Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?

emitere chitantafacturarea clientilorfacturarechitantabon fiscalOUG 28/1999

In randurile de mai jos, stabilim daca este corect sa se emita o chitanta pentru incasarea unei facturi de client, persoana juridica, in conditiile in care detine casa de marcat la locul vanzarii sau daca trebuie emis numai bon fiscal indiferent de felul persoanei fizice sau juridice.

Este corect sa emiteti chitanta in cazul incasarii unei facturi de client persoana juridica , chiar daca detineti casa de marcat la locul vanzarii.

Art.1 alin.(1) si (2) din OUG 28/1999 mentioneaza urmatoarele:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura."

Avand in vedere prevederile mentionate anterior,obligativitatea agentilor economici de a utiliza aparatul de marcat electronic fiscal intervine in cazul incasarilor de la persoane fizice.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 August 2016


Votati articolul "Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Penalitati intarziere plata intretinere

Intrebare: Buna ziua! Numele meu este Ioana si am o intrebare in ceea ce priveste plata intretinerii lunare si penalitatile aferente intarzierilor de plata.
Dupa o anumita perioada in care nu am avut un loc de munca am acumulat din pacate la intretinere suma de aproximativ 2300 Ron restanta. De aproximativ 2 luni am reusit sa imi revin financiar,iar pe data de 01.10.2013 am achitat o parte din restanta.Toate ca toate, insa la diferenta de 1-2 zile de la plata s-a afisat intretinerea pentru luna urmatoare si am constatat cu stupoare ca de la suma de 3000 Ron( restante 2300 ron + penalitati 700 ron), din care eu am achitat la 01 octombrie 400 Ron,mi s-a marit suma totala de plata la 4000 Ron (restante+penalitati) din care 2500 restanta si aproximativ 1500 penalitati. Practic mi s-au dublat penalitatile,desi cu 2 zile inainte am achitat acea suma.Cunosc faptul ca penalitatile se impun prin lege a fi de maxim 0,2% pe zi de intarziere si cunosc termenul in care incep sa se aplice,insa nu inteleg un lucru.Cum se face exact calculul?se calculeaza 0,2% pe zi incepand cu data din care au inceput sa se inregistreze penalitati la primele restante?se calculeaza de la ultima plata si pe suma ramasa restanta?sau se calculeaza lunar pe suma ce se afla in restanta in acel moment?
Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns urgent pentru ca mi se pare o diferenta fabuloasa cel putin in ceea ce priveste calculul de penalitati de pe o luna pe alta si nu vreau sa cer explicatii la administratie fara sa fiu in cunostinta de cauza. Plus ca am inceput de ceva timp sa cred ca "doamna" care face calculele imi inregistreaza penalitati la penalitati.
Mentionez ca este vorba de asociatie de proprietari.
Va multumesc si sper sa ma ajutati cat mai repede cu un raspuns.

Raspuns: Pentru inceput solicitati in scris asociatiei de proprietari sa va puna la dispozitie modalitatea de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X