Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Plati in numerar catre persoane juridice si Legea 70/2015. Cum procedam cand se depaseste plafonul zilnic?

plati in numerarlegea 70/2015operatiuni de casaplafon platiplafonul zilnic

In analiza de mai jos, stabilim cum procedam in situatia in care in data de 02.09.2016 avem total plati numerar din casa in suma de 8296 lei catre 11 furnizori diferiti si daca se mai poate plati suma de 2125 lei catre un furnizor cash&carry depasind in total suma de 10.000 lei plati.

Potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) lit. c), d), e) si alin. (3) din Legea 70/2015 cu modificarile si completarile ulterioare, se pot efectua operatiuni de plati in numerar reprezentand , in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei pentru o persoana juridica sau PFA, 10.000 lei, catre magazinele de tipul cash and carry, dar nu mai mult de un plafon total 10.000 lei/zi.

Redam in continuare prevederile legale mai inainte invocate:
"Art. 3
(1)Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1) se pot efectua operatiuni de incasari si plati in numerar, in urmatoarele conditii:
(..)

c) plati catre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei/persoana, dar nu mai mult de un plafon total de 10.000 lei/zi;

d) plati catre magazinele de tipul cash and carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare, in limita unui plafon zilnic total de 10.000 lei;

e) plati din avansuri spre decontare, in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei, stabilit pentru fiecare persoana care a primit avansuri spre decontare.
(..)

(3)


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii


Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, catre magazinele de tipul cash and carry. Persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) pot achita facturile cu valori care depasesc plafonul de 5.000 lei, catre furnizorii de bunuri si servicii, respectiv de 10.000 lei, catre magazinele de tipul cash and carry, astfel: 5.000 lei/10.000 lei in numerar, suma care depaseste acest plafon putand fi achitata numai prin instrumente de plata fara numerar."

Prin urmare, plafonul zilnic de plati este 10.000 lei, catre persoane juridice. In cazul dat avand in vedere ca s-au facut deja plati intr-o zi, in numerar, catre diferiti furnizori in suma totala de 8.296 lei, se mai poate face o plata de 1704 lei catre furnizorul de tipul cash &carry.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2016


Votati articolul "Plati in numerar catre persoane juridice si Legea 70/2015. Cum procedam cand se depaseste plafonul zilnic?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA facturi

Intrebare: Buna ziua! Am o PFA care din 2009 si pana in prezent a fost pe zero, anul asta a inceput activitate agricola, avea utlaje si obiecte de folosinta in agricultura luate din 2010. Eu acum pot sa le pun pe PFA? E suficient un proces verbal, daca pot sa il inregistrez pe baza procesului verbal si sa le calculez amortizarea?

Raspuns: Nu ,nu sunt achizitionate pe PFA, sunt luate de proprietar in numele lui, pe CNP, nu pe CUI, am...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descoperiti modalitatile legale prin care sa platiti mai putini bani statului. Secrete dezvaluite de specialisti

    • Intr-o tara in care legile sunt permanent modificate, sa fiti la curent cu noutatile si sa intelegeti toate aspectele fiscal-contabile importante este extrem de dificil. Totusi, trebuie sa va asigurati mereu ca actionati conform legii. Motivele sunt evidente: pentru ca sunteti un profesionist, dar si pentru ca ANAF-ul nu iarta pe nimeni.  Cu siguranta va intrebati care este cea mai buna modalitate de a fi informat si de a aplica legea in mod corect. Aceasta est...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale

    • Regasiti mai jos un material publicat recent de ANAF privind corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial de catre entitatile aflate in aria de reglementare contabila a Ministerului Finantelor Publice. A. Erorile care pot fi corectate sunt cele determinate de completarea eronata a urmatoarelor informatii: 1. denumirile entitatilor raportoare;...» citeste mai departe aici

  • Angajamentul de plata (Cod 14-8-2/a). Model 2017

    •   Regasiti mai jos un model de angajament de plata, din categoria documentelor editabile, alaturi de cateva informatii pe care speram sa le considerati utile. Puteti descarca formularul la finalul articolului.  Angajamentul de plata serveste ca: - titlu executoriu pentru recuperarea pagubelor; - titlu executoriu pentru executarea silita, in caz de nerespectare a angajamentului; - angajament de plata a unei sume ce reprezinta o paguba adusa en...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Tabel comparativ Impozitul pe profit, dupa modificarile aduse de Legea 177/2017

    • Redam mai jos un tabel comparativ pentru TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT, ca urmare a modificarilor aduse de Legea numarul 177/2017.  Forma Codului fiscal 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT  Articolul 13 "Contribuabili" alineatul (2):  Nu intra sub incidenta prezentului titlu urmatoarele persoane juridice romane: .................................................» citeste mai departe aici

  • Calculul si plata impozitului pe profit cand anul fiscal e diferit de anul calendaristic

    • Descoperiti mai jos prevederile actuale privind calculul si plata impozitului pe profit in cazul optiunii pentru un an fiscal diferit de anul calendaristic, conform art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare Regula: Anul fiscal este anul calendaristic. [articolul 16 alineatul (1) din Codul fiscal] Exceptie: Contribuabilii care au optat, in conformitate cu legislatia contabila*, pentru un exercitiu...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

    • In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.  Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI