Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

OMFP 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile

OMFP 1938/2016declaratia nefinanciara consolidatalegea contabilitatiientitatile de interes public

OMFP nr. 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 0680 din 02 septembrie 2016.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 4 alin. (1) si ale art. 44 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Articolul I
Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 963 din 30 decembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
2. - Prezentele reglementari transpun partial prevederile urmatoarelor directive:
a) Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului si de abrogare a Directivelor 78/660/CEE si 83/349/CEE ale Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 182 din data de 29 iunie 2013;
b) Directiva 2014/95/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 octombrie 2014 de modificare a Directivei 2013/34/UE in ceea ce priveste prezentarea de informatii nefinanciare si de informatii privind diversitatea de catre anumite intreprinderi si grupuri mari, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 330 din data de 15 noiembrie 2014.
2. Dupa punctul 492 se introduc cinci noi puncte, punctele 4921-4925, cu urmatorul cuprins: Declaratia nefinanciara
492^1. - (1) Entitatile de interes public care, la data bilantului, depasesc criteriul de a avea un numar mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar includ in raportul administratorilor


Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii



o declaratie nefinanciara care contine, in masura in care acestea sunt necesare pentru intelegerea dezvoltarii, performantei si pozitiei entitatii si a impactului activitatii sale, informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, inclusiv:
a)o descriere succinta a modelului de afaceri al entitatii;
b)o descriere a politicilor adoptate de entitate in legatura cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenta necesara aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operatiunile entitatii, inclusiv, atunci cand este relevant si proportional, relatiile sale de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective si modul in care entitatea gestioneaza riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanta nefinanciara relevanti pentru activitatea specifica a entitatii.
(2) Daca entitatea nu pune in aplicare politici in ceea ce priveste unul sau mai multe dintre aspectele mentionate la alin. (1), declaratia nefinanciara ofera o explicatie clara si motivata cu privire la aceasta optiune.

(3) Declaratia nefinanciara mentionata la alin. (1) contine, dupa caz, trimiteri si explicatii suplimentare privind sumele raportate in situatiile financiare anuale individuale.

(4) Informatiile referitoare la evolutiile iminente sau aspectele in curs de negociere pot fi omise in cazuri exceptionale in care, potrivit avizului justificat in mod corespunzator al membrilor organelor administrative, de conducere si de supraveghere, care actioneaza in limitele competentelor conferite de legislatia nationala si poarta o raspundere colectiva pentru avizul respectiv, prezentarea acestor informatii ar aduce prejudicii grave pozitiei comerciale a entitatii, cu conditia ca aceste omisiuni sa nu impiedice o intelegere corecta si echilibrata a dezvoltarii, performantei si pozitiei entitatii si a impactului activitatii sale.

(5) La solicitarea prezentarii informatiilor mentionate la alin. (1), entitatile se pot baza pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale. in acest caz, entitatile specifica cadrele pe care s-au bazat.

(6) Declaratia nefinanciara trebuie sa contina, in ceea ce priveste aspectele legate de mediu, detalii privind impactul actual si previzibil al operatiunilor entitatii asupra mediului si, dupa caz, asupra sanatatii si a sigurantei, utilizarea de energie regenerabila si neregenerabila, emisiile de gaze cu efect de sera, utilizarea apei si poluarea aerului. In ceea ce priveste aspectele sociale si de personal, informatiile furnizate in declaratia nefinanciara se pot referi la actiunile intreprinse pentru a asigura egalitatea de gen, punerea in aplicare a conventiilor fundamentale ale Organizatiei Internationale a Muncii, conditiile de munca, dialogul social, respectarea dreptului lucratorilor de a fi informati si consultati, respectarea drepturilor sindicale, sanatatea si siguranta la locul de munca, dialogul cu comunitatile locale si/sau actiunile intreprinse pentru a asigura protectia si dezvoltarea acestor comunitati. in ceea ce priveste drepturile omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, declaratia nefinanciara poate include informatii privind prevenirea abuzurilor in materie de drepturile omului si/sau privind instrumentele instituite pentru combaterea coruptiei si a darii de mita.

(7) Declaratia nefinanciara include, de asemenea, consecintele asupra schimbarii climatice pe care le au activitatea entitatii si utilizarea bunurilor si serviciilor pe care aceasta le produce, ca si asupra angajamentelor sale in favoarea dezvoltarii durabile, a luptei impotriva risipei alimentare si in favoarea luptei impotriva discriminarii si a promovarii diversitatii.

(8) Informatiile solicitate potrivit prevederilor prezentului punct nu sunt limitative.

