Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Personal insuficient pregatit, inspectii care vizau probleme neimportante, organizare defectuoasa. Expert strain despre Directia de Administrare a Marilor Contribuabili

raport expert strainadministrarea marilor contribuabilirestrictii angajare anafriscuri mari contribuabili

ANAF a publicat la 1 septembrie 2016, Raportul de asistenta tehnica privind imbunatatirea Administrarii Riscului de Conformare pe care il prezinta Marii Contribuabili.

Conform ANAF, acest raport se refera la o vizita efectuata de Dl. Stuart Hamilton (expert extern al DAF) la Bucuresti, in perioada 7-20 aprilie 2016, in scopul oferirii de asistenta tehnica (TA) Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din Romania (ANAF) pe subiectul administrarii marilor contribuabili.

Redam mai jos unele dintre probleme semnalata de expertul strain:

Misiunea din august 2015 a constatat ca DGAMC se concentra excesiv de mult pe inspectie si nu pe o combinatie atent echilibrata intre servicii si aplicarea legii menita sa contracareze principalele riscuri in materie de conformare.

Selectarea efectiva pe baza de riscuri era limitata in practica, multe dintre inspectii vizand rambursarile de TVA, ce constituie un risc scazut in materie de conformare pentru segmentul marilor contribuabili.

Inspectiile durau mult prea mult timp comparativ cu cele mai bune practici. Practica extrem de neobisnuita a Curtii de Conturi (CC) de a solicita DGAMA din cadrul ANAF sa efectueze inspectii la anumi.i contribuabili consuma un volum considerabil din resursele DGAMC, rezultatele obtinute in schimb fiind foarte limitate. Desi numarul inspectiilor comandate DGAMC de CC a scazut dupa misiunea din august 2015 si cele ce au mai ramas sunt evaluate de ANAF din perspectiva riscului pe care il prezinta, criteriile de risc si procesele trebuie imbunata.ite considerabil pentru a asigura o concentrare pe problemele ce prezinta riscuri mai importante.

In pofida reorganizarii sale, capacitatea DGAMC de a implementa metode moderne bazate pe riscuri continua sa fie obstructionata de actuala sa structura organizatorica.

Desi DGAMC a trecut la o structura imbunatatita de la 1 ianuarie 2016, noua sa structura nu corespunde recomandarilor formulate anterior de DAF ce ar facilita mai mult implementarea metodelor moderne bazate pe riscuri. Rolurile principale in materie de riscuri ce se regasesc in administratiile cu cele mai bune practici, cu ar fi cele de Titulari de Risc, Ofiteri de Legatura cu Sectorul de Activitate si de Administratori de Conturi Principale nu exista in cadrul DGAMC si aceasta nespecializare pe roluri franeaza progresul pe calea implementarii metodelor moderne bazate pe riscuri. [Vezi Anexa I pentru o varianta de lucru a Specificatiilor acestor Roluri.] Schimbarea structurii DGAMC pare a necesita aprobarea ANAF, limitand astfel capacitatea DGAMC de a actiona dinamic pentru a raspunde nevoilor sale.

Functia de asistenta a contribuabililor din cadrul DGAMC este limitata si necesita imbunatatiri pentru ca marii contribuabili sa beneficieze de certitudinea de care au nevoie. DGAMC nu ofera majoritatea serviciilor dedicate contribuabililor (de ex. acorduri de pret in avans [APA], solutii obligatorii) care reprezinta norma in DMC avansate. ANAF ofera de la centru unele dintre aceste servicii contribuabililor din portofoliul DGAMC, dar intr-o maniera limitata ce nu este coordonata cu DGAMC. Metodele moderne bazate pe riscuri utilizeaza in mod expres activitatile de educare, angajare si creare de posibilitati pentru a impiedica, in primul rand, aparitia problemelor de conformare. Cu orientarea limitata a DGAMC pe abordarile preventive, si cu alocarea precara de resurse catre acestea, se pierd oportunitati de a-i ajuta pe contribuabili sa adopte decizii fiscale mai bune, iar rolul serviciilor destinate contribuabililor in reducerea gap-ului fiscal este diluat.


Unitatea de Management al Riscurilor (UMR) are nevoie de un personal care sa dispuna de competentele si abilitatile corespunzatoare si de instrumente analitice bune pentru identificarea si atenuarea riscurilor. In prezent, UMR este, in esenta, o casuta pe organigrama cu un singur post ocupat din cele noua alocate.

