Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Noutati privind Formularul 099. Explicatii actuale privind OANAF 2011/2016

OANAF 2011/2016FORMULARUL 099inregistrarea in scopuri de tvadeclarate inactive

Prin OANAF 2011/2016, publicat in M. O./3.08.2016 a fost aprobata Procedura de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. 12 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, preucm si modelul si continutul formularului 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. 12 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare".

Astfel, procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA, de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, intrucat:

a) au fost declarate inactive conform prevederilor art. 92 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare sau au fost in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii;

b) asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabial insasi au/a avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art. 316 alin. (11) lit. c) din Codul fiscal;

c) nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile preavazute de art. 316 alin. (11) lit. d) din Codul fiscal;

d) nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nici o operatiune realizata, in conditiile prevazute de art. 316 alin. (11) lit. e) din Codul fiscal.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 35 din Codul de procedura fiscala, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Codul fiscal, dupa caz.

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Codul fiscal depun la organul fiscal competent formularul 099 "Cerere de inregstrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", denumit in continuare cerere cu inregistrare in scopuri de TVA.

Cererea de inregistrare se completeaza si se depune insotita de documentatia prevazuta de procedura sau de alte dispozitii legale in vigoare, la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.


** In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru ca au fost declarate in inactivitate sau au fost in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se fac numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 316 alin. (12) lit. a) din Codul fiscal, iar organul fiscal verifica:

- daca persoana impozabila si-a reluat activitatea prin inscrierea acestei mentiuni la ORC


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii



- daca persoana impozabila a fost reactivata prin decizie a organului fiscal
- daca persoana impozabila se incadreaza in alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 47 din Codul de procedura fiscala.

Daca cererea este respinsa, persoana impozabila poate depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA, de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

** In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazier, inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazier, inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 316 alin. (12) lit. b) din Codul fiscal, iar organul fiscal verifica:

- daca faptele care au condus la anularea inregistrarii nu mai figureaza in evidenta cazierului fiscal al persoanei impozabile

- daca actualii asociati/administratori ai persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi nu au/are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau situatii de atragere a raspunderii solidare. In cazul societatilor reglementate de Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se verifica daca actualii asociati majoritari sa, dupa caz, asociatul unic au/are inscrise astfel de fapte/situatii

- persoana impozabila nu se incadreaza in nici o alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

In cazul societatilor reglementate de Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, compartimentul de specialitate aplica prezenta procedura chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii conform art. 316 alin. (11) lit. c) din Codul fiscal, daca societatea nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 47 din Codul de procedura fiscala.

Daca cererea este respinsa, persoana impozabila poate depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA, de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

*** Persoanele impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru nedepunerea niciunui decont de taxa, in conditiile prevazute de art. 316 alin. (11) lit. d) din Codul fiscal, depun cererea de inregistrare insotita de:

a) toate deconturile de TVA (formular 300) nedepuse la termen;
b) o cerere motivata din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;

Persoana impozabila poate depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

** Persoanele impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru neevidentierea, in deconturile de taxa depuse, a niciunei operatiuni realizate, in conditiile prevazute de art. 316 alin. (11) lit. e) din Codul fiscal, depun cererea de inregistrare in scopuri de TVA in conditiile prevazute de art. 316 alin. (12) lit. d) din Codul fiscal.

Prin completarea casetei corespunzatoare din cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (formular 099), persoana impozabila declara pe propria raspundere ca va desfasura activitati economice.

Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 47 din Codul de procedura fiscala.

Persoana impozabila poate depune o noua cerere de inregistrare in scopuri de TVA de indata ce remediaza situatia care a condus la respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.


ATENTIE! In toate situatiile de mai sus, inregistrarea in scopuri de TVA se considera valabila incepand cu data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Ordinul ANAF 2011/2016 intra in vigoare in termen de 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial (3.08.2016) si abroga OpANAF 18/2015 pentru aprovarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Sursa: Finante Arges

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OANAF 2011/2016FORMULARUL 099inregistrarea in scopuri de tvadeclarate inactive

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Septembrie 2016


Votati articolul "Noutati privind Formularul 099. Explicatii actuale privind OANAF 2011/2016":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Regimul foilor de parcurs si a FAZ-urilor

Intrebare: Buna ziua,

La o societate care transporta materiale de constructii si factureaza zilele lucrate, este obligatoriu ca foile de parcurs sa fie stampilate de beneficiar? Nu este suficienta factura ca document justificativ pt. combustibil , deoarece arata clar orele sau zilele lucrate?

Dar in cazul Fisei de activitate zilnica pentru utilaje - si aceasta trebuie stampilata de beneficiar?

Va multumesc!

Raspuns: Nu este necesar, foaia de parcurs este document justificativ intern. Aveti FAZ si facturile emise...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X