Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Personal insuficient pregatit, inspectii care vizau probleme neimportante, organizare defectuoasa. Expert strain despre Directia de Administrare a Marilor Contribuabili

raport expert strainadministrarea marilor contribuabilirestrictii angajare anafriscuri mari contribuabili

ANAF a publicat la 1 septembrie 2016, Raportul de asistenta tehnica privind imbunatatirea Administrarii Riscului de Conformare pe care il prezinta Marii Contribuabili.

Conform ANAF, acest raport se refera la o vizita efectuata de Dl. Stuart Hamilton (expert extern al DAF) la Bucuresti, in perioada 7-20 aprilie 2016, in scopul oferirii de asistenta tehnica (TA) Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din Romania (ANAF) pe subiectul administrarii marilor contribuabili.

Redam mai jos unele dintre probleme semnalata de expertul strain:

Misiunea din august 2015 a constatat ca DGAMC se concentra excesiv de mult pe inspectie si nu pe o combinatie atent echilibrata intre servicii si aplicarea legii menita sa contracareze principalele riscuri in materie de conformare.

Selectarea efectiva pe baza de riscuri era limitata in practica, multe dintre inspectii vizand rambursarile de TVA, ce constituie un risc scazut in materie de conformare pentru segmentul marilor contribuabili.

Inspectiile durau mult prea mult timp comparativ cu cele mai bune practici. Practica extrem de neobisnuita a Curtii de Conturi (CC) de a solicita DGAMA din cadrul ANAF sa efectueze inspectii la anumi.i contribuabili consuma un volum considerabil din resursele DGAMC, rezultatele obtinute in schimb fiind foarte limitate. Desi numarul inspectiilor comandate DGAMC de CC a scazut dupa misiunea din august 2015 si cele ce au mai ramas sunt evaluate de ANAF din perspectiva riscului pe care il prezinta, criteriile de risc si procesele trebuie imbunata.ite considerabil pentru a asigura o concentrare pe problemele ce prezinta riscuri mai importante.

In pofida reorganizarii sale, capacitatea DGAMC de a implementa metode moderne bazate pe riscuri continua sa fie obstructionata de actuala sa structura organizatorica.

Desi DGAMC a trecut la o structura imbunatatita de la 1 ianuarie 2016, noua sa structura nu corespunde recomandarilor formulate anterior de DAF ce ar facilita mai mult implementarea metodelor moderne bazate pe riscuri. Rolurile principale in materie de riscuri ce se regasesc in administratiile cu cele mai bune practici, cu ar fi cele de Titulari de Risc, Ofiteri de Legatura cu Sectorul de Activitate si de Administratori de Conturi Principale nu exista in cadrul DGAMC si aceasta nespecializare pe roluri franeaza progresul pe calea implementarii metodelor moderne bazate pe riscuri. [Vezi Anexa I pentru o varianta de lucru a Specificatiilor acestor Roluri.] Schimbarea structurii DGAMC pare a necesita aprobarea ANAF, limitand astfel capacitatea DGAMC de a actiona dinamic pentru a raspunde nevoilor sale.

Functia de asistenta a contribuabililor din cadrul DGAMC este limitata si necesita imbunatatiri pentru ca marii contribuabili sa beneficieze de certitudinea de care au nevoie. DGAMC nu ofera majoritatea serviciilor dedicate contribuabililor (de ex. acorduri de pret in avans [APA], solutii obligatorii) care reprezinta norma in DMC avansate. ANAF ofera de la centru unele dintre aceste servicii contribuabililor din portofoliul DGAMC, dar intr-o maniera limitata ce nu este coordonata cu DGAMC. Metodele moderne bazate pe riscuri utilizeaza in mod expres activitatile de educare, angajare si creare de posibilitati pentru a impiedica, in primul rand, aparitia problemelor de conformare. Cu orientarea limitata a DGAMC pe abordarile preventive, si cu alocarea precara de resurse catre acestea, se pierd oportunitati de a-i ajuta pe contribuabili sa adopte decizii fiscale mai bune, iar rolul serviciilor destinate contribuabililor in reducerea gap-ului fiscal este diluat.


