In analiza de mai jos, avem o reprezentanta a unei firme germane in Romania care are un angajat pentru care s-a intocmit un contract de munca raportat in Revisal. Societatea calculeaza impozitele aferente salarului si depune declaratia 112, platind si taxele la buget. Vom vedea daca va trebui condusa contabilitatea din moment ce se trimit in Germania toate bonurile de deplasare si facturile achitate in Romania.
Baza legala pentru organizarea si conducerea contabilitatii de catre reprezentante este OMFP nr.1230/24.07.2006, actualizat, cu modificarile si completarile ulterioare.
- Apr 0925 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, CONSTANTAVezi detaliiInscriere - Apr 0925 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, ConstantaVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 22100 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Conform prevederilor ordinului mentionat anterior, reprezentantele persoanelor juridice straine, care sunt autorizate sa functioneze in Romania, sunt obligate sa intocmeasca urmatoarele registre contabile: Registrul-jurnal si Registrul-inventar.
Reprezentantele vor tine contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, potrivit necesitatilor proprii.
In functie de specificul si complexitatea activitatii pe care o desfasoara, reprezentantele vor intocmi documentele pe care le considera necesare din cele financiar-contabile, prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015.
In cazul in care reprezentantele opteaza pentru contabilitatea in partida dubla, acestea organizeaza si conduc contabilitatea proprie la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare, in baza reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.1802/2014.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA