Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Cum declaram contributia pentru persoanele cu handicap neincadrate in cazul in care optam pentru achizitii de la unitati protejate?

Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap instituie obligatia autoritatilor si institutiilor publice (cu exceptia institutiilor publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala), precum si persoanelor juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, sa angajeze persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.



Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au obligatia angajarii persoanelor cu handicap si nu angajeaza aceste persoane pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap; sau
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a).

Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat.

Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de:
- contractul comercial,
- factura si
- dovada platii.

Daca se achizitioneaza produse sau servicii de la unitati protejate autorizate potrivit legii, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, se va datora bugetului de stat diferenta de suma. Aceasta se declara in Formularul 100.


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii




In situatia in care se achizitioneaza produse sau servicii de la aceste unitati protejate in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, entitatea nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Daca nu se opteaza pentru achizitii de la unitati protejate (entitatea nu are un contract cu o unitate protejata si nu achizitioneaza produse/servicii in baza unui astfel de contract) toata suma datorata pentru persoane cu handicap neincadrate trebuie declarata in Formularul 100 si se achita la bugetul de stat.

In cazul in care se opteaza pentru achizitii de la unitati protejate, pot aparea urmatoarele situatii:

1. Entitatea achizitioneaza produse/servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in valoare mai mica decat suma datorata pentru persoane cu handicap neincadrate. In acest caz, entitatea va declara in Formularul 100 si va achita la bugetul de stat doar diferenta.

2. Entitatea achizitioneaza produse/servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat in valoare mai mare decat suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate. In acest caz entitatea nu va declara si nu va plati nimic la bugetul de stat (contributia nu se declara cu zero), iar diferenta de recuperat se va reporta in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Exemplu:

Luna iulie 2016:
Suma datorata: 1.000 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 1.200 lei
Suma declarata: 0 lei
Suma reportata: 200 lei

Luna august 2016:
Suma datorata: 800 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 700 lei
Suma declarata: 0 lei
800 lei – 200 lei – 700
Suma reportata: 100 lei

Luna septembrie 2016:
Suma datorata: 800 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 0 lei
Suma declarata: 700 lei
800 lei – 100 lei
Suma reportata: 0 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Cum declaram contributia pentru persoanele cu handicap neincadrate in cazul in care optam pentru achizitii de la unitati protejate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare cheltuieli deplasari externe

Intrebare: Cazarea, la deplasarile externe, s-a facut la particular si nu am document justificativ pentru aceasta. Cum se inregistreaza corect?

Raspuns: Se inregistreaza dupa parerea mea pe contul 6588 apoi la calculul impozitului pe profit se considera...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Totul despre microintreprinderi in 2017. Cotele de impozitare si noile conditii din Codul fiscal

    • Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).   Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante: • Se schimba plafonul...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii

    • Au obligatia de a depune formularul 600 persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente(venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii, venituri din profesii liberale si venituri din drepturi de proprietate intelectuala) si care indeplinesc urmatoarele conditii, dupa caz:   a) venitul realizat in anul 2016, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv ch...» citeste mai departe aici

  • Termen-limita pentru dividende: 25 ianuarie 2017

    • ANAF a atras recent atentia cu privire la obligatiile fiscale si declarative care insotesc dividendele distribuite in anul 2016. Astfel, va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017

    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/...» citeste mai departe aici

  • Regim deseuri 2017. Noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu

    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:     1. de...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF privind Formularul 094

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul 2016, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 094 – "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent"...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X