Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sfatul expertului Robert Gearba: Scrisoarea de garantie bancara (SGB)

Scrisoarea de garantie bancaratranzactiile comercialescrisorile de garantie bancaragarantiitipuri de scrisoare de garantiesgb

Tranzactiile comerciale au o frecventa si valoare din ce in ce mai semnificativa. Odata cu cresterea ritmului schimburilor comerciale apare si o marire a gradului de risc implicat de acestea: de nefurnizare in termenii stabiliti a marfurilor si serviciilor, de neincasare a contravalorii acestora, de neindeplinire a garantiilor etc.

In timp au fost dezvoltate mai multe metode de acoperire impotriva acestor riscuri. Printre cele mai eficiente si mai ieftine (nu presupun in general indisponibilizarea unor sume de bani) se numara scrisorile de garantie bancara, pe care va recomand sa le folositi cu prioritate.
 
Scrisoarea de garantie bancara reprezinta un document prin care o banca se angajeaza in mod irevocabil ca, in cazul in care o firma nu va plati la termen suma indicata expres in acest document, sau nu-si va indeplini anumite obligatii contractuale fata de un partener de afaceri, sa plateasca ea suma neachitata sau compensatia contractuala catre beneficiarul garantiei.

Aceste scrisori de garantie bancara se pot emite:
- in baza unui depozit colateral constituit la banca, sau din  sau alte garantii constituite in favoarea bancii, fie
- pe baza altor garantii mai putin lichide (ipoteci, gajuri etc.) – in acest caz solicitantul trebuie sa faca dovada existentei surselor de plata a angajamentului asumat de banca pe perioada respectiva.

Principalele tipuri de scrisoare de garantie bancara sunt urmatoarele:

SGB de participare la licitatii

Scrisorile de garantie de acest tip se solicita la licitatiile de cumparare si se emit in favoarea firmei care doreste sa achizitioneze bunuri sau servicii. Cumparatorul poate  executa garantia daca ofertantul isi retrage sau modifica oferta inainte de adjudecare sau daca ofertantul care castiga licitatia refuza sa incheie contractul. Valoarea lor este in general de cca 3 - 5% din valoarea ofertei.

SGB de buna executie

Garantia de buna executie asigura indeplinirea obligatiilor contractuale de catre furnizor. Prin aceasta, banca garanteaza indeplinirea obligatiei firmei furnizoare de a livra marfa in conformitate cu conditiile (calitate, cantitate, termen de livrare) stipulate in contract. Valoarea ei, stabilita ca pondere din valoarea marfii, este destinata sa acopere eventualele prejudicii ale firmei cumparatoare si poate sa contina o clauza de diminuare a garantiei pe masura efectuarii livrarilor.


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


Garantia solvabilitatii in cazul castigarii licitatiei

Pe langa avansul depus participant, uneori la dosarul licitatiei trebuie depusa si dovada solvabilitatii firmei furnizoare de bunuri sau servicii in cazul castigarii licitatiei. Prin aceasta scrisoare se garanteaza ca societatea, daca va castiga licitatia, va incheia contractul si va furniza efectiv bunurile sau serviciile respective.

Garantia de buna executie pentru perioada de garantie

Aceasta se foloseste in cazul în care contractul se refera la bunuri pentru care vanzatorul acorda o perioada de garantie tehnica. Obiectul garantiei îl constituie acoperirea riscului cumparatorului pe care acesta l-ar avea dupa livrarea marfii, ca urmare a neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a obligatiilor asumate de vanzator privitoare la: remedierea defectiunilor, înlocuirea totala sau partiala a marfii ce nu corespunde parametrilor calitativi stabiliti prin contract, efectuarea service-ului pe perioada garantiei tehnice, etc.

Valoarea SGB se stabileste prin contract, procentual, din valoarea marfurilor furnizate.

Garantia de plata

Garantia de efectuare a platii are ca obiect acoperirea obligatiei firmei cumparatoare de a plati pretul contractual stabilit pentru marfurile sau serviciile primite.

Documente necesare emiterii scrisorilor de garantie bancara

Emiterea unei scrisori de garantie bancara se face in urma analizei unui set de documente care atesta situatia legala si financiara a firmei solicitante.

In general, bancile solicita urmatoarele documente:

  • Actul constitutiv al societatii, cu toate actele aditionale incheiate in conditiile legale;
  • Certificatul de inmatriculare la Registrul comertului, certificatul constatator de la Registrul Comertului, cererile de inscriere de mentiuni;
  • Certificatul de inregistrare fiscala;
  • Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau a Consiliului de Administratie din care sa rezulte persoanele care sunt imputernicite sa contracteze credite bancare in numele firmei;
  • Acordul de consultare a Centralei Riscurilor Bancare;
  • Bilantul contabil aferent ultimului an incheiat, cu balanta de verificare corespunzatoare;
  • Ultima balanta de verificare;
  • Contractele comerciale de vanzare - cumparare, de executare lucrari, de prestare servicii sau documentatii de licitatie, dupa caz, care stau la baza solicitarii scrisorii de garantie bancara.

De asemenea, in functie de politica interna a fiecarei banci, acestea mai pot cere:

  • Situatia prognozata a fluxului de lichiditati pentru intreaga perioada de creditare;
  • Ultima declaratie privind impozitul pe profit;
  • Situatia imprumuturilor si a disponibilitatilor banesti la alte banci si/ sau alti debitori/ creditori;
  • Acte doveditoare privind dreptul de proprietate asupra garantiilor propuse si valoarea acestora, daca este cazul;
  • Orice alte documente necesare solicitate de banca, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Cererea de emitere a scrisorii de garantie bancara (fiecare banca are formularul ei specific) trebuie semnata de persoanele autorizate sa reprezinte firma solicitanta.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Septembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Scrisoarea de garantie bancara (SGB)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

INREGISTRARE FACTURA

Intrebare: Buna seara!

Am primit in luna ianuarie marfa pentru niste facturi emise in luna decembrie. Data facturilor este in luna decembrie dar undeva jos scrie ca marfa a fost expediata in ianuarie. Cum inregistrez aceste facturi? Deduc tva-ul in luna decembrie chiar daca eu am primit facturile si marfa in ianuarie? Mentionez ca am trecut acest facturi in declaratia 394 aferenta sem 2 pe 2011.

Va multumesc!!!

Raspuns: Inregistrati factura in luna decembrie, deduceti tva tot in decembrie. O prindeti in 394... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X