Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sfatul expertului Robert Gearba: Scrisoarea de garantie bancara (SGB)

Scrisoarea de garantie bancaratranzactiile comercialescrisorile de garantie bancaragarantiitipuri de scrisoare de garantiesgb

Tranzactiile comerciale au o frecventa si valoare din ce in ce mai semnificativa. Odata cu cresterea ritmului schimburilor comerciale apare si o marire a gradului de risc implicat de acestea: de nefurnizare in termenii stabiliti a marfurilor si serviciilor, de neincasare a contravalorii acestora, de neindeplinire a garantiilor etc.

In timp au fost dezvoltate mai multe metode de acoperire impotriva acestor riscuri. Printre cele mai eficiente si mai ieftine (nu presupun in general indisponibilizarea unor sume de bani) se numara scrisorile de garantie bancara, pe care va recomand sa le folositi cu prioritate.
 
Scrisoarea de garantie bancara reprezinta un document prin care o banca se angajeaza in mod irevocabil ca, in cazul in care o firma nu va plati la termen suma indicata expres in acest document, sau nu-si va indeplini anumite obligatii contractuale fata de un partener de afaceri, sa plateasca ea suma neachitata sau compensatia contractuala catre beneficiarul garantiei.

Aceste scrisori de garantie bancara se pot emite:
- in baza unui depozit colateral constituit la banca, sau din  sau alte garantii constituite in favoarea bancii, fie
- pe baza altor garantii mai putin lichide (ipoteci, gajuri etc.) – in acest caz solicitantul trebuie sa faca dovada existentei surselor de plata a angajamentului asumat de banca pe perioada respectiva.

Principalele tipuri de scrisoare de garantie bancara sunt urmatoarele:

SGB de participare la licitatii

Scrisorile de garantie de acest tip se solicita la licitatiile de cumparare si se emit in favoarea firmei care doreste sa achizitioneze bunuri sau servicii. Cumparatorul poate  executa garantia daca ofertantul isi retrage sau modifica oferta inainte de adjudecare sau daca ofertantul care castiga licitatia refuza sa incheie contractul. Valoarea lor este in general de cca 3 - 5% din valoarea ofertei.

SGB de buna executie

Garantia de buna executie asigura indeplinirea obligatiilor contractuale de catre furnizor. Prin aceasta, banca garanteaza indeplinirea obligatiei firmei furnizoare de a livra marfa in conformitate cu conditiile (calitate, cantitate, termen de livrare) stipulate in contract. Valoarea ei, stabilita ca pondere din valoarea marfii, este destinata sa acopere eventualele prejudicii ale firmei cumparatoare si poate sa contina o clauza de diminuare a garantiei pe masura efectuarii livrarilor.


Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii


Garantia solvabilitatii in cazul castigarii licitatiei

Pe langa avansul depus participant, uneori la dosarul licitatiei trebuie depusa si dovada solvabilitatii firmei furnizoare de bunuri sau servicii in cazul castigarii licitatiei. Prin aceasta scrisoare se garanteaza ca societatea, daca va castiga licitatia, va incheia contractul si va furniza efectiv bunurile sau serviciile respective.

Garantia de buna executie pentru perioada de garantie

Aceasta se foloseste in cazul în care contractul se refera la bunuri pentru care vanzatorul acorda o perioada de garantie tehnica. Obiectul garantiei îl constituie acoperirea riscului cumparatorului pe care acesta l-ar avea dupa livrarea marfii, ca urmare a neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a obligatiilor asumate de vanzator privitoare la: remedierea defectiunilor, înlocuirea totala sau partiala a marfii ce nu corespunde parametrilor calitativi stabiliti prin contract, efectuarea service-ului pe perioada garantiei tehnice, etc.

Valoarea SGB se stabileste prin contract, procentual, din valoarea marfurilor furnizate.

Garantia de plata

Garantia de efectuare a platii are ca obiect acoperirea obligatiei firmei cumparatoare de a plati pretul contractual stabilit pentru marfurile sau serviciile primite.

Documente necesare emiterii scrisorilor de garantie bancara

Emiterea unei scrisori de garantie bancara se face in urma analizei unui set de documente care atesta situatia legala si financiara a firmei solicitante.

