Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Obligativitatea intocmirii foilor de parcurs

Codul fiscal si normele metodologice de aplicare impun obligatia intocmirii foilor de parcurs in vederea justificarii deductibilitatii cheltuielilor si taxei pe valoare adaugata aferenta cheltuielilor direct atribuite vehiculelor.

Deductibilitatea cheltuielilor si a taxei pe valoare adaugata este limitata la 50% in cazul vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului. Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situatiile in care vehiculele respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:

1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane sau pentru instruire de catre scolile de soferi;
5. vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.

In cazul in care se aplica limita de 50% aceasta se aplica asupra tutoror cheltuielilor direct atribuibile unui vehicul (impozitele locale, asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, inspectiile tehnice periodice, rovinieta, chiriile, partea nedeductibila din taxa pe valoarea adaugata, dobanzile, comisioanele, diferentele de curs valutar inregistrate ca urmare a derularii altor contracte decat cele de leasing), cu exceptia cheltuielilor privind amortizarea.

In cazul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate reprezentand diferente de curs valutar inregistrate ca urmare a derularii unui contract de leasing, limita de 50% se aplica asupra diferentei nefavorabile dintre veniturile din diferente de curs valutar/veniturile financiare aferente creantelor si datoriilor cu decontare in functie de cursul unei valute, rezultate din evaluarea sau decontarea acestora si cheltuielile din diferente de curs valutar/cheltuielile financiare aferente.

Justificarea utilizarii vehiculelor, in sensul acordarii deductibilitatii integrale la calculul rezultatului fiscal si taxei pe valoare adaugata, se efectueaza pe baza documentelor financiar-contabile si prin intocmirea foii de parcurs.


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



Foaia de parcurs trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
- categoria de vehicul utilizat,
- scopul si locul deplasarii,
- kilometrii parcursi,
- norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.

Persoana impozabila care aplica deducerea limitata de 50% nu trebuie sa faca dovada utilizarii vehiculului in scopul activitatii economice sau pentru uz personal cu ajutorul foii de parcurs.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Septembrie 2016


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Obligativitatea intocmirii foilor de parcurs":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie nelegala inventar de refacere

Intrebare: Buna dimineata !

Va supun analizei inca o problema care da mari batai de cap
si va rog din suflet sa ma ajutati !

Decizie nelegala
de inlocuire membru /comisie inventar - dispusa de Consiliul Administrativ al institutiei publice
in ultima sedinta,
pentru inlocuire salariatul /membrul comisiei nu a prezentat
o Adeverinta medicala sau Recomandare/Scrisoare medicala a unui medic de medicina muncii
ca nu poate fi presedinte al unei asemenea comisii.

Salariatul se prezinta bine mersi la serviciu.
Pur si simplu refuza sa munceasca si a cerut scoaterea din comisie.
Sustine ca face fizioterapie la coloana pentru ... hernie de disc,
or intr-un asemenea caz nu se fac fizioterapii !

Cum poate fi anulata Hotararea Consiliului Administrativ al institutiei publice ?
1. Va rog sa imi spuneti care sunt cazurile de anulare a unei Horarari a unui Consiliu Administrativ al unei institutii publice ?

2. Daca la sedinta nu au fost convocati oficial
invitatii permanenti ( liderul de Sindicat si juristul institutiei )
Hotararea Consiliului Administrativ este legala sau nu ?

3. Dupa sedinta, Hotararea Consiliului Administrativ a fost comunicata
si juristului.
Juristul institutiei spune ca in Hotarare
sunt 2 puncte de masuri nelegale.
Juristul a facut o Adresa de sesizare nelegalitate
catre Consiliul Administrativ
si a cerut convocarea acestuia pentru a se rediscuta si anula/modifica masurile ....
Este corect ?
...Ce trebuie facut pentru modificarea masurilor nelegale ?
Cum se ataca Hotararea ? ... si de cine ?
Cei/salariatii care vor primi masurile nelegale
ce pot face ?

De ex.: Consiliul Administrativ a dispus prin Hotarare
ca juristul sa refaca o Decizie ! ....
Or, juristul a spus ca orice Decizie se poate anula, modifica sau completa,...
nicidecum "reface" o Decizie !!!.... Este nelegal sa se inlocuiasca cu o alta Decizie, o Decizie data deja in circuit /comunicata celor avizati !!!!!

Or, orice salariat raspunde daca indeplineste o sarcina /masura nelegala ...

Juristul a spus ca, daca nu sesizeaza nelegalitatea, si duce la indeplinire o asemenea Decizie nelegala, va raspunde !

Ce parare aveti ?

Va rog din suflet sa ne dati niste sfaturi.

Raspuns: In procedura si regulament sunt specificate numarul de persoane care participa la CA iar in decizie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Totul despre microintreprinderi in 2017. Cotele de impozitare si noile conditii din Codul fiscal

    • Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).   Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante: • Se schimba plafonul...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii

    • Au obligatia de a depune formularul 600 persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente(venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii, venituri din profesii liberale si venituri din drepturi de proprietate intelectuala) si care indeplinesc urmatoarele conditii, dupa caz:   a) venitul realizat in anul 2016, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv ch...» citeste mai departe aici

  • Termen-limita pentru dividende: 25 ianuarie 2017

    • ANAF a atras recent atentia cu privire la obligatiile fiscale si declarative care insotesc dividendele distribuite in anul 2016. Astfel, va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017

    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/...» citeste mai departe aici

  • Regim deseuri 2017. Noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu

    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:     1. de...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF privind Formularul 094

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul 2016, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 094 – "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent"...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X