Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sesiune de intrebari si raspunsuri ANAF: CAS datorat de persoanele care realizeaza venituri din activitati independente

plata casvenituri activitati independente2017formular 200baza de calculasigurari sociale

Va reamintim ca una dintre sesiunile ANAF a avut ca tema si contributia de asigurari sociale datorata de persoanele care realizeaza venituri din activitati independente. Mai jos redam unele dintre cele mai interesante si utile raspunsuri date de ANAF la intrebarile contribuabililor.

Intrebare contribuabil: Se va schimba incepand de anul viitor? Nu se calculeaza dupa realizarile din anul acesta ?

Raspuns ANAF:

In anul 2016, persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, impuse in sistem real, se incadreaza in categoria asiguratilor obligatoriu in sistemul public de pensii, fiind obligate sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale, daca venitul realizat in anul 2015, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv cheltuielile reprezentand contributia de asigurari sociale, raportat la numarul lunilor de activitate din cursul anului, depaseste 35% din castigul salarial mediu brut.

Conform legislatiei in vigoare, in anul 2017, in baza declaratiei privind venitul realizat – formular 200 pentru anul 2016 depusa pana la data de 25.05.2017, se efectueaza definitivarea contributiei de asigurari sociale pentru anul 2016 de catre organul fiscal competent, prin decizie de impunere anuala, prin aplicarea cotei individuale de 10,5% sau a cotei integrale de contributie de 26,3%, conform optiunii exprimate de catre dumneavoastra la depunerea formularului 600, cu incadrarea acesteia in plafonul minim si maxim. Platile anticipate pentru 2017 se vor stabili in functie de venitul realizat in anul 2016

Intrebare contribuabil:

Un PFA care isi incheie activitatea anul acesta, iar venitul net lunar pentru perioada activa este peste 938 lei, trebuie sa plateasca CAS? Daca trebuie sa plateasca, plata se va realiza anul acesta la inchidere sau doar la anul, in 2017?


Raspuns ANAF:

In situatia in care va incetati activitatea si nu va mai incadrati in categoria persoanelor care au obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit prevederilor art. 151 alin. (8) din Codul fiscal, este necesar sa depuneti la organul fiscal formularul 220 “Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" in vederea recalcularii platilor anticipate cu titlul de contributii sociale, bifand casuta corespunzatoare, si completarea formularului la capitolul II Date privind activitatea desfasurata pct. 11 Data incetarii obligatiei de plata CAS.

Nu exista prevederi legale pentru definitivarea CAS in cursul anului, regularizarea acestuia facandu-se in anul urmator realizarii venitului. Informatii suplimentare puteti obtine utilizand formularul de asistenta de la urmatorul link: https://www.anaf.ro/arondare/


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii


Intrebare contribuabil:

Pentru un PFA care s-a infiintat in ianuarie 2016 si a estimat un venit net de 6000 de lei, adica
sub cei 35% din venitul mediu pentru fundamentarea bugetului, si va realiza tot
aproximativ 6000 de lei, acesta va plati pentru anul 2016 prin decizie de impunere CAS la
nivelul minim sau nu va plati deloc pentru 2016?

Raspuns ANAF:

Avand in vedere ca, la data infiintarii, respectiv ianuarie 2016, PFA-ul a estimat un venit pentru anul in curs care se afla sub nivelul a 35% din castigul salarial mediu brut, consideram ca, nu aveati obligatia completarii si depunerii formularului 600 - "DECLARAtIE privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii" si nici a efectuarii platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale pentru anul 2016.

In baza declaratiei privind venitul realizat – formular 200 pentru anul 2016 depus pana la data de 25.05.2017, se efectueaza definitivarea contributiei de asigurari sociale pentru anul 2016 de catre organul fiscal competent, prin decizie de impunere anuala, cu respectarea plafonului minim sau maxim. Daca venitul realizat in anul 2016 de aceste persoane care nu au avut obligatia de a efectua plati anticipate in 2016, va fi sub plafonul minim (35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat) nu se va datora pentru anul 2016 CAS.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 August 2016


Votati articolul "Sesiune de intrebari si raspunsuri ANAF: CAS datorat de persoanele care realizeaza venituri din activitati independente":
Rating:

Nota: 4.35 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Durata amortizare domeniu.ro..

Intrebare: Imi spuneti,Va rog,cum se amortizeaza achizitia unui domeniu,este un domeniu.ro,achizitia espe pe viata.Mi-ar trebui sa stiu durata de amortizare.

Raspuns: Achizitia unui domeniu din punct de vedere contabil este clasificata in categoria activelor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Da1aveam colegi de Sam,care trebuiau sa plateasca anumite cursuri si manuale, am facut integrala economica , a iesit 3 ron, memoratoarele 10-11 bucati/5 carti, defalcate pe mai multi ani1..SAm -ul se plateste, precum Cooperatia Brancoveanu, unde este Ceccar -Arges, in Ramnicu Valcea.Ei cica, n-aveau ca Asistent de gestiune, puteau sa promoveze pana la Economist Adjunct,ei sunt Merchandiseri in Tara, un fel de Comercial Center, deci ei saracii, daca aveai Atestat, care trebuie platit cu taxa la Finante,de unde bani, este un fel de autorizatie de libera practica.Da sunt de acord1Asa a fost si inainte de Revolutie, dar tata! ma apara Serviciile, caci Statul isi ia partea lui!...Eu sunt cu Specialistii Guvernului!...Acestia sunt meseriasii-ingineriile, industriei romanesti!.....nu Scoala de Astrofizica, eu m-am oprit din Codex, la Scoale, Institutie,siBiserica!Dvs, unde?!.....
Data adaugarii: 03-Sep-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X