Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul de rectificare a bugetului general consolidat pe anul 2016

consiliul fiscalraport semestrialrectificarea bugetuluicontributiifonduri europene

In opinia Consiliului fiscal, revizuirile ascendente semnificative operate la nivelul veniturilor bugetare apar drept fundamentate din perspectiva performantei efective la zi, rezultate ale unei cresteri economice efective nu atat neaparat superioara estimarilor initiale, cat cu o compozitie mai favorabila veniturilor bugetare din impozite si taxe (dinamica superioara a consumului - referinta pentru impozitele indirecte).

Consiliul fiscal valideaza de principiu estimarile guvernamentale ale veniturilor, insa apreciaza ca exista riscul unor incasari inferioare programului pentru veniturile nefiscale si pentru cele din contributii sociale, insa la nivel agregat efectul este probabil compensat de prudenta estimarilor pentru incasarile din accize, taxe vamale si impozitul pe venit si salarii.

In acelasi timp, Consiliul fiscal este extrem de sceptic ca nivelul propus pentru intrarile din fonduri post-aderare aferente exercitiului financiar 2014-2020 este realizabil, in conditiile in care la finele primului semestru veniturile corespunzatoare (680,1 milioane lei) reprezentau doar 5,1% din suma bugetata pentru intregul an (12,8 miliarde lei).

In contextul in care executia la sase luni releva o slaba absorbtie a fondurilor europene si cheltuieli de investitii sub program, desi intr-o masura mai mica decat in anul anterior, decizia de a majora cuantumul acestora apare surprinzatoare, mai ales in conditiile in care experienta istorica indica faptul ca este putin probabil ca accelerarea intrarilor de fonduri europene in a doua parte a anului sa fie suficienta pentru a apropia veniturile de nivelurile programate. De altfel, nematerializarea veniturilor din fonduri UE nu duce la majorarea deficitului bugetar in ipoteza unei ajustari automate in jos a cheltuielilor corespondente.

De asemenea, Consiliul fiscal considera ca bugetul rectificat are potentialul de a genera un ecart mai ridicat intre deficitul ESA 2010 (pe baza de angajamente si relevant din perspectiva tratatelor europene) si cel conform metodologiei nationale (cash).

Veniturile nefiscale ale anului 2016 in baza metodologiei nationale includ venituri extraordinare de 847 milioane lei aferente unor sume provenite din reclasificarea unor sume provenite din anii precedenti, in timp ce metodologia ESA 2010 va reclama cel mai probabil revizuirea corespunzatoare a executiilor istorice mai degraba decat includerea sumelor respective in veniturile corespunzatoare anului curent. Mai mult, este de asteptat ca in baza ESA 2010, asa cum s-a intamplat si in trecut, intreg impactul Legii nr. 85/2016 ce genereaza plati compensatorii esalonate pe 5 ani catre cadrele didactice sa fie inregistrat in totalitate in anul curent - o estimare indicativa sugereaza un cuantum de circa 3 miliarde lei comparativ cu numai 1 miliard in executia cash.

Impreuna, aceste doua elemente insumeaza 2,85 miliarde lei (0,37% din PIB), care s-ar adauga ecartului deja estimat de circa 0,2% din PIB intre deficitele ESA 2010 si cash (a carui sursa rezida in mare parte in faptul ca, la nivelul anului 2016, masurile prevazute de Codul Fiscal afecteaza 11 luni ori 3 trimestre in executia cash pentru unele agregate bugetare, in timp ce executia ESA 2010 va implica un impact anual complet). in aceste conditii, este posibil ca un deficit de 2,76% din PIB in standarde cash sa nu asigure o marja suficienta pentru a evita depasirea nivelului de referinta de 3% din PIB in standarde ESA 2010 ceea ce, coroborat cu evaluarile curente ale Comisiei Europene ce indica un deficit bugetar mai mare de 3% in 2017, sa conduca la o declansare a procedurii de deficit excesiv in cursul anului urmator.

