Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?

emitere chitantafacturarea clientilorfacturarechitantabon fiscalOUG 28/1999

In randurile de mai jos, stabilim daca este corect sa se emita o chitanta pentru incasarea unei facturi de client, persoana juridica, in conditiile in care detine casa de marcat la locul vanzarii sau daca trebuie emis numai bon fiscal indiferent de felul persoanei fizice sau juridice.

Este corect sa emiteti chitanta in cazul incasarii unei facturi de client persoana juridica , chiar daca detineti casa de marcat la locul vanzarii.

Art.1 alin.(1) si (2) din OUG 28/1999 mentioneaza urmatoarele:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura."

Avand in vedere prevederile mentionate anterior,obligativitatea agentilor economici de a utiliza aparatul de marcat electronic fiscal intervine in cazul incasarilor de la persoane fizice.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 August 2016


Votati articolul "Emitere chitanta. Cum procedam la facturarea clientilor?":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna si cheltuieli de transport administrator-cadru legal

Intrebare: Buna ziua,
La un SRL fara salariati, administratorul se deplaseaza intr-o alta localitate in interesul firmei. I se poate acorda diurna, in baza ordinului de deplasare. Care este cadrul legal?Ce alte documente justificative mai trebuie atasate pentru acordarea diurnii respective?Presupunem ca distanta este mai mare de 5 km si perioada mai mare de 12 ore.
2.
In acelasi context, administratorul se deplaseaza cu autoturismul proprietate personala, pentru care are incheiat contract de comodat cu societatea, ataseaza ordin de deplasare si foaie de parcurs. Mai este necesar bonul de benzina sau GPL, daca are foaie de parcurs cu toate informatiile completate? Exista un normativ la nivel legislativ national pentru calculul consumului in baza foii de parcurs ( presupunand ca a pierdut bonul fiscal cu care a alimentat, de exemplu)?
3.
Desi autoturismul nu este folosit exclusiv in activitatea firmei ( in general), pentru cazul relatat, este deductibila integral cheltuiala cu combustibilul+TVA-ul aferent , avand in vedere ca , in cazul particular descris, poate justifica integral consumul cu foaie de parcurs si ordinul de deplasare?
Multumesc.

Raspuns: Administratorul are calitatea de reprezentant legal al societatii, prin statut, conform legii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Sfaturi pentru un contabil incepator: Cum sa dati startul intr-o cariera de succes

    • In 2017, se discuta din ce in ce mai mult, atat la nivel national, dar mai ales international, ca un profesionist contabil trebuie sa devina cu mult mai creativ in relatia pe care o desfasoara cu o firma sau cu un client. Vorbim de asumarea unor noi roluri: de sfatuitor, de partener pe drumul care ajuta la dezvoltarea afacerii, de om de incredere, de consultant si de profesionist care are rabdare sa explice si sa-si sprijine clientii in lupta cu legislatia complicata si obligatiile nenumarate...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

    • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. In ceea ce priv...» citeste mai departe aici

  • Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?

    • In cazul urmator, avem o societate platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere care vrea sa ridice dividende aferente anului 2016. In cazul in care societatea nu dispune de lichiditati, vom vedea daca poate sa le ridice si peste un an sau doi, precum si care este data limita pentru ridicare. Se mentioneaza ca se plateste impozitul pana in 25 ianuarie 2018. In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribui...» citeste mai departe aici

  • Vanzare teren si achizitie imobil. Ce prevederi legate de taxarea inversa se vor aplica?

    •   Vom analiza, prin cele ce urmeaza, situatia in care o societate, microintreprindere, vinde un teren inregistrat in contabilitate la valoarea de 74.000 lei la valoarea de 1 milion euro + TVA si achizitioneaza o cladire de la acelasi partener la valoarea de 700.000 euro + TVA. Stabilim daca se emite factura pe toata valoarea terenului cu taxare inversa. De asemenea, vom vedea daca intra valoarea acestei facturi in baza de impozitare la impozit microintreprindere. In c...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X