Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Personal insuficient pregatit, inspectii care vizau probleme neimportante, organizare defectuoasa. Expert strain despre Directia de Administrare a Marilor Contribuabili

raport expert strainadministrarea marilor contribuabilirestrictii angajare anafriscuri mari contribuabili

ANAF a publicat la 1 septembrie 2016, Raportul de asistenta tehnica privind imbunatatirea Administrarii Riscului de Conformare pe care il prezinta Marii Contribuabili.

Conform ANAF, acest raport se refera la o vizita efectuata de Dl. Stuart Hamilton (expert extern al DAF) la Bucuresti, in perioada 7-20 aprilie 2016, in scopul oferirii de asistenta tehnica (TA) Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din Romania (ANAF) pe subiectul administrarii marilor contribuabili.

Redam mai jos unele dintre probleme semnalata de expertul strain:

Misiunea din august 2015 a constatat ca DGAMC se concentra excesiv de mult pe inspectie si nu pe o combinatie atent echilibrata intre servicii si aplicarea legii menita sa contracareze principalele riscuri in materie de conformare.

Selectarea efectiva pe baza de riscuri era limitata in practica, multe dintre inspectii vizand rambursarile de TVA, ce constituie un risc scazut in materie de conformare pentru segmentul marilor contribuabili.

Inspectiile durau mult prea mult timp comparativ cu cele mai bune practici. Practica extrem de neobisnuita a Curtii de Conturi (CC) de a solicita DGAMA din cadrul ANAF sa efectueze inspectii la anumi.i contribuabili consuma un volum considerabil din resursele DGAMC, rezultatele obtinute in schimb fiind foarte limitate. Desi numarul inspectiilor comandate DGAMC de CC a scazut dupa misiunea din august 2015 si cele ce au mai ramas sunt evaluate de ANAF din perspectiva riscului pe care il prezinta, criteriile de risc si procesele trebuie imbunata.ite considerabil pentru a asigura o concentrare pe problemele ce prezinta riscuri mai importante.

In pofida reorganizarii sale, capacitatea DGAMC de a implementa metode moderne bazate pe riscuri continua sa fie obstructionata de actuala sa structura organizatorica.

Desi DGAMC a trecut la o structura imbunatatita de la 1 ianuarie 2016, noua sa structura nu corespunde recomandarilor formulate anterior de DAF ce ar facilita mai mult implementarea metodelor moderne bazate pe riscuri. Rolurile principale in materie de riscuri ce se regasesc in administratiile cu cele mai bune practici, cu ar fi cele de Titulari de Risc, Ofiteri de Legatura cu Sectorul de Activitate si de Administratori de Conturi Principale nu exista in cadrul DGAMC si aceasta nespecializare pe roluri franeaza progresul pe calea implementarii metodelor moderne bazate pe riscuri. [Vezi Anexa I pentru o varianta de lucru a Specificatiilor acestor Roluri.] Schimbarea structurii DGAMC pare a necesita aprobarea ANAF, limitand astfel capacitatea DGAMC de a actiona dinamic pentru a raspunde nevoilor sale.

Functia de asistenta a contribuabililor din cadrul DGAMC este limitata si necesita imbunatatiri pentru ca marii contribuabili sa beneficieze de certitudinea de care au nevoie. DGAMC nu ofera majoritatea serviciilor dedicate contribuabililor (de ex. acorduri de pret in avans [APA], solutii obligatorii) care reprezinta norma in DMC avansate. ANAF ofera de la centru unele dintre aceste servicii contribuabililor din portofoliul DGAMC, dar intr-o maniera limitata ce nu este coordonata cu DGAMC. Metodele moderne bazate pe riscuri utilizeaza in mod expres activitatile de educare, angajare si creare de posibilitati pentru a impiedica, in primul rand, aparitia problemelor de conformare. Cu orientarea limitata a DGAMC pe abordarile preventive, si cu alocarea precara de resurse catre acestea, se pierd oportunitati de a-i ajuta pe contribuabili sa adopte decizii fiscale mai bune, iar rolul serviciilor destinate contribuabililor in reducerea gap-ului fiscal este diluat.


Unitatea de Management al Riscurilor (UMR) are nevoie de un personal care sa dispuna de competentele si abilitatile corespunzatoare si de instrumente analitice bune pentru identificarea si atenuarea riscurilor. In prezent, UMR este, in esenta, o casuta pe organigrama cu un singur post ocupat din cele noua alocate.

Restrictiile existente in ceea ce priveste recrutarea de catre ANAF impiedica angajarea analistilor informatici/ exploratori de date (data miners) ce sunt necesari pentru a identifica riscurile fiscale si a monitoriza eficacitatea conformarii. Este necesar de asemenea accesul la aplicatii software analitice, precum SAS JMP si la aplicatii software de data mining precum R RATTLE. UMR are doua roluri esentiale in implementarea metodelor moderne bazate pe riscuri: (1) identificarea si analiza riscurilor, si (2) formularea si monitorizarea strategiei de contracarare a riscurilor. Fiecare dintre aceste roluri necesita un set diferit de competente, dar ambele trebuie sa conlucreze indeaproape unul cu celalalt si sa fie sprijinite in cadrul UMR.


