Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Noi reglementari privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor

valori mobiliareautoritatea de supraveghere financiaraconcurentainvestitii

Legislatia aplicabila organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare (O.P.C.V.M.) va fi modificata in sensul alinierii continutului prospectelor si documentelor constitutive ale O.P.C.V.M. la standardele de performanta si transparenta impuse de legislatia Uniunii Europene. Astfel, societatile de administrare a investitiilor (S.A.I.) si societatile de investitii autoadministrate vor putea sa continue sa atraga investitori rezidenti sau nerezidenti, care altfel nu isi vor plasa disponibilitatile in vehicule investitionale care nu respecta cele mai recente cerinte legale comunitare.

Guvernul a adoptat astazi un proiect de lege pentru modificarea si completarea OUG nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor, precum si pentru modificarea si completarea Legii 297/2004 privind piata de capital. Proiectul transpune in legislatia nationala noile prevederi introduse prin Directiva 91/2014/UE.

Adoptarea actului normativ va avea impact macroeconomic asupra domeniului pietei de capital si economiei romanesti prin:

Reconfigurarea arhitecturii de piata tipice activitatii de depozitare a activelor O.P.C.V.M., necesara asigurarii certificarii si verificarii activitati de administrare a activelor O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, rezultate care contribuie la cresterea increderii investitorilor in titluri de participare (peste 400.000 de persoane in prezent);

Va contribui la asigurarea unui sistem transparent si echitabil de remunerare a angajatilor S.A.I. si societatilor de investitii autoadministrate, prin descurajarea practicilor anterioare de asumare de catre administratorii activelor O.P.C.V.M. a unor riscuri inutile, in scopul majorarii remuneratiei lor variabile;

Protectia micilor investitori (adica detinatorii de titluri de participare ale O.P.C.V.M.) prin descurajarea unor practici neconforme si de incalcare a prevederilor legislatiei aplicabile O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, prin majorarea considerabila a cuantumului sanctiunilor administrative ce pot fi aplicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Totodata, noile reglementari vor crea premisele intensificarii concurentei intre cele 31 de S.A.I. inscrise in prezent in Registrul Autoritatii de Supraveghere Financiara, cu efecte pozitive atat asupra nivelului costurilor (prin reducerea acestora) suportate de investitori, precum si a transparentei si alinierii intereselor acestora cu cele ale investirilor (prin obligarea S.A.I. si a societatilor de investitii autoadministrate ca minim un procent substantial, in orice caz de cel putin 40 % din componenta variabila a remuneratiei acestora, sa se amane pe o perioada corespunzatoare din punct de vedere al perioadei de detinere recomandate detinatorilor de titluri de participare ale O.P.C.V.M.-ului respectiv).

Principalele modificari incluse in proiectul de lege vizeaza:

Atributiile si functiile depozitarilor, mai exact:

o Numirea depozitarului si entitatile eligibile

o Sarcini de supraveghere a emisiunii/rascumpararii de titluri de participare si a fluxurilor de numerar


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


o Pastrarea in conditii de siguranta - Proiectul de lege impune ca depozitarul sa prezinta lunar S.A.I. sau societatii de investitii autoadministrate un inventar cuprinzator al tuturor activelor O.P.C.V.M.-ului. Pentru activele care nu pot fi pastrate in siguranta (in sens de custodie), depozitarul trebuie sa verifice dreptul de proprietate al O.P.C.V.M.-ului sau al S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului asupra activelor respective, analizand daca O.P.C.V.M.-ul sau S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului este titularul dreptului de proprietate, pe baza informatiilor sau a documentelor furnizate de O.P.C.V.M. sau de S.A.I. si, daca sunt disponibile, a altor dovezi externe

o Delegarea activitatii de depozitare

o Raspunderea depozitarului - Depozitarul este permanent raspunzator de orice pierdere suferita de detinatorii de titluri de participare cauzata de neglijenta acestuia sau de nerealizarea intentionata a sarcinilor acestuia.

Practicile de remunerare impuse - Noile reguli stabilite prin prezentul proiect de lege obliga S.A.I. sa nu isi asume riscuri hazardate sau excesive, doar cu scopul de a-si realiza tintele de bonus sau remuneratia variabila bazata pe anumite praguri de profitabilitate/rentabilitate ale investitiilor O.P.C.V.M. Astfel, alinierea intereselor S.A.I. cu cele ale investitorilor se obtine printr-o serie de noi reglementari intre care mentionam:

o Obligatia ca minim 50% din remuneratia variabila a S.A.I. sa fie achitata sub forma de titluri de participare ale O.P.C.V.M. administrat, din care un procent de minim 40% nu va putea fi vandut mai devreme de 3 ani;

o Introducerea unor ajustari de performanta negativa de tipul claw-back (conform principiului "malus"), in sensul ca S.A.I. va trebui sa returneze o parte din bonusurile incasate in anii anteriori, in cazul unei contraperformante in anii urmatori;

