Romania: atat pentru achizitiile in...» citeste mai departe aici

  • Actionarii vor avea acces din timpul anului la profitul firmei

    • Un proiect mai vechi despre care am scris si aici si care elimina infractiunea de folosire cu rea-credinta a bunurilor societatii cooperative sau in folosul propriu a fost recent modificat din nou, propunand ca profitul obtinut de firma sa poata ...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Proiectul de act normativ privind modificarea OG nr. 65/1994 a fost adoptat

    • In urma demersurilor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania privind imbunatatirea legislatiei nationale care reglementeaza profesia de expert contabil si cea de contabil autorizat, marti, 20 iunie a.c., in plenul Camerei Deputatilor s-a adoptat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, proiect de act normativ care modifica si OG nr. 65/1994 pr...» citeste mai departe aici

  • Achizitii mijloace fixe din fonduri nerambursabile. Model monografie contabila

    • In analiza de mai jos, va oferim ca exemplu un model de monografie contabila pentru un SRL-D care acceseaza fonduri nerambursabile in programul Start up Nation si care achizitioneaza un mijloc fix dintr-un stat non-UE. Vom vedea care este monografi contabila de inregistrare a fondurilor nerambursabile. Tratamentul subventiilor este prevazut in sectiunea 4.11 din OMFP 1802/2014. Subventiile pentru active, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X