Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

OMFP 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile

OMFP 1938/2016declaratia nefinanciara consolidatalegea contabilitatiientitatile de interes public

OMFP nr. 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 0680 din 02 septembrie 2016.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 4 alin. (1) si ale art. 44 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Articolul I
Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 963 din 30 decembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
2. - Prezentele reglementari transpun partial prevederile urmatoarelor directive:
a) Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului si de abrogare a Directivelor 78/660/CEE si 83/349/CEE ale Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 182 din data de 29 iunie 2013;
b) Directiva 2014/95/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 octombrie 2014 de modificare a Directivei 2013/34/UE in ceea ce priveste prezentarea de informatii nefinanciare si de informatii privind diversitatea de catre anumite intreprinderi si grupuri mari, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 330 din data de 15 noiembrie 2014.
2. Dupa punctul 492 se introduc cinci noi puncte, punctele 4921-4925, cu urmatorul cuprins: Declaratia nefinanciara
492^1. - (1) Entitatile de interes public care, la data bilantului, depasesc criteriul de a avea un numar mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar includ in raportul administratorilor


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii



o declaratie nefinanciara care contine, in masura in care acestea sunt necesare pentru intelegerea dezvoltarii, performantei si pozitiei entitatii si a impactului activitatii sale, informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, inclusiv:
a)o descriere succinta a modelului de afaceri al entitatii;
b)o descriere a politicilor adoptate de entitate in legatura cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenta necesara aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operatiunile entitatii, inclusiv, atunci cand este relevant si proportional, relatiile sale de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective si modul in care entitatea gestioneaza riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanta nefinanciara relevanti pentru activitatea specifica a entitatii.
(2) Daca entitatea nu pune in aplicare politici in ceea ce priveste unul sau mai multe dintre aspectele mentionate la alin. (1), declaratia nefinanciara ofera o explicatie clara si motivata cu privire la aceasta optiune.

(3) Declaratia nefinanciara mentionata la alin. (1) contine, dupa caz, trimiteri si explicatii suplimentare privind sumele raportate in situatiile financiare anuale individuale.

(4) Informatiile referitoare la evolutiile iminente sau aspectele in curs de negociere pot fi omise in cazuri exceptionale in care, potrivit avizului justificat in mod corespunzator al membrilor organelor administrative, de conducere si de supraveghere, care actioneaza in limitele competentelor conferite de legislatia nationala si poarta o raspundere colectiva pentru avizul respectiv, prezentarea acestor informatii ar aduce prejudicii grave pozitiei comerciale a entitatii, cu conditia ca aceste omisiuni sa nu impiedice o intelegere corecta si echilibrata a dezvoltarii, performantei si pozitiei entitatii si a impactului activitatii sale.

(5) La solicitarea prezentarii informatiilor mentionate la alin. (1), entitatile se pot baza pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale. in acest caz, entitatile specifica cadrele pe care s-au bazat.

(6) Declaratia nefinanciara trebuie sa contina, in ceea ce priveste aspectele legate de mediu, detalii privind impactul actual si previzibil al operatiunilor entitatii asupra mediului si, dupa caz, asupra sanatatii si a sigurantei, utilizarea de energie regenerabila si neregenerabila, emisiile de gaze cu efect de sera, utilizarea apei si poluarea aerului. In ceea ce priveste aspectele sociale si de personal, informatiile furnizate in declaratia nefinanciara se pot referi la actiunile intreprinse pentru a asigura egalitatea de gen, punerea in aplicare a conventiilor fundamentale ale Organizatiei Internationale a Muncii, conditiile de munca, dialogul social, respectarea dreptului lucratorilor de a fi informati si consultati, respectarea drepturilor sindicale, sanatatea si siguranta la locul de munca, dialogul cu comunitatile locale si/sau actiunile intreprinse pentru a asigura protectia si dezvoltarea acestor comunitati. in ceea ce priveste drepturile omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, declaratia nefinanciara poate include informatii privind prevenirea abuzurilor in materie de drepturile omului si/sau privind instrumentele instituite pentru combaterea coruptiei si a darii de mita.

(7) Declaratia nefinanciara include, de asemenea, consecintele asupra schimbarii climatice pe care le au activitatea entitatii si utilizarea bunurilor si serviciilor pe care aceasta le produce, ca si asupra angajamentelor sale in favoarea dezvoltarii durabile, a luptei impotriva risipei alimentare si in favoarea luptei impotriva discriminarii si a promovarii diversitatii.

(8) Informatiile solicitate potrivit prevederilor prezentului punct nu sunt limitative.

492^2. - Se considera ca entitatile care indeplinesc obligatia prevazuta la pct. 4921 si-au indeplinit obligatia legata de analiza informatiilor nefinanciare prevazuta la pct. 491 alin. (1).
492^3. - O entitate care este filiala este scutita de obligatia prevazuta la pct. 4921 daca entitatea respectiva si filialele sale sunt incluse in raportul consolidat al administratorilor sau in raportul separat al unei alte entitati, intocmit in conformitate cu prevederile pct. 492^1- 492^5 si pct. 554-556.
492^4. - (1) Daca o entitate intocmeste un raport separat corespunzator aceluiasi exercitiu financiar, indiferent daca acest raport se bazeaza sau nu pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale, care cuprinde informatiile cerute pentru declaratia nefinanciara, asa cum se prevede la pct. 4921, entitatea respectiva este scutita de obligatia de a intocmi declaratia nefinanciara prevazuta la pct. 492^1, cu conditia ca acest raport separat:
a)sa fie publicat impreuna cu raportul administratorilor, in conformitate cu prevederile sectiunii 9.1. «Obligatia generala de publicare»; sau
b)sa fie pus la dispozitia publicului intr-un termen rezonabil care sa nu depaseasca 6 luni de la data bilantului, pe site-ul entitatii, si sa fie mentionat in raportul administratorilor.

Actul normativ integral poate fi consultat aici.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2016


Votati articolul "OMFP 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare contabila a sumelor suplimentare stabilite de organul de control

Intrebare: Buna ziua.Va rog sa ma ajutati cu un sfat: am avut inspectie fiscala si a stabilit sume suplimentare aferente anilor anteriori- 2013-2015, sa zicem,10.000 lei , pe care le-am inregistrat astfel : 1174=4411 respectiv 1174=4423, si pentru care am depus contestatie;; La inceputul anului in contul 1171 am avut rezultat reportat 6000 lei profit aferent anului trecut. Acum la raportarea semestriala 30.06.2017, cum inscriu aceste sume? diferenta intre ele? 10000-6000=4000 pe credit? nu pot inscrie doua sume pentru acelasi cont.Ori poate nu am inregistrat corect? Va multumesc.

Raspuns: Sumele suplimentare aferente anilor anteriori se trec pe cheltuiala curenta; 6581=1174? eu am facut...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea vectorului fiscal 2018 pentru impozitul pe profit impozit pe veniturile microintreprinderilor

    • Avand in vedere schimbarile legislative introduse prin OUG 79/2017, pentru anul 2018 datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie 2017: 1. au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical in 2018: noile norme metodologice de acordare

    • Romanii care vor fi nevoiti sa isi ia concediu medical pe parcursul anului 2018 trebuie sa fie informati in privinta noilor norme metodologice de acordare, care sunt aplicabile din luna ianuarie a acestui an. Legat de acestea, au aparut o serie de modificari carora trebuie sa le acordati o deosebita atentie. In Monitorul Oficial din data de 12 ianuarie 2018 au fost publicate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si i...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X