Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Tratament reparatii autoturism. Cum putem deduce cheltuielile aferente?

ordin deplasarecheltuiala deductibilafactura reparatiicodul fiscalasociat interes personal

In analiza de mai jos, analizam cazul in care un asociat al firmei care nu este salariat aduce o factura de tractare si reparatie a autoturismului care este inmatriculat pe firma din UE si nu are ordin de deplasare confirmat. Vom vedea daca se poate inregistra cheltuiala, daca este deductibila si ce documente sunt necesare.

Pentru a determina caracterul fiscal al cheltuielii la care faceti referire, respectiv servicii de tractare si reparatii executate asupra autoturismului trebuie analizate cateva aspecte.

1. Faptul ca autoturismul in cauza este inmatriculat pe firma nu are relevanta; consideram ca trebuie determinat daca autoturismul in cauza este utilizat in scopul desfasurarii activitatii , in scop personal sau cu regim mixt (si in scop personal de catre asociat si in scopul desfasurarii activitatii).

Astfel:
- Daca respectivul autoturism este utilizat integral in scopul desfasurarii activitatii, ca regula generala, cheltuiala ar putea fi integral deductibila.
- Daca autoturismul este utilizat in regim mixt cheltuiala ar putea fi deductibila in procent de 50% (a se vedea art. 25, alin. 4 lit. l din Codul Fiscal).
- Daca autoturismul este utilizat in scop personal cheltuiala este considerata a fi efectuata de catre societate in favoarea asociatului si este nedeductibila la calculul impozitului pe profit. In plus, aceasta cheltuiala reprezinta pentru asociat venituri din alte surse, fiind impusa cu un impozit pe venit de 16%.

2. Al doilea aspect se refera la cheltuiala de tractare si reparatie. Trebuie demonstrat, de catre contribuabil, ca aceasta cheltuiala a fost efectuata in scopul desfasurarii activitatii. Dovada se poate face prin orice documente care sa ateste ca s-a efectuat o deplasare in interesul societatii (minute ale unor intalniri cu clienti ssau potentiali clienti, emailuri de stabilire a intalnirii/intalnirilor, orice alte documente) chiar si in lipsa Ordinului de deplasare in strainatate.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii



3. Documentele se pot atasa la un Decont de cheltuieli in valuta , formular prevazut in anexa 5 a Ordinului nr. 2634/2015.

Recomandam intocmirea unei Decizii aprobata de catre conducerea unitatii in care sa se specifice ca resspectiva cheltuiala a fost efectuata in scopul desfasurarii activitatii.

Precizam ca, in cazul in care cheltuiala este una efectuata de catre asociat in interes personal, aceasta va avea regimul precizat la pct. 1, liniuta 3. Totodata, atragem atentia asupra faptului ca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991 documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz (art. 6 alin. 2).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu, expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Septembrie 2016


Votati articolul "Tratament reparatii autoturism. Cum putem deduce cheltuielile aferente?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariat - Lista cu Obiectele de inventar pentru un Birou

Intrebare: salariat - Lista cu Obiectele de inventar pentru un Birou - comunicare ? obligatie ?

Va rog sa imi spuneti daca
Lista cu Obiectele de inventar
pentru un Birou din cadrul unei institutii publice
se comunica gestionarului = salariatului din acelBirou ?

Ce Lege prevede acest lucru ?
Este o obligatie ?
Cui revine ?

Salariatul trebuie sa ceara ?

Dar daca bunurile care sunt in gestiunea administratorului
sunt in folosinta salariatului din Biroul respectiv,
va rog mult sa imi spuneti:

1. - Lista cu Obiectele de inventar din acel Birou
se comunica si salariatului care le foloseste ?

2. - acele bunuri se dau in subgestiune
utilizatorului ?
Exista sau nu notiunea de subgestiune ?

3. - ce obligatii va avea utilizatorul acelor bunuri
din Biroul sau ?

Raspuns: Este suficient.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016

    • In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.   ...» citeste mai departe aici

  • Anunt oficial ANAF: Modificari de ultima ora ale formularelor 010, 091 si 098

    • Regasiti mai jos cele mai importante modificari efectuate de ANAF in ce priveste formularul 010, formularul 091 si formularul 098.  * Intrucat incepand cu data de 1 ianuarie 2017 in Codul fiscal a fost introdus art.3151 care reglementeaza regimul special pentru agricultori, in situatia in care agricultorul care aplica acest regim realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, ac...» citeste mai departe aici

  • Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?

    • Prin Ordinul M.F.P. nr.660/2017, publicat in M.O. nr.368/17.05.2017 s-a aprobat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Astfel, incepand cu luna iunie 2017, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica vor putea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de tr...» citeste mai departe aici

  • ANAF: 30 mai e ultima zi pentru anumite obligatii fiscale

    • Va reamintim ca pana marti, 30 mai, trebuie sa depuneti la unitatile fiscale, dupa caz, documentele precizate mai jos:  - situatiile financiare, pentru anul 2016- se depun de catre societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, cu exceptia subunitatilor de societati rezidente in s...» citeste mai departe aici

  • Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?

    • Vom vedea, prin cele de mai jos, cum va proceda o societate care in anul 2016 a achizitionat un mijloc fix si crae in anul 2017 solicita furnizorului schimbarea mijlocului fix cu un alt mijloc fix mai performant din respectiva categorie. Furnizorul face o factura storno pentru valoarea mijocului fix preluat si o factura noua pentru valoarea mijlocului fix nou livrat si se achita doar diferenta de pret. Societatea cumparatoare a inregistrat amortizare pentru mijlocul fix vechi pana in luna sch...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea in bunuri. Exemplu model monografie contabila si explicatii

    • Va oferim prin cele ce urmeaza atat explicatii esentiale privin tratamentul contabil si fiscal aferent sponsorizarii in bunuri, precum si un model de monografie contabila.  Avem astfel o societate comerciala platitoare de impozit pe profit care a incheiat un contract de sponsorizare in bunuri. Societatea poate sa vanda en-gross si en-detail. Stabilim ce valoare trece pe contractul de sponsorizare, cu mentiunea ca societatea face sponsorizare din bunurile achizitionate pentru vanzare. Ach...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X