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


Rolul de identificare si analiza a riscurilor are atributii ce tin de captarea si analizarea datelor provenind dintr-o gama larga de baze de date interne si externe, si utilizarea de instrumente analitice sofisticate (de ex. tehnologia de data mining) care sa sustina metodele moderne bazate pe riscuri la nivel strategic, tactic si operativ. Rolul de titular de risc si de strategie are atributii ce tin de elaborarea unui set de strategii integrate prin care sa se promoveze conformarea si sa se rezolve cazurile de neconformare. Produsele generate de ambele roluri ofera informatii Comitetului de Riscuri al DGAMC, pentru ca acesta sa adopte decizii documentate referitoare la: care sunt riscurile fiscale principale, cine prezinta aceste riscuri si care sunt cele mai bune cai de contracarare a acestora. in mod incurajator, se pare ca atat conducerea ANAF cat si cea a DGAMC sunt ferm determinate sa dezvolte capacitatea UMR.

Absenta unei specializarii pe domenii de activitate in cadrul DGAMC limiteaza capacitatea sa de a gestiona sectoarele de activitate principale.

Specializarea pe sectoare sau domenii de activitate constituie o caracteristica importanta pentru metodele moderne de administrare a conformarii pe baza de riscuri, deoarece ea faciliteaza identificarea riscurilor si catalizeaza eficacitatea in materie de contracarare a lor. Dupa cum se arata in Raportul din 2015 [Figura 3. Romania: Propunere de Structura Organizatorica pentru Directia de Administrare a Marilor Contribuabili], specializarea pe domenii in cadrul structurii DGAMC ar trebui sa reflecte importanta sectoarelor principale de activitate din economia romaneasca, cum ar fi Mine si Petrol, Productia si Distributie de Energie, Industria Prelucratoare, Comertul cu Ridicata si cu Amanuntul, etc. in actuala structura, specializarea se limiteaza la Sectorul Bancar, Financiar si de Asigurari, fapt ce impiedica dezvoltarea bazei de cunostinte sectoriale (de ex. intelegerea lantului de creare a valorii si a jucatorilor principali), esentiala pentru metodele moderne de administrare bazate pe riscuri. impiedica de asemenea si o legatura eficienta intre ANAF si sectoarele economice esentiale pentru economia Romaniei.

Raportul integral (32 pagini) poate fi consultat AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2016


Votati articolul "Personal insuficient pregatit, inspectii care vizau probleme neimportante, organizare defectuoasa. Expert strain despre Directia de Administrare a Marilor Contribuabili":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura proforma

Intrebare: Nu primesc factura avans doar factura proforma eu achit totul prin banca iar factura mi se trimite a 2 zi ptr ca banii intra doar a 2 zi, iar data de pe factura cu coincide cu data chitantei de la banca. Pot sa inregistrez plata cu data cand am depus banii la banca? Inregistrez factura iar plata inaite cu o zi? E vreo problema?
Multumesc mult!

Raspuns: Plata o inregistrati atunci cand apare in extrasul bancar. Daca este efectuata inaintea emiterii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Poprire pe salariu si limite in vigoare. Ce trebuie sa stiti in calitate de salariat sau angajator

    • Informatii precum cele de mai jos sunt utile atat in calitate de salariat, cat si in calitater de angajator. A cunoaste temeinic legislatia inseamna a avea intotdeauna un avanataj de partea dumneavoastra, indiferent de orice parte a baricadei v-ati afla. Astfel, in analiza de azi, avem ca exemplu situatia in care pentru un salariat cu contract de munca timp partial, functie de baza, s-a primit adresa poprire de la ANAF. Vom vedea cat se retine din salariu (din brut sau net) si daca tichetele ...» citeste mai departe aici

  • Protocol intre CECCAR si Camera Consultantilor Fiscali: Recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala

    • Va facem cunoscut faptul ca, incepand cu 21 aprilie 2017, a intrat in vigoare protocolul incheiat intre C.E.C.C.A.R. si CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI, pentru recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala. Conform acestui document, membrilor comuni ai celor doua organisme profesionale, li se vor putea recunoaste CURSURILE DE FISCALITATE efectuate in cadrul uneia dintre ele, pe baza de adeverinte, in limita a 10 ore de prega...» citeste mai departe aici

  • Atentionari noi privind depunerea situatiilor financiare anuale pana la 30 mai 2017

    • Au fost publicate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici, ce au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 166/2017. Astfel, depun situatii financiare anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2017, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institute...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cand putem efectua plati in valuta pe teritoriul Romaniei?

    • Pe teritoriul Romaniei operatiunile in valuta se efectueaza cu respectarea prevederilor Regulamentului BNR nr. 4/2005 privind regimul valutar, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste platile intre rezidenti si nerezidenti regulamentul stabileste ca operatiunile valutare curente si de capital se efectueaza in mod liber intre rezidenti si nerezidenti, in valuta si in moneda nationala (leu). Cu privire la platile in...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017

    • Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata. Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata: - esalonarea la plata, ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi

    • Avand in vedere necesitatea comunicarii rapide si eficiente cu institutiile de credit, in ceea ce priveste comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, se impune crearea cadrului legal pentru implementare acestui obiectiv. Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, "in cazul actelor administrative fiscale emise de cat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X