Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cesiune creante restante. Cum se poate efectua schimbarea fara a scoate clientul din portofoliu?

cesiune creantecredite restantecesiune IFNrecuperare creante

In ce priveste cesiunea de creante, mai multe societati au de intampinat situatii dificile, iar explicatii pertinente aferente unor astfel de cazuri se pot dovedi oricand utile. Astfel, am ales ca exemplu o societate, institutie financiara nebancara, care acorda credite persoanelor fizice. Atunci cand clientii nu-si achita ratele la data scadenta, acestea devin restante. Vom vedea in ce masura IFN-ul sa cesioneze catre o firma de recuperare creante doar ratele restante, pastrand clientul in portofoliu, precum si care vor fi monografia contabila si impactul fiscal.

Potrivit art. 70 din OuG 50/2010 in cazurile in care drepturile creditorului in temeiul unui contract de credit sau contractul insusi se cesioneaza unei terte persoane, consumatorul are dreptul sa invoce impotriva cesionarului orice mijloc de aparare la care putea recurge impotriva creditorului initial, inclusiv dreptul la compensare.

Consider ca la depasirea scadentelor, cesiunea se poate face conform contractelor incheiate pentru toate sumele datorate, nu numai pentru rate.

Creantele cesionate pentru care au fost constituite ajustari pentru depreciere se inregistreaza in contul 667. Creantele scoase din activ inclusiv prin cesiune care nu au facut obiectul ajustarii penru depreciere se inregistreaza in contul 668.

Pentru creantele pentru care exista ajustari pentru depreciere constituite la scoaterea din evidenta a creantelor se vor relua pe venituri si ajustarile constituite.

Potrivit pct. 13 lit. i) din normele de aplicare a art. 25 din Codul Fiscal
sunt cheltuieli deductibile cheltuielile reprezentand valoarea creantelor instrainate, potrivit legii.

Potrivit art. 25 alin. 4 lit. h) din Codul Fiscal nu sunt cheltuieli deductibile pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26 , precum si cele inregistrate in alte cazuri decat urmatoarele:
1. punerea in aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;


Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii



2. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
3. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
4. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
5. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul;
6. au fost incheiate contracte de asigurare;

Art. 26 alin (1) lit. d) prevede ca sunt deductibile provizioanele specifice, constituite de institutiile financiare nebancare inscrise in Registrul general tinut de Banca Nationala a Romaniei, de institutiile de plata persoane juridice romane care acorda credite legate de serviciile de plata, de institutiile emitente de moneda electronica, persoane juridice romane, care acorda credite legate de serviciile de plata, precum si provizioanele specifice constituite de alte persoane juridice, potrivit legilor de organizare si functionare.

Art. 23 lit d) din Codul Fiscal prevede ca sunt venituri neimpozabile veniturile din anularea, recuperarea, inclusiv refacturarea cheltuielilor pentru care nu s-a acordat deducere.

Veniturile din cesionarea creantelor sunt venituri impozabile. In masura in care vanzarea creantelor nu se realizeaza in pierdere cheltuielile aferente scoaterii din gestiune a creantelor sunt cheltuieli deductibile indiferent daca acestea au fost acoperite de provizion sau nu, conform pct. 13 lit. i) din Norme nefiind considerate pierderi astfel incat sa fie incadrate in prevederile art. 25 (4) lit. h).

In plus, in cazul cesiunii de creante exista si un venit realizat din cesiune astfel incat cheltuielile efectuate sunt aferente realizarii acestor venituri.

Ca urmare a cesionarii creantelor provizioanele constituite raman fara obiect si se anuleaza prin reluarea pe venituri. In masura in care la constituire cheltuielile au fost deductibile, la anularea provizioanelor veniturile sunt impozabile.

Veniturile din anularea provizioanelor sunt venituri impozabile in masura in care cheltuiala aferenta constituirii acestora a fost deductibila.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Septembrie 2016


Votati articolul "Cesiune creante restante. Cum se poate efectua schimbarea fara a scoate clientul din portofoliu?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transfer numerar

Intrebare: Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele intrebari:
Am o societate cu 2 puncte de lucru (cu cate 2-3 angajati fiecare), pentru care intocmesc 2 registre de casa + inca un registru pentru sediu, comert cu amanuntul.
1. La sfarsit de saptamana banii de pe cele 2 magazine, ii aduce administratorul la sediu. Ce documente justificative trebuie sa intocmesc? Este corect dispozitie de plata pentru punctul de lucru si dispozitie de incasare+chitanta pentru sediu? Se mai fac si monetare?(eu stiu ca nu se mai fac demult).
2.Administratorul imprumuta firma prin casierie. Eu fac contract de imprumut si chitanta + dispozitie de incasare, sau numai contract + chitanta? Si cand ii restitui banii mai fac inca un contract de restituire sau numai disp. de plata?
Multumesc.

Raspuns: In cazul restituirii imprumutului acordat, se va emite doar dispozitie de plata din casa. In cazul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Raportarile contabile 2017. Aspecte actualizate privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale

    • Regasiti prin cele de mai jos principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru anul fiscal 2016, sunt reglementate prin OMFP nr 166/2017, publicat in Monitorul Oficial nr  86/31.01.2017.                 ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF

    • Exista mai multe metode prin care va puteti imbunatati relatia cu ANAF, iar toate dintre acestea vizeaza o mai buna informare si un acces mai facil la noutatile legislative. Profitati, asadar, de aceste servicii private oferite de ANAF si cereti informatii suplimentare si clarificari ori de cate ori aveti nevoie. Nu uitati ca pentru raspunsuri specializate va stam la dispozitie zi de zi si prin www.portalcontabilitate.ro. ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • OECD: Cele mai multe tari membre OECD aplica in prezent contabilitatea de angajamente

    • CECCAR informeaza ca, potrivit unui recent studiu realizat de Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), Practici in contabilitatea de angajamente si cum resimt reforma statele membre OECD, aproape trei sferturi dintre membrii OECD au adoptat contabilitatea de angajamente pentru raportarea financiara de la finalul acestui an fin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X