In general, bancile solicita urmatoarele documente:

  • Actul constitutiv al societatii, cu toate actele aditionale incheiate in conditiile legale;
  • Certificatul de inmatriculare la Registrul comertului, certificatul constatator de la Registrul Comertului, cererile de inscriere de mentiuni;
  • Certificatul de inregistrare fiscala;
  • Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau a Consiliului de Administratie din care sa rezulte persoanele care sunt imputernicite sa contracteze credite bancare in numele firmei;
  • Acordul de consultare a Centralei Riscurilor Bancare;
  • Bilantul contabil aferent ultimului an incheiat, cu balanta de verificare corespunzatoare;
  • Ultima balanta de verificare;
  • Contractele comerciale de vanzare - cumparare, de executare lucrari, de prestare servicii sau documentatii de licitatie, dupa caz, care stau la baza solicitarii scrisorii de garantie bancara.

De asemenea, in functie de politica interna a fiecarei banci, acestea mai pot cere:

  • Situatia prognozata a fluxului de lichiditati pentru intreaga perioada de creditare;
  • Ultima declaratie privind impozitul pe profit;
  • Situatia imprumuturilor si a disponibilitatilor banesti la alte banci si/ sau alti debitori/ creditori;
  • Acte doveditoare privind dreptul de proprietate asupra garantiilor propuse si valoarea acestora, daca este cazul;
  • Orice alte documente necesare solicitate de banca, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Cererea de emitere a scrisorii de garantie bancara (fiecare banca are formularul ei specific) trebuie semnata de persoanele autorizate sa reprezinte firma solicitanta.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Scrisoarea de garantie bancaratranzactiile comercialescrisorile de garantie bancaragarantiitipuri de scrisoare de garantiesgb

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Septembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Scrisoarea de garantie bancara (SGB)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Iesire din asocire si plafon tva

Intrebare: La Multi Ani !
Buna dimineata !
Care sunt procedurile ce trebuiesc indeplinite pentru iesire din asociere la o Asociatie Familiala ?
Se poate transforma o Asociatie Familiala in Intreprindere Individuala si care sunt procedurile ?
Valoarea rezultata din vanzarea unui apartament apartinand unui SRL neplatitor de TVA se ia in calcul la depasirea plafonului tva ? Poate deveni SRL -ul platitor de tva in urma acestei tranzactii ?

Raspuns: Ca asociatie familiala, acesta trebuie sa indeplineasca conditia de numar de asociati, iar acestia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict

    • Intermediarii din domeniul planificarii fiscale, adica contabilii, consultantii fiscali, dar si avocatii si bancile, vor trebui sa se supuna unor noi reguli de transparenta, conform unui proiect de directiva europeana. CE (Comisia Europeana) a publicat pe 13 martie 2018 regulile pentru care s-a obtinut acordul statelor membre, ce au rolul de a combate sistemele de planificare fiscala agresiva. ...» citeste mai departe aici

  • Ai venituri nedeclarate? Iata cum te poate identifica Fiscul!

    • In Monitorul oficial nr. 257 din 23 martie a fost publicata reglementarea referitoare la aplicarea unor noi reguli de aplicare a metodelor indirecte de stabilire a veniturilor si a procedurii de aplicare a acestora. Potrivit noului act normativ, se va face verificarea situatiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit, prevazuta la art. 138 din Codul de procedura fiscala. Asadar, organele fiscale vor identifica si evalua riscur...» citeste mai departe aici

  • Inflatia a lovit dur cresterea salariala! Opinia specialistilor

    • Inflatia a anulat, in prima luna a anului, aproximativ 65% din cresterea nominala de venituri salariale fata de aceeasi luna a anului 2017.  Preturile de consum au crescut cu 0,3% in luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ducand astfel rata inflatiei la 4,7% in cea de-a doua luna a lui 2018. Comparativ cu luna februarie 2017, a avut loc o scumpire a marfurilor alimentare cu 3,74%, iar si a celor nealimentare cu 6,27%. Potrivit datelor publicate de Institu...» citeste mai departe aici

  • Care este castigul net din transferul partilor sociale?

    • Prezentam mai jos cazul unui asociat unic care doreste sa vanda partile sociale. Valoarea capitalului social subcris si varsat este de 200 lei, divizat in 20 parti sociale a cate 10 lei/partea sociala. Pretul pe care il va obtine din vanzarea partilor sociale este de 100.000 lei. Vom afla in continuare care este castigul net la care va plati asociatul, persoana fizica, impozitul si care este cota de impozit.   Iata raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Riscurile de contabilitate la care se expun cel mai des firmele mici

    • Fie ca vorbim despre un birou de apartament in centrul Capitalei sau despre un magazin de cartier deschis recent, contabilitatea unei firme ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile