Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum declaram contributia pentru persoanele cu handicap neincadrate in cazul in care optam pentru achizitii de la unitati protejate?

incadrare persoane handicaplegea 448/2006formularul 100unitatile protejate autorizate

Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap instituie obligatia autoritatilor si institutiilor publice (cu exceptia institutiilor publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala), precum si persoanelor juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, sa angajeze persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.



Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au obligatia angajarii persoanelor cu handicap si nu angajeaza aceste persoane pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap; sau
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a).

Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat.

Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de:
- contractul comercial,
- factura si
- dovada platii.

Daca se achizitioneaza produse sau servicii de la unitati protejate autorizate potrivit legii, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, se va datora bugetului de stat diferenta de suma. Aceasta se declara in Formularul 100.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




In situatia in care se achizitioneaza produse sau servicii de la aceste unitati protejate in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, entitatea nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Daca nu se opteaza pentru achizitii de la unitati protejate (entitatea nu are un contract cu o unitate protejata si nu achizitioneaza produse/servicii in baza unui astfel de contract) toata suma datorata pentru persoane cu handicap neincadrate trebuie declarata in Formularul 100 si se achita la bugetul de stat.

In cazul in care se opteaza pentru achizitii de la unitati protejate, pot aparea urmatoarele situatii:

1. Entitatea achizitioneaza produse/servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in valoare mai mica decat suma datorata pentru persoane cu handicap neincadrate. In acest caz, entitatea va declara in Formularul 100 si va achita la bugetul de stat doar diferenta.

2. Entitatea achizitioneaza produse/servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat in valoare mai mare decat suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate. In acest caz entitatea nu va declara si nu va plati nimic la bugetul de stat (contributia nu se declara cu zero), iar diferenta de recuperat se va reporta in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Exemplu:

Luna iulie 2016:
Suma datorata: 1.000 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 1.200 lei
Suma declarata: 0 lei
Suma reportata: 200 lei

Luna august 2016:
Suma datorata: 800 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 700 lei
Suma declarata: 0 lei
800 lei – 200 lei – 700
Suma reportata: 100 lei

Luna septembrie 2016:
Suma datorata: 800 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 0 lei
Suma declarata: 700 lei
800 lei – 100 lei
Suma reportata: 0 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Cum declaram contributia pentru persoanele cu handicap neincadrate in cazul in care optam pentru achizitii de la unitati protejate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Creditare firma de catre asociat

Intrebare: Daca asociatul crediteaza firma atunci cand aceasta nu are lichiditati se incheie contracte de imprumut in forma autentica?

Raspuns: poate credita firma si administratorul sau numai asociatul ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X