Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Cum declaram contributia pentru persoanele cu handicap neincadrate in cazul in care optam pentru achizitii de la unitati protejate?

incadrare persoane handicaplegea 448/2006formularul 100unitatile protejate autorizate

Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap instituie obligatia autoritatilor si institutiilor publice (cu exceptia institutiilor publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala), precum si persoanelor juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, sa angajeze persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.



Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au obligatia angajarii persoanelor cu handicap si nu angajeaza aceste persoane pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap; sau
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a).

Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat.

Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de:
- contractul comercial,
- factura si
- dovada platii.

Daca se achizitioneaza produse sau servicii de la unitati protejate autorizate potrivit legii, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, se va datora bugetului de stat diferenta de suma. Aceasta se declara in Formularul 100.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




In situatia in care se achizitioneaza produse sau servicii de la aceste unitati protejate in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, entitatea nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Daca nu se opteaza pentru achizitii de la unitati protejate (entitatea nu are un contract cu o unitate protejata si nu achizitioneaza produse/servicii in baza unui astfel de contract) toata suma datorata pentru persoane cu handicap neincadrate trebuie declarata in Formularul 100 si se achita la bugetul de stat.

In cazul in care se opteaza pentru achizitii de la unitati protejate, pot aparea urmatoarele situatii:

1. Entitatea achizitioneaza produse/servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in valoare mai mica decat suma datorata pentru persoane cu handicap neincadrate. In acest caz, entitatea va declara in Formularul 100 si va achita la bugetul de stat doar diferenta.

2. Entitatea achizitioneaza produse/servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat in valoare mai mare decat suma varsamintelor pentru persoane cu handicap neincadrate. In acest caz entitatea nu va declara si nu va plati nimic la bugetul de stat (contributia nu se declara cu zero), iar diferenta de recuperat se va reporta in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Exemplu:

Luna iulie 2016:
Suma datorata: 1.000 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 1.200 lei
Suma declarata: 0 lei
Suma reportata: 200 lei

Luna august 2016:
Suma datorata: 800 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 700 lei
Suma declarata: 0 lei
800 lei – 200 lei – 700
Suma reportata: 100 lei

Luna septembrie 2