Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum declarati veniturile din pensii obtinute din strainatate?

venituri pensii strainatateformularul 201formularul 220decizie de impunere

Persoanele fizice rezidente fiscal in Romania care realizeaza venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, au obligatia ca, in termen de 30 de zile de la data incadrarii in aceasta categorie de persoane, sa declare la organul fiscal la care sunt arondate cu domiciliul fiscal venitul lunar din pensie, prin depunerea Declaratiei privind venitul estimat - formularul 220.



Astfel, pe formularul 220 se bifeaza casuta "Venituri din pensii din strainatate, realizate in statul de unde provin sumele.
Venitul estimat din pensii obtinute din strainatate se calculeaza ca produs intre venitul lunar din pensie evaluat la cursul pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ziua precedenta depunerii declaratiei si numarul de luni din anul fiscal in care se realizeaza venitul din pensie.in cazul impunerilor efectuate dupa expirarea unor termene de plata, contributia de asigurari sociale de sanatate se repartizeaza la termenele de plata urmatoare.

Pentru incadrarea persoanelor fizice prevazute la alineatul de mai sus in categoria persoanelor care realizeaza venituri din pensii care depasesc, lunar, valoarea unui punct de pensie stabilit pentru anul fiscal respectiv, organul fiscal utilizeaza cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ziua precedenta depunerii declaratiei privind venit estimat (formularul 220).

Aceste persoane fizice sunt obligate sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate care se stabilesc de organul fiscal competent, prin decizie de impunere, pe baza declaratiei de venit estimat sau a declaratiei privind venitul realizat, dupa caz, cu respectarea regulilor prevazute la art. 121 din Codul Fiscal.

Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate se evidentiaza lunar in decizia de impunere, iar plata se efectueaza trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru. Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele mentionate mai sus se determina de organul fiscal competent, prin decizie de impunere anuala, pe baza "Declaratiei privind veniturile realizate din strainatate"- formularul 201. Baza de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate se evidentiaza lunar in decizia de impunere.

Sumele de plata stabilite prin decizia de impunere anuala se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, iar cele achitate in plus se compenseaza sau se restituie potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.

Cetatenii romani cu domiciliul in tara care detin o asigurare pentru boala si maternitate in sistemul de securitate sociala din alt stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene sau in statele cu care Romania are incheiate acorduri bilaterale de securitate sociala cu prevederi pentru asigurarea de boala-maternitate, in temeiul legislatiei interne a statelor respective, care produce efecte pe teritoriul Romaniei, si fac dovada valabilitatii asigurarii, nu au calitatea de contribuabil la sistemul de asigurari sociale de sanatate.


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




Termen de depunere a "Declaratiei privind venitul estimat" - formular 220 in 30 de zile de la data incadrarii in categoria persoanelor fizice care realizeaza venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.

Declaratia 220 se depune la organul fiscal in a carui raza isi au domiciliul sau unde locuiesc efectiv persoanele fizice cu domiciliul fiscal in Romania.

Persoanele fizice care sunt rezidente fiscal in Romania trebuie sa declare pe formularul 201 "Declaratie privind veniturile realizate din strainatate" veniturile din pensii obtinute din strainatate pentru care Romania are drept de impunere.

Termen de depunere a formularului 201 "Declaratie privind veniturile realizate din strainatate" - 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal de administrare stabileste impozitul anulal datorat si emite o decizie de impunere. Impozitul datorat in Romania se determina prin aplicarea cotei de impunere de 16% asupra venitului brut anual diminuat cu suma lunara neimpozabila ( pentru anul 2016 suma lunara neimpozabila este de 1.050 lei), calculata la nivelul anului . Suma lunara neimpozabila se acorda pentru fiecare sursa de venit din pensii.

Pentru veniturile din pensii realizate in statul cu care Romania are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri si care nu au fost globalizate in vederea impozitarii, creditul fiscal extern este limitat la impozitul pe venit platit in strainatate, dar nu mai mult decat cel datorat pentru venitul similar in Romania, potrivit Codului Fiscal. Sumele in valuta se transforma la cursul de schimb mediu anual al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din anul de realizare al venitului. Certificatele sau alte inscrisuri care se vor anexa la formularul 201 si sunt intr-o limba straina, vor fi insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei.

Persoana fizica rezidenta reprezinta orice persoana fizica ce indeplineste cel putin una dintre urmatoarele conditii:

a) are domiciliul in Romania;

b) centrul intereselor vitale ale persoanei este amplasat in Romania;

c) este prezenta in Romania pentru o perioada sau mai multe perioade care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, care se incheie in anul calendaristic vizat;

d) este cetatean roman care lucreaza in strainatate, ca functionar sau angajat al Romaniei intr-un stat strain;

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 August 2016


Votati articolul "Cum declarati veniturile din pensii obtinute din strainatate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Omisiunile facute de Consiliul Judetean, lipsire de aparare

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog sa imi dati un sfat cum ar trebui procedat
in cazul urmator:

- in urma unui control al Camerei de Conturi,
Consiliul Judetean - ordonatorul principal de credite = Unitate Administrativa Teritoariala,
a inaintat institutiei noastre:
Adresa prin care ni s-a facut cunoscut ca va fi efectuat controlul,
Nota de constatare, Decizia de solutionare a contestatiei, .....

- institutia noastra a facut Obiectiuni, Contestatie
si le-a inaintat Consiliului Judetean,
- la randul sau, UAT-ul urma sa adune toate demersurile institutiilor subordonate,
sa le centralizeze si sa intocmeasca un Raspuns catre Camera de Conturi

- recent, institutia noastra a solicitat Consiliului Judetean
cate o copie cu demersurile facute de acesta si ...
cu stupoare, a constatat ca demersurile noastre au fost cenzurate,
in sensul ca anumite aspecte importante
ce explicau situatia de fapt si de drept
si care dadeau castig de cauza institutiei noastre
in sensul anularii masurilor Camerei de Conturi
au fost omise.....

- in consecinta, a ramas Decizia Camerei de Conturi
si urmeaza a se trece recuperarea prejudiciului
de la persoanele raspunzatoare nominalizate,
sa fie Notificate, sa fie date in judecata
daca nu vor achita benevol suma de bani ce le va reveni ca imputatie, ....

- acum Consiliului Judetean a inaintat la instanta de judecata
o Cerere de anulare a Deciziei Camerei de Conturi,
dar si de data aceasta
nu au fost mentionate toate aspectele.

- practic, si atunci, dar si acum,
Consiliul Judetean a lasat institutia noastra fara aparare ....

Va rog mult de tot sa ne sfatuiti ce am putea face ?
1. - institutia noastra sa faca o Cerere de interventie ? si
sa transmita toate documentele noastre,
asa cum au fost facute,
si sa spunem instantei omisiunile facute de Consiliul Judetean ? ...
si ca acesta ar fi motivul pentru care
a ramas in continuare Decizia Camerei de Conturi ?
2. - persoanele gasite raspunzatoare pot sa faca acest lucru, fiecare in parte ? sau
atunci cand vor fi date in judecata de institutia noastra
pentru recuperarea prejudiciului
vor pierde procedul
pentru ca se va considera ca
s-au judecat o data ?
( = ca exista putere de lucru judecat )




Raspuns: In cazul in care Consiliul judetean nu doreste sa prezinte toate documentele i vederea solutionarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X