Pe de alta parte, plasarea mai multor agregate de cheltuieli in executia pe prima parte a anului, indeosebi a celor de investitii, semnificativ sub program sugereaza o probabila sub-executie a acestora care ar putea conduce la un deficit bugetar potrivit metodologiei nationale inferior tintei curente, de natura sa asigure si evitarea depasirii pragului de 3% din PIB pentru deficitul bugetar potrivit ESA 2010, chiar luand in calcul elementele mai sus mentionate.

in concluzie, Consiliul fiscal apreciaza ca incadrarea in tinta de deficit bugetar pe anul in curs in contextul metinerii parametrilor actuali ai politicii fiscal-bugetare este posibila, iar balanta riscurilor apare drept echilibrata.

Cu toate acestea, Consiliul fiscal isi reitereaza opinia exprimata cu ocazia aprobarii bugetului pe anul 2016, anume ca deficite bugetare apropiate de 3% din PIB in 2016 si chiar de peste 3% din PIB estimate pentru 2017 (intr-un scenariu de nemodificare a politicilor economice), in conditiile unei cresteri economice mai mari decat cea potentiala, sunt contraindicate, politica fiscal-bugetara fiind una pro-ciclica, apasand pe acceleratie in faza de expansiune a ciclului economic si riscand sa fie constransa sa implementeze masuri de ajustare structurala intr-o inevitabila faza viitoare de recesiune.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii



Pentru explicatii detaliate, calcule si infografice, va invitam sa consultati raportul integral publicat de Consiliul Fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consiliul fiscalraport semestrialrectificarea bugetuluicontributiifonduri europene

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 August 2016


Votati articolul "Opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul de rectificare a bugetului general consolidat pe anul 2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila

Intrebare: Ma confrunt cu o problema si anume ca am solduri finale cu minus... Ce trebuie sa fac si cum le trec in bilant/balanta?... Conturile de cheltuieli si venituri au sau nu solduri finale?

Raspuns: Multumesc frumos... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun pana la 25 martie?

    • Obligatiile fiscale pe care legislatia prevede ca trebuie sa le indeplinim pana pe 25 martie le vom indeplini in acest an pana la 26 martie 2018 intrucât ziua de 25 martie este zi nelucratoare. Va prezentam astfel toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depunem la Fisc pana la aceasta data: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. S...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare

    • Ca urmare a modificarilor aduse in 2017 Codului fiscal, societatile care trec de la plata impozitului pe profit la impozitul pe venitul microintreprinderii trebuie sa depuna declaratia 010. Formularul nou a fost aprobat prin Ordinul 3725 / 2017, care inlocuieste vechiul ordin 3698 / 2015.   Ce este declaratia 010?   Formularul 010 reprezinta declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiun...» citeste mai departe aici

  • Modificarile la declaratia 600 nu se incheie aici! Iata ce va urma!

    • Intr-un articol anterior va anuntam faptul ca ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a facut o declaratie surprinzatoare in ceea ce priveste solutia pe care a gasit-o pentru controversata declaratie 600. Solutia pe care a gasit-o MFP in acest caz este comasarea a cinci formulare intr-unul singur. Toate cele cinci declaratii se depun in pr...» citeste mai departe aici

  • Legea Societatilor Comerciale actualizata in 2018. Contraventii si sanctiuni

    • Legea Societatilor Comerciale nr. 82/1991 a fost modificata de mai multe ori pana acum, astfel ca poate fi dificil sa tii pasul cu toate schimbarile legislative. Venim in sprijinul tau si te anuntam de noile reglementari. In forma actualizata a Legii Societatilor Comerciale, urmatoarele fapte sunt considerate contraventii si se sanctioneaza dupa caz: - detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea analitica a marfurilor. Analitice la contul 371

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala cu 7 puncte de lucru care importa marfa. Aceasta este distribuita mai departe la magazine pe baza de avize de insotire, dar in contabilitate toata marfa, la pret de achizitie si la pret de vanzare, este inregistrata intr-un singur cont. Nu sunt analitice la contul 371. Magazinele nu completeaza raportul zilnic de gestiune. Vom afla in continuare daca, in aceasta situatie, exista vreun risc ca societatea sa fie sanctionata. &nbs...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 207 pentru anul 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pana la data de 28 februarie 2018 pentru veniturile nerezidentilor platitorii de venit trebuie sa depuna la organul fiscal formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti". Declaratia se completeaza si se depune de catre platitorul de venit, respectiv persoana desemnata din cadrul asocierii/entitatii transparente fiscal, care au obligatia calcul...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X