Regimul sanctionatoriu - Textul prezentului proiect de lege prevede o lista de sanctiuni administrative, ce pot fi aplicate atat persoanelor fizice, cat si celor juridice de autoritatile nationale competente, ca urmare a constatarii de incalcari de la prevederile OUG nr. 32/2012. Sanctiunile administrative pentru persoanele juridice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro sau 10% din cifra de afaceri anuala. Sanctiunile administrative pentru persoanele fizice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro. Sanctiunile aplicate tuturor persoanelor sunt, de asemenea, plafonate la dublul sumei obtinute prin incalcarea prevederilor OUG nr. 32/2012 (in situatia in care aceasta suma poate fi determinata).

Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere si aprobare Parlamentului

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 August 2016


Votati articolul "Noi reglementari privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Expertiza contabila - proba in instanta si plata

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

La termenul trecut de judecata, judecatorul a cerut unitatii noastre
sa raspunda in scris daca este de acord sau nu cu o Expertiza contabila.
Expertul a depus la Parchet o Expertiza contabila, dar nu a finalizat-o si nu a formulat Concluzii.
De aceea, judecatorul a solicitat un Supliment la Expertiza si Concluziile expertului.
Expertul a raspuns ca din motive tehnice nu poate da curs solicitarii instantei.

Unitatea a trimis instantei raspunsul contabilei:
- la capitolul "Consultanta si expertiza" nu avem prevazute sume in bugetul institutiei pt. anul 2014. Realizarea expertizei se poate asigura prin virarea sumei necesare de la art.10, unde avem economii".
Intrucat in Dosarul instrumentat de Parchet, in urma unei Expertize,
a fost stabilit un prejudiciu preliminar, s-a solicitat in scri instantei"
- sa se tina seama si de Raportul de Expertiza efectuat de catre domnul expert care se afla la dosar, ca urmare a desemnarii acestuia in acest scop de catre Parchetul de pe langa Tribunal.

Insa, judecatorul a considerat ca unitatea noastra nu a fost de acord cu
efectuarea unei Expertize.

De ce?
Este corect si s-a consemnat in Incheierea de sedinta ?
Ce putem face ?
Ce raspuns va trebui sa trimita unitatea instantei
in asa fel ca unitatea sa nu sa fie acuzata ca a fost angajata intr-o plata nelegala
( deoarece nu ar fi bani alocati pt. asa ceva ) si ca sa nu se interpreteze ca refuza Expertiza ?

Raspuns: Buna ziua ! Va rog sa ma mai ajutati cu urmatoarele informatii: - care sunt conditiile in care se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Poprire pe salariu si limite in vigoare. Ce trebuie sa stiti in calitate de salariat sau angajator

    • Informatii precum cele de mai jos sunt utile atat in calitate de salariat, cat si in calitater de angajator. A cunoaste temeinic legislatia inseamna a avea intotdeauna un avanataj de partea dumneavoastra, indiferent de orice parte a baricadei v-ati afla. Astfel, in analiza de azi, avem ca exemplu situatia in care pentru un salariat cu contract de munca timp partial, functie de baza, s-a primit adresa poprire de la ANAF. Vom vedea cat se retine din salariu (din brut sau net) si daca tichetele ...» citeste mai departe aici

  • Protocol intre CECCAR si Camera Consultantilor Fiscali: Recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala

    • Va facem cunoscut faptul ca, incepand cu 21 aprilie 2017, a intrat in vigoare protocolul incheiat intre C.E.C.C.A.R. si CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI, pentru recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala. Conform acestui document, membrilor comuni ai celor doua organisme profesionale, li se vor putea recunoaste CURSURILE DE FISCALITATE efectuate in cadrul uneia dintre ele, pe baza de adeverinte, in limita a 10 ore de prega...» citeste mai departe aici

  • Atentionari noi privind depunerea situatiilor financiare anuale pana la 30 mai 2017

    • Au fost publicate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici, ce au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 166/2017. Astfel, depun situatii financiare anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2017, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institute...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cand putem efectua plati in valuta pe teritoriul Romaniei?

    • Pe teritoriul Romaniei operatiunile in valuta se efectueaza cu respectarea prevederilor Regulamentului BNR nr. 4/2005 privind regimul valutar, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste platile intre rezidenti si nerezidenti regulamentul stabileste ca operatiunile valutare curente si de capital se efectueaza in mod liber intre rezidenti si nerezidenti, in valuta si in moneda nationala (leu). Cu privire la platile in...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017

    • Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata. Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata: - esalonarea la plata, ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi

    • Avand in vedere necesitatea comunicarii rapide si eficiente cu institutiile de credit, in ceea ce priveste comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, se impune crearea cadrului legal pentru implementare acestui obiectiv. Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, "in cazul actelor administrative fiscale emise de cat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X