Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Procedura de majorare a plafonului de incasari in numerar pentru organizatorii de evenimente. Noutati OMFP 1265/2016

depasire plafonorganizare evenimenteincasari numerarLegea nr. 70/2015OMFP 1265/2016

Ca urmare a faptului ca s-a aprobat Procedura de majorare a plafonului de incasari in numerar pentru organizatorii de evenimente, prin OMFP 1265/2016, publicat in Monitorul oficial nr. 603/08.08.2016, prezentam mai jos unele dintre cele mai importante prevederi incluse in noul ordin.

in conformitate cu prevederile art. 41 alin.(5) din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002, privind introducerea sistemelor moderne de plata, organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, aprobarea unui alt plafon de incasari decat plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana, in cazul in care acestia prezinta organului fiscal informatii din care rezulta ca incasarile de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depasesc acest plafon.

Procedura de majorare a plafonului de incasari in numerar de la persoane fizice pentru organizatorii de
evenimente, in conformitate cu prevederile art. 41 alin.(5) din Legea nr.70/2015, precizeaza urmatoarele:

CEREREA INITIALA

Cererea se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate transmite prin posta,
cu confirmare de primire impreuna cu urmatoarele documente justificative:

- documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
- declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare
de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/ acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;

- situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni, in cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;

- copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor;


Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


- orice alte documente justificative relevante in sustinerea cererii

CEREREA DE MODIFICARE A PLAFONULUI INITIAL

Ori de cate ori organizatorul apreciaza ca se impune modificarea plafonului aprobat de organul fiscal, acesta poate depune o cerere in acest sens, insotita de toate documentele anexate si in cazul primei cereri

CEREREA DE REINNOIRE A PLAFONULUI

Cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de
incasari in numerar, se poate depune o cerere de reinnoire a plafonului insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment.

APROBAREA / RESPINGEREA/MODIFICAREA / RESPINGEREA MODIFICARII / REINNOIREA PLAFONULUI

In urma analizarii cererii depuse si a documentelor anexate organul fiscal competent emite si comunica contribuabilului unul din urmatoarele documente, dupa caz:
- Decizie de aprobare a plafonului de incasari in numerar cu valabilitate un an de la data comunicarii;
- Decizie de respingere a cererii de aprobare a plafonului de incasari in numerar ;
- Decizie de reinnoire a plafonului de incasari in numerar cu valabilitate un an de la data comunicarii;
- Decizie de modificare a plafonului de incasari in numerar cu valabilitate un an de la data comunicarii;
- Decizie de respingere a modificarii plafonului de incasari in numerar.

Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in ultimele 12 luni. Emiterea unei decizii de respingere nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o noua cerere.

Sursa: MFP

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depasire plafonorganizare evenimenteincasari numerarLegea nr. 70/2015OMFP 1265/2016

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 August 2016


Votati articolul "Procedura de majorare a plafonului de incasari in numerar pentru organizatorii de evenimente. Noutati OMFP 1265/2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

II - CNAS

Intrebare: Am avut o intreprindere individuala deschisa in 2010 pe care am radiat-o luna trecuta. Acum 2 saptamani am primit o instiintare de la CNAS sa ma prezint cu documente si decizii de impunere anuala pentru perioada 01.01.2008-04.04.2013 si o cerere pe care trebuie sa o completez si sa o semnez prin care solicit calculul obligatiilor de plata (desi nu doresc!) la FNUASS pe baza documentelor justificative prezentate.
Am citit pe acest site despre Formularul 601 "Cerere de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale"
Ce ma sfatuiti sa fac?
Va multumesc!

Raspuns: Trebuie sa mentionez ca incepand cu 2001 am un loc de munca si mi-au fost retinute de angajator...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Expertize contabile si tehnice. Atentie la cota de 10%!

    • Incepand cu 01 ianuarie 2016, Noul Cod fiscal aprobat prin Legea 227/2015 nu mai reglementeaza retinerea la sursa reprezentant plati anticipate pentru veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara. Astfel, pentru aceste venituri nu se mai retine impozit la sursa. Conform art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitati...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X