Unitatea de Management al Riscurilor (UMR) are nevoie de un personal care sa dispuna de competentele si abilitatile corespunzatoare si de instrumente analitice bune pentru identificarea si atenuarea riscurilor. In prezent, UMR este, in esenta, o casuta pe organigrama cu un singur post ocupat din cele noua alocate.

Restrictiile existente in ceea ce priveste recrutarea de catre ANAF impiedica angajarea analistilor informatici/ exploratori de date (data miners) ce sunt necesari pentru a identifica riscurile fiscale si a monitoriza eficacitatea conformarii. Este necesar de asemenea accesul la aplicatii software analitice, precum SAS JMP si la aplicatii software de data mining precum R RATTLE. UMR are doua roluri esentiale in implementarea metodelor moderne bazate pe riscuri: (1) identificarea si analiza riscurilor, si (2) formularea si monitorizarea strategiei de contracarare a riscurilor. Fiecare dintre aceste roluri necesita un set diferit de competente, dar ambele trebuie sa conlucreze indeaproape unul cu celalalt si sa fie sprijinite in cadrul UMR.


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


Rolul de identificare si analiza a riscurilor are atributii ce tin de captarea si analizarea datelor provenind dintr-o gama larga de baze de date interne si externe, si utilizarea de instrumente analitice sofisticate (de ex. tehnologia de data mining) care sa sustina metodele moderne bazate pe riscuri la nivel strategic, tactic si operativ. Rolul de titular de risc si de strategie are atributii ce tin de elaborarea unui set de strategii integrate prin care sa se promoveze conformarea si sa se rezolve cazurile de neconformare. Produsele generate de ambele roluri ofera informatii Comitetului de Riscuri al DGAMC, pentru ca acesta sa adopte decizii documentate referitoare la: care sunt riscurile fiscale principale, cine prezinta aceste riscuri si care sunt cele mai bune cai de contracarare a acestora. in mod incurajator, se pare ca atat conducerea ANAF cat si cea a DGAMC sunt ferm determinate sa dezvolte capacitatea UMR.

Absenta unei specializarii pe domenii de activitate in cadrul DGAMC limiteaza capacitatea sa de a gestiona sectoarele de activitate principale.

Specializarea pe sectoare sau domenii de activitate constituie o caracteristica importanta pentru metodele moderne de administrare a conformarii pe baza de riscuri, deoarece ea faciliteaza identificarea riscurilor si catalizeaza eficacitatea in materie de contracarare a lor. Dupa cum se arata in Raportul din 2015 [Figura 3. Romania: Propunere de Structura Organizatorica pentru Directia de Administrare a Marilor Contribuabili], specializarea pe domenii in cadrul structurii DGAMC ar trebui sa reflecte importanta sectoarelor principale de activitate din economia romaneasca, cum ar fi Mine si Petrol, Productia si Distributie de Energie, Industria Prelucratoare, Comertul cu Ridicata si cu Amanuntul, etc. in actuala structura, specializarea se limiteaza la Sectorul Bancar, Financiar si de Asigurari, fapt ce impiedica dezvoltarea bazei de cunostinte sectoriale (de ex. intelegerea lantului de creare a valorii si a jucatorilor principali), esentiala pentru metodele moderne de administrare bazate pe riscuri. impiedica de asemenea si o legatura eficienta intre ANAF si sectoarele economice esentiale pentru economia Romaniei.

Raportul integral (32 pagini) poate fi consultat AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2016


Votati articolul "Personal insuficient pregatit, inspectii care vizau probleme neimportante, organizare defectuoasa. Expert strain despre Directia de Administrare a Marilor Contribuabili":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Raportarea anuala sold cont 4091

Intrebare: Cum se reflecta in raportarea anuala sold cont 4091 in formularele 10 si 30? Daca in formularul 10 este considerat drept stoc mai trebuie preluat soldul final aferent contului 4091 si in formular 30 la randul 87 drept creanta? Ce semnifica contul 4091 scris cu rosu in bilant?

Raspuns: Corelatiile conturilor sunt pe fiecare sectiune din situatii, reflectand veniturile si cheltuielile,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X