Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Scrisoarea de garantie bancara (SGB)

Scrisoarea de garantie bancaratranzactiile comercialescrisorile de garantie bancaragarantiitipuri de scrisoare de garantiesgb

Tranzactiile comerciale au o frecventa si valoare din ce in ce mai semnificativa. Odata cu cresterea ritmului schimburilor comerciale apare si o marire a gradului de risc implicat de acestea: de nefurnizare in termenii stabiliti a marfurilor si serviciilor, de neincasare a contravalorii acestora, de neindeplinire a garantiilor etc.

In timp au fost dezvoltate mai multe metode de acoperire impotriva acestor riscuri. Printre cele mai eficiente si mai ieftine (nu presupun in general indisponibilizarea unor sume de bani) se numara scrisorile de garantie bancara, pe care va recomand sa le folositi cu prioritate.

Scrisoarea de garantie bancara reprezinta un document prin care o banca se angajeaza in mod irevocabil ca, in cazul in care o firma nu va plati la termen suma indicata expres in acest document, sau nu-si va indeplini anumite obligatii contractuale fata de un partener de afaceri, sa plateasca ea suma neachitata sau compensatia contractuala catre beneficiarul garantiei.

Aceste scrisori de garantie bancara se pot emite:
- in baza unui depozit colateral constituit la banca, sau din sau alte garantii constituite in favoarea bancii, fie
- pe baza altor garantii mai putin lichide (ipoteci, gajuri etc.) – in acest caz solicitantul trebuie sa faca dovada existentei surselor de plata a angajamentului asumat de banca pe perioada respectiva.

Principalele tipuri de scrisoare de garantie bancara sunt urmatoarele:

SGB de participare la licitatii

Scrisorile de garantie de acest tip se solicita la licitatiile de cumparare si se emit in favoarea firmei care doreste sa achizitioneze bunuri sau servicii. Cumparatorul poate executa garantia daca ofertantul isi retrage sau modifica oferta inainte de adjudecare sau daca ofertantul care castiga licitatia refuza sa incheie contractul. Valoarea lor este in general de cca 3 - 5% din valoarea ofertei.

SGB de buna executie

Garantia de buna executie asigura indeplinirea obligatiilor contractuale de catre furnizor. Prin aceasta, banca garanteaza indeplinirea obligatiei firmei furnizoare de a livra marfa in conformitate cu conditiile (calitate, cantitate, termen de livrare) stipulate in contract. Valoarea ei, stabilita ca pondere din valoarea marfii, este destinata sa acopere eventualele prejudicii ale firmei cumparatoare si poate sa contina o clauza de diminuare a garantiei pe masura efectuarii livrarilor.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii


Garantia solvabilitatii in cazul castigarii licitatiei

Pe langa avansul depus participant, uneori la dosarul licitatiei trebuie depusa si dovada solvabilitatii firmei furnizoare de bunuri sau servicii in cazul castigarii licitatiei. Prin aceasta scrisoare se garanteaza ca societatea, daca va castiga licitatia, va incheia contractul si va furniza efectiv bunurile sau serviciile respective.

Garantia de buna executie pentru perioada de garantie

Aceasta se foloseste in cazul în care contractul se refera la bunuri pentru care vanzatorul acorda o perioada de garantie tehnica. Obiectul garantiei îl constituie acoperirea riscului cumparatorului pe care acesta l-ar avea dupa livrarea marfii, ca urmare a neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a obligatiilor asumate de vanzator privitoare la: remedierea defectiunilor, înlocuirea totala sau partiala a marfii ce nu corespunde parametrilor calitativi stabiliti prin contract, efectuarea service-ului pe perioada garantiei tehnice, etc.

Valoarea SGB se stabileste prin contract, procentual, din valoarea marfurilor furnizate.

Garantia de plata

Garantia de efectuare a platii are ca obiect acoperirea obligatiei firmei cumparatoare de a plati pretul contractual stabilit pentru marfurile sau serviciile primite.

Documente necesare emiterii scrisorilor de garantie bancara

Emiterea unei scrisori de garantie bancara se face in urma analizei unui set de documente care atesta situatia legala si financiara a firmei solicitante.

In general, bancile solicita urmatoarele documente:

  • Actul constitutiv al societatii, cu toate actele aditionale incheiate in conditiile legale;
  • Certificatul de inmatriculare la Registrul comertului, certificatul constatator de la Registrul Comertului, cererile de inscriere de mentiuni;
  • Certificatul de inregistrare fiscala;
  • Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau a Consiliului de Administratie din care sa rezulte persoanele care sunt imputernicite sa contracteze credite bancare in numele firmei;
  • Acordul de consultare a Centralei Riscurilor Bancare;
  • Bilantul contabil aferent ultimului an incheiat, cu balanta de verificare corespunzatoare;
  • Ultima balanta de verificare;
  • Contractele comerciale de vanzare - cumparare, de executare lucrari, de prestare servicii sau documentatii de licitatie, dupa caz, care stau la baza solicitarii scrisorii de garantie bancara.

De asemenea, in functie de politica interna a fiecarei banci, acestea mai pot cere:

  • Situatia prognozata a fluxului de lichiditati pentru intreaga perioada de creditare;
  • Ultima declaratie privind impozitul pe profit;
  • Situatia imprumuturilor si a disponibilitatilor banesti la alte banci si/ sau alti debitori/ creditori;
  • Acte doveditoare privind dreptul de proprietate asupra garantiilor propuse si valoarea acestora, daca este cazul;
  • Orice alte documente necesare solicitate de banca, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Cererea de emitere a scrisorii de garantie bancara (fiecare banca are formularul ei specific) trebuie semnata de persoanele autorizate sa reprezinte firma solicitanta.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Septembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Scrisoarea de garantie bancara (SGB)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata catre administrator

Intrebare: Buna ziua,
In cazul restituirii imprumuturilor catre administrator,din contul 4551 ,pot face plata de 10.000 /zi sau 5.000 lei/zi?

Multumesc!

Raspuns: Vezi art. 5 din OG nr. 15/1996 cu modificarile si completarile ulterioare: "2 Prin excep??ie de la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Sfaturi pentru un contabil incepator: Cum sa dati startul intr-o cariera de succes

    • In 2017, se discuta din ce in ce mai mult, atat la nivel national, dar mai ales international, ca un profesionist contabil trebuie sa devina cu mult mai creativ in relatia pe care o desfasoara cu o firma sau cu un client. Vorbim de asumarea unor noi roluri: de sfatuitor, de partener pe drumul care ajuta la dezvoltarea afacerii, de om de incredere, de consultant si de profesionist care are rabdare sa explice si sa-si sprijine clientii in lupta cu legislatia complicata si obligatiile nenumarate...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

    • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. In ceea ce priv...» citeste mai departe aici

  • Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?

    • In cazul urmator, avem o societate platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere care vrea sa ridice dividende aferente anului 2016. In cazul in care societatea nu dispune de lichiditati, vom vedea daca poate sa le ridice si peste un an sau doi, precum si care este data limita pentru ridicare. Se mentioneaza ca se plateste impozitul pana in 25 ianuarie 2018. In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribui...» citeste mai departe aici

  • Vanzare teren si achizitie imobil. Ce prevederi legate de taxarea inversa se vor aplica?

    •   Vom analiza, prin cele ce urmeaza, situatia in care o societate, microintreprindere, vinde un teren inregistrat in contabilitate la valoarea de 74.000 lei la valoarea de 1 milion euro + TVA si achizitioneaza o cladire de la acelasi partener la valoarea de 700.000 euro + TVA. Stabilim daca se emite factura pe toata valoarea terenului cu taxare inversa. De asemenea, vom vedea daca intra valoarea acestei facturi in baza de impozitare la impozit microintreprindere. In c...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X