Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Facturi de marfuri din anii precedenti neinregistrate. Cum facem monografia contabila?

facturi marfurifacturi neinregistratefacturarecontabilitatea de gestiuneinregistrari contabile

In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate care este platitoare de impozit pe profit si TVA. La preluarea unei companii, s-a constatat ca n-au fost inregistrate niste facturi marfa NON-UE aferente an 2013 si noua conducere doreste inregistrarea lor. S-a facut reconciliere cu furnizorul respectiv si au rezultat sume de peste 100.000 euro. Stocul e zero.

Vom vedea daca se pot inregistra aceste marfuri acum pe baza de facturi, precum si care sunt notele contabile si respectiv cadrul legal/fiscal al acestor tranzactii.

Potrivit punctelor 65 si 67 din OMFP 1802/2014, corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor, iar erorile aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile")

Prin urmare, puteti inregistra acum facturile omise.
Totusi, problema este mai mare. Ati mentionat ca stocul este acum 0. Inseamna ca au fost vandute. Trebuie sa analizati situatia si sa vedeti cum au fost vandute aceste marfuri, daca s-a inregistrat venitul si/sau tva-ul aferent vanzarii sau de ce nu s-a constatat la momentul vanzarii lipsa acestora. In functie de concluziile la care ajungeti se pot determina si efectele fiscale, potrivit reglementarilor din Codul fiscal.

Nota: Inregistrarea unui stoc de marfuri acum, stoc 0 conform inventarierii, ar genera si o cheltuiala cu marfuri (in contul 117), pentru care nu aveti document justificativ daca nu identificati momentul vanzarii acestora. Daca este numai o eroare, marfurile recunoscute acum ar genera o cheltuiala in exercitiul financiar la care se refera. Veti reface declaratiile de impozit pe profit afectate si va rezulta impozit platit in plus.

371 = 401
1174 = 371


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii




Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Septembrie 2016


Votati articolul "Facturi de marfuri din anii precedenti neinregistrate. Cum facem monografia contabila?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

In ce fel si ce taxe trebuie sa platesc ca si autor al site-ul themeforest.net

Intrebare: Buna ziua,

M-ar interesa si pe mine daca stie cineva cum trebuie sa declar veniturile provenite din vanzarea de produse pe site-uri gen themeforest.net ( ca si autor, publici un produs pe site-ul lor, ei se ocupa de vanzari , iar lunar iti transfera direct in contul bancar 70% din venituri ). Mentionez ca nu exista nici un contract scris intre mine si ei , firma este din Australia.

Am tot sunat la Anaf, dar am primit tot felul de raspunsuri :

1. Trebuie sa fiu SRL
2. Trebuie sa fiu PFA
3. Se poate completa doar formularul 201 in fiecare an.

De asemenea, m-ar interesa si ce taxe trebuiesc platite. Mentionez ca suma depaseste pragul de 65.000 euro pe anul precedent. Voi fi nevoit sa platesc si TVA sau voi plati doar 16% plus sanatatea ?

Si , o ultima intrebare, daca voi fi nevoie sa platesc TVA, exista vreo modalitate prin care il pot recupera ca persoana fizica ?

Multumesc anticipat,
Stefan

Raspuns: Pentru a putea vainde produsele respective trebuie sa va infiintati fie o societate (SRL), fie sa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Sfaturi pentru un contabil incepator: Cum sa dati startul intr-o cariera de succes

    • In 2017, se discuta din ce in ce mai mult, atat la nivel national, dar mai ales international, ca un profesionist contabil trebuie sa devina cu mult mai creativ in relatia pe care o desfasoara cu o firma sau cu un client. Vorbim de asumarea unor noi roluri: de sfatuitor, de partener pe drumul care ajuta la dezvoltarea afacerii, de om de incredere, de consultant si de profesionist care are rabdare sa explice si sa-si sprijine clientii in lupta cu legislatia complicata si obligatiile nenumarate...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

    • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. In ceea ce priv...» citeste mai departe aici

  • Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?

    • In cazul urmator, avem o societate platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere care vrea sa ridice dividende aferente anului 2016. In cazul in care societatea nu dispune de lichiditati, vom vedea daca poate sa le ridice si peste un an sau doi, precum si care este data limita pentru ridicare. Se mentioneaza ca se plateste impozitul pana in 25 ianuarie 2018. In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribui...» citeste mai departe aici

  • Vanzare teren si achizitie imobil. Ce prevederi legate de taxarea inversa se vor aplica?

    •   Vom analiza, prin cele ce urmeaza, situatia in care o societate, microintreprindere, vinde un teren inregistrat in contabilitate la valoarea de 74.000 lei la valoarea de 1 milion euro + TVA si achizitioneaza o cladire de la acelasi partener la valoarea de 700.000 euro + TVA. Stabilim daca se emite factura pe toata valoarea terenului cu taxare inversa. De asemenea, vom vedea daca intra valoarea acestei facturi in baza de impozitare la impozit microintreprindere. In c...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X