Restrictiile existente in ceea ce priveste recrutarea de catre ANAF impiedica angajarea analistilor informatici/ exploratori de date (data miners) ce sunt necesari pentru a identifica riscurile fiscale si a monitoriza eficacitatea conformarii. Este necesar de asemenea accesul la aplicatii software analitice, precum SAS JMP si la aplicatii software de data mining precum R RATTLE. UMR are doua roluri esentiale in implementarea metodelor moderne bazate pe riscuri: (1) identificarea si analiza riscurilor, si (2) formularea si monitorizarea strategiei de contracarare a riscurilor. Fiecare dintre aceste roluri necesita un set diferit de competente, dar ambele trebuie sa conlucreze indeaproape unul cu celalalt si sa fie sprijinite in cadrul UMR.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


Rolul de identificare si analiza a riscurilor are atributii ce tin de captarea si analizarea datelor provenind dintr-o gama larga de baze de date interne si externe, si utilizarea de instrumente analitice sofisticate (de ex. tehnologia de data mining) care sa sustina metodele moderne bazate pe riscuri la nivel strategic, tactic si operativ. Rolul de titular de risc si de strategie are atributii ce tin de elaborarea unui set de strategii integrate prin care sa se promoveze conformarea si sa se rezolve cazurile de neconformare. Produsele generate de ambele roluri ofera informatii Comitetului de Riscuri al DGAMC, pentru ca acesta sa adopte decizii documentate referitoare la: care sunt riscurile fiscale principale, cine prezinta aceste riscuri si care sunt cele mai bune cai de contracarare a acestora. in mod incurajator, se pare ca atat conducerea ANAF cat si cea a DGAMC sunt ferm determinate sa dezvolte capacitatea UMR.

Absenta unei specializarii pe domenii de activitate in cadrul DGAMC limiteaza capacitatea sa de a gestiona sectoarele de activitate principale.

Specializarea pe sectoare sau domenii de activitate constituie o caracteristica importanta pentru metodele moderne de administrare a conformarii pe baza de riscuri, deoarece ea faciliteaza identificarea riscurilor si catalizeaza eficacitatea in materie de contracarare a lor. Dupa cum se arata in Raportul din 2015 [Figura 3. Romania: Propunere de Structura Organizatorica pentru Directia de Administrare a Marilor Contribuabili], specializarea pe domenii in cadrul structurii DGAMC ar trebui sa reflecte importanta sectoarelor principale de activitate din economia romaneasca, cum ar fi Mine si Petrol, Productia si Distributie de Energie, Industria Prelucratoare, Comertul cu Ridicata si cu Amanuntul, etc. in actuala structura, specializarea se limiteaza la Sectorul Bancar, Financiar si de Asigurari, fapt ce impiedica dezvoltarea bazei de cunostinte sectoriale (de ex. intelegerea lantului de creare a valorii si a jucatorilor principali), esentiala pentru metodele moderne de administrare bazate pe riscuri. impiedica de asemenea si o legatura eficienta intre ANAF si sectoarele economice esentiale pentru economia Romaniei.

Raportul integral (32 pagini) poate fi consultat AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2016


Votati articolul "Personal insuficient pregatit, inspectii care vizau probleme neimportante, organizare defectuoasa. Expert strain despre Directia de Administrare a Marilor Contribuabili":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare contabila plusuri si minusuri produse confundabile inventar

Intrebare: La inventarul de sfarsit de an am constatat plusuri si minusuri de produse confundabile,procedand in felul urmator:pentru plusurile constatate fizic am facut nota de receptie, iar pentru minusurile de pe teren bonuri de consum dingestiune.
Ca inregistrare contabila am folosit notele:
607=371- 100lei pentru plusul constatat
607=371 +90 lei pentru minusul constatat.
Este corecta inregistrarea ?
Va multumesc.

Raspuns: Da, inregistrarile mentionate de dvs. pentru plusul/ minusul de inventar sunt corecte.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

    • Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991. Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modifica...» citeste mai departe aici

  • 16 august termen depunere raportari contabile la 30 iunie 2017. Care sunt exceptiile

    • Regasiti mai jos principalele aspecte privind sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici sunt reglementate prin OMFP 895/2017 publicat in Monitorul Oficial nr. 463/2017.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica de catre urmatoarele entitati care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri peste 220.000 lei: ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli cu cedarea constructiei. Ce regim fiscal se aplica?

    • Avem in analiza de mai jos situatia in care in decembrie 2015 societatea achizitioneaza un teren cu constructie in valoare de 9.800.000 lei (terenul - 7.000.000 lei si constructia - 1.800.000 lei). Din 2015 pana in prezent societatea s-a aflat in litigiu pentru aceasta tranzactie pana in luna mai 2017 cand a obtinut hotarare definitiva si irevocabila favorabila. In luna iunie 2017 vinde terenul cu constructiile aferente la o valoare de 7.800.000 lei fara a avea valori pentru fiecare. Vom vede...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare TVA

    • ANAF a publicat in categoria "Transparenta decizionala" proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii Prin Hotararea Guvernului nr. 284/2017 au fost modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioar...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X