492^2. - Se considera ca entitatile care indeplinesc obligatia prevazuta la pct. 4921 si-au indeplinit obligatia legata de analiza informatiilor nefinanciare prevazuta la pct. 491 alin. (1).
492^3. - O entitate care este filiala este scutita de obligatia prevazuta la pct. 4921 daca entitatea respectiva si filialele sale sunt incluse in raportul consolidat al administratorilor sau in raportul separat al unei alte entitati, intocmit in conformitate cu prevederile pct. 492^1- 492^5 si pct. 554-556.
492^4. - (1) Daca o entitate intocmeste un raport separat corespunzator aceluiasi exercitiu financiar, indiferent daca acest raport se bazeaza sau nu pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale, care cuprinde informatiile cerute pentru declaratia nefinanciara, asa cum se prevede la pct. 4921, entitatea respectiva este scutita de obligatia de a intocmi declaratia nefinanciara prevazuta la pct. 492^1, cu conditia ca acest raport separat:
a)sa fie publicat impreuna cu raportul administratorilor, in conformitate cu prevederile sectiunii 9.1. «Obligatia generala de publicare»; sau
b)sa fie pus la dispozitia publicului intr-un termen rezonabil care sa nu depaseasca 6 luni de la data bilantului, pe site-ul entitatii, si sa fie mentionat in raportul administratorilor.

Actul normativ integral poate fi consultat aici.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2016


Votati articolul "OMFP 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Este un calcul corect ? ce se plateste

Intrebare: Hristos a inviat !

Va rog frumos sa ma ajutati si sa imi spuneti
daca este corect calculul contabil cu acordarea
salariului cu zile de Concediu medical:

Fluturas salariu:
In mod normal, cu 23 zile lucrate,
fara Concediu medical:

Salar de baza = 1872
Total brut = 2116
Ore lucrate = 184
Ore ITM ( FNUASS) = 0
Ore ITM ( FS) = 0

Salar Realizat = 1872
Spor conditii deosebite 15% = 244
ITM ( FS ) = 0
ITM ( FNUASS ) = 0
Total brut = 2116

Impozit = 254
CAS (FS) = 222
CAS (FNUASS) = 0
Somaj = 11
Sanatate = 116

Deducere = 180
Baza calcul impozit = 1587

Total rest plata = 1513


Cu doar 7 zile lucrate si cu Concediu medical,
cu 19 zile de Concediu medical ( au intrat si
3 zile de Sambata si 2 zile de Duminica ):

Salar de baza= 1872
Total brut = 1723
Ore lucrate = 56
Ore ITM ( FNUASS) = 16 Ore
Ore ITM ( FS) = 96 Ore

Salar Realizat = 624
Spor conditii deosebite 15% = 81
ITM ( FS ) = 873
ITM ( FNUASS ) = 145
Total brut = 1723

Impozit = 204
CAS (FS) = 74
CAS (FNUASS) = 66
Somaj = 8
Sanatate = 39

Deducere = 260
Baza calcul impozit = 1276

Total rest plata = 1332

2. - Daca esti in Concediu medical
incepand din 12.04.2016,
pana la sfarsitul lunii,
cat se trece ca numar de ore,
la Ore I.T.M. (FNUASS) ?
Dar la Ore I.T.M. (FS) ?

3. - Cat salariatul este in Concediul medical,
i se retin: CAS (F.S.), CAS (FNUASS), contributia la Somaj si Sanatate ?

- salariatului i se retin toate 3 ?
CAS (F.S.), CAS (FNUASS), contributia la Sanatate ?
sau
- daca se retin Primele 2,
nu se mai retine si contributia la Sanatate ?

- daca se retin Primele 2,
Nu inseamna ca s-a retinut deja contributia la Sanatate ?
Nu inseamna acelasi lucru, cu Primele 2 ?

4. - CASS - contributia de asigurari sociale de sanatate - se retine ?
sau nu se retine la angajat ?
daca acesta este in Concediu medical ?

Pentru indemnizatia de concediu medical, partea suportata de angajator , nu se retine CASS pentru angajat
In schimb, angajatorul va achita contributia.

5. - se modifica si Deducerea ?
In calculul 2, este corecta ?




Raspuns: Codul Concediului Medical este 75% și a fost avizat de medicul de familie.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contribuabili nu mai depun D 392A si 392B?

    • Va informam ca ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Societatile neinregistrate sau inregistrate in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este sub 220.000 lei la 31 decembrie 2016 nu mai sunt obligate sa completeze si sa depuna declaratiile 392A si 392B. In concret, ontribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri e...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Declaratia 205 si Declaratia 207. Ce raspunsuri au dat consultantii ANAF

    • Tema sesiunii de asistenta online din 22 februarie anuntata de ANAF a fost Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc, castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit 205 si Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti 207. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri c...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Formularele 402 si 403 se depun pana la 28 februarie 2017

    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura s...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X