Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Buletin: Decizii adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara

autoritatea de supraveghere financiararaspundere civilaprejudiciiasigurarefondurile de pensii

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat recent urmatoarele masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate – asigurari, piata de capital si pensii private:

A) Reglementare

Proiectul de modificare a Normei nr.23/2014 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publica, timp de 15 zile);

Proiectul de Norma pentru modificarea si completarea Normei 7/2013 privind forma si clauzele cuprinse in contractul de asigurare obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundatiilor, cu modificarile si completarile ulterioare (proiectul va fi transmis spre publicare Monitorului Oficial al Romaniei);

Proiectul de Norma pentru modificarea Normei nr. 26/2014 privind transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat (proiectul va fi transmis spre publicare Monitorului Oficial al Romaniei);

Proiectul Normei privind sistemul de raportare contabila semestriala in domeniul pensiilor private (proiectul va fi transmis spre publicare Monitorului Oficial al Romaniei);

B) Supraveghere si control


Suspendarea activitatii, respectiv respingerea solicitarii de retragere a autorizatiei de functionare in cazul unor brokeri de asigurare;

Respingerea unor plangeri prealabile formulate impotriva unor decizii ale ASF.

C) Autorizare – Avizare


Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


Numirea unor noi membri in structurile de conducere ale unor entitati reglementate (Director General adjunct, Director executiv);

Modificarea actului constitutiv in cazul unui broker de asigurare (numiri asociat semnificativ, administrator);

Prospectul proportionat intocmit in vederea majorarii capitalului social al societatii COMMIXT S.A. Buftea;

Emiterea Certificatului de inregistrare a Valorilor Mobiliare aferent diminuarii capitalului social al societatii SIFI CJ STORAGE S.A. Bucuresti;

Avizarea si reavizarea unui numar de 103 agenti si retragerea avizelor pentru 25 de agenti care desfasoara activitati de marketing pentru fondurile de pensii facultative si administrate privat.

D) Informari

Consiliul a luat nota de Raportul primului audit financiar efectuat de catre Curtea de Conturi la ASF pentru exercitiul financiar 2015, in baza Legii 148/2015, care largeste aria de verificare asupra contului de executie in integralitatea lui. Nu au fost constatate nereguli si abateri de la legalitate si regularitate care sa conduca la producerea de prejudicii, dar au fost dispuse masuri privind intarirea functiilor de audit si control intern, controlul financiar preventiv si conducerea contabilitatii, inventarierea elementelor de natura activelor etc., precum si regularizarea in totalitate a constatarilor din anii anteriori (2013-2014);

Consiliul a fost informat asupra executiei bugetare pe semestrul I 2016, care s-a incheiat cu un excedent de 17.051.837 lei. Veniturile s-au realizat in proportie de 106,45%, ponderea cea mai mare (89,61%) provenind din cotele pentru functionarea, administrarea si supravegherea organismelor de plasament colectiv, fondurilor de pensii private si asiguratorilor, si numai 3,89% din cotele aferente tranzactiilor cu instrumente financiare si oferte publice (BVB). Cheltuielile s-au realizat in proportie de 75,28% fata de prevederile pentru aceasta perioada, in principal datorita realizarii partiale a planului de investitii si cheltuieli de capital (35,39%), a cheltuielilor mai mici cu bunuri si servicii (53,03%), dar si a cheltuielilor mai reduse cu personalul (90,94%).

Informare privind activitatea ASF in cadrul ESMA (Autoritatea Europeana pentru Valori Mobiliare si Piete) si EIOPA (Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale) in trimestrul II 2016.

Consiliul ASF se intruneste in fiecare saptamana pentru a decide asupra masurilor care trebuie adoptate pentru buna functionare si pentru supravegherea eficienta a pietelor financiare nebancare, a participantilor si operatiunilor pe aceste piete.


Sursa: ASF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 August 2016


Votati articolul "Buletin: Decizii adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce grila salarizare si incadrare ?

Intrebare: Buna ziua !

Revin la Subiectul:
reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse Umane din ce categorie face parte ? Unde pot sa il incadrez ?

pentru ca la alte muzee, la alte biblioteci si la administratie nu pot sa ii incadrez ....
pentru ca institutia noastra care are un personal atat de divers,
pentru ca este un muzeu de nivel judetean aflat in subordinea Consiliului Judetean,

nu stiu unde sa incadrez ca sa nu gresesc ....

Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011.

Consiliul Judetean nu a facut si incadrarea personalului institutiei noastre.

Daca Consiliul Judetean este ordonatorul principal de credite,
iar institutia noastra este ordonator de credite, fiind subordonata Consiliului Judetean, cine va trebui sa faca incadrarea intregului personal ? pe compartimente /birouri /.... si cine va trebui sa stabileasca salariile personalului cf. Legii nr.153 /2017 ?

Va rog din tot sufletul sa imi explicati cum se procedeaza ?

Raspuns: Miliarde si miliarde de multumiri !!!!........ » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. Vedeti mai jos care sunt cele 7 plafoane fiscale ce aplica incepand cu 1 ianuarie 2018, actualizate in functie de cursul valutar de la 31.12.2017! Luati in considerare ca la 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, in ...» citeste mai departe aici

  • Modificari privind cota de TVA 9%. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Conform art. 291 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal cota redusa TVA 9% se aplica pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol. Aceste bunuri si servicii pentru care se aplica cota de 9% sunt prevazute prin OMFP 1155/868/2016. Prin OMFP nr. 3132/472/2017 publicat in MOF nr. 49 din 18....» citeste mai departe aici

  • O noua amnistie fiscala – cine beneficiaza de anularea datoriilor?

    • In Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 29 privind anularea unor obligatii fiscale. Legea prevede anularea urmatoarelor obligatii fiscale: 1. In cazul tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, se anuleaza diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Vanzare marfa catre societate radiata. Cum se procedeaza?

    • In acest studiu de caz avem ca principala tema un client ocazional al unei societatii. Acesta a fost radiat de la Oficiul Registrului Comertului in data 22.06.2017. Ulterior acestei date, fara a se verifica starea clientului, i s-a intocmit o factura fiscala de vanzare a unor marfuri. Valoarea este una mica, iar vanzarea este cu document fiscal. Vom dezbate in continuare cum se procedeaza in acest caz.   Iata care este raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale OBLIGATORII in 2018: care sunt modificarile?

    • Vom dezvate in acest articol modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, care face obiectul unui proiect de hotarare de Guvern, depusa pe site-ul MFP in data de 10 ianuarie. Contributii sociale in 2018 1. Contributia de asigurari sociale Legat de contributia de asigurari sociale, s-au dezv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X