Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Obligatia emiterii de facturi catre client. Ce implicatii fiscale apar?

emitere facturaautofacturaprestari serviciiemitere facturideseurifacturi

In analiza de mai jos, facem referire la o societate care colecteaza deseurile si care doreste sa incheie un contract de furnizare deseuri de lemn prin care firma sa accepte procedura de acceptare a facturilor emise de catre beneficiar in baza art. 319 alin. (17) din Legea 227/2015 (autofacturare).

Stabilim daca este legal in calitate de furnizor de deseuri sa nu factureze si sa primeasca autofactura de doua ori pe luna pentru livrare 01-15 cu data de 15 pentru aceleasi luni si o autofactura in ultima zi a lunii in curs pentru 16-30/31 ale lunii.

Autofactura se se emite conform prevederilor Codului fiscal, art. 155 acesta fiind un document justificativ pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii catre sine, creata de beneficiar in numele furnizorului daca factura nu a fost emisa pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei. Vom vedea in ce masura furnizorul de deseuri risca sa fie sanctionat ca nu a emis factura si ca primeste autofactura de la beneficiar.

Iata raspunsul specialistului:

Emiterea facturilor catre fiecare beneficiar este obligatorie pentru toate livrarile de bunuri sau prestarile de servicii, asa cum se prevede la ART. 319 alin. (6) lit. a din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu exceptia urmatoarelor situatii, prezentate la alin. (10):

- Livrari de bunuri/prestari de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale;
- Livrari de bunuri/prestari de servicii catre persoane neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, precum bilete de calatorie sau abonamente, bilete la spectacole, muzee, targuri, etc;
- Livrari de bunuri/prestari de servicii catre persoane neimpozabile care, prin natura lor, nu permit identificarea beneficiarului, precum livrarile de bunuri prin automatele comerciale, servicii de parcari auto a caror incasare se efectueaza prin automatele comerciale, servicii de reincarcare electronica a cartelelor Telefonice preplatite.

Factura centralizatoare mentionata la art.319 alin. (17) nu reprezinta o autofactura, fiind emisa de care dvs., in calitate de furnizor, reprezentand un cumul al tuturor operatiunilor efectuate cu acelasi client in decursul unei perioade de o luna, avand anexate toate documentele emise catre client in intervalul acelei luni.

Asadar, nu este legala livrarea de bunuri sau prestarea de servicii fara emiterea unei facturi, deoarece nu va incadrati in niciuna din exceptiile prevazute de Codul fiscal. Va recomandam sa emiteti cate o factura pentru fiecare livrare de deseuri, sau o factura centralizatoare pentru tranzactiile cu acelasi client, in conditiile mai sus specificate.


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Septembrie 2016


Votati articolul "Obligatia emiterii de facturi catre client. Ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Punct de lucru

Intrebare: Daca o firma a inregistrat casa de marcat la Anaf, pt. un punct de lucru, iar dupa 6 luni, acest punt de lucru se muta la alta adresa intrucit a scazut contractul de inchiriere, trebuie sa comunice la Anaf aceasta schimbare?

Raspuns: Deoarece s-a schimbat locatia punctului de lucru, memoria casei de marcat va trebui predata la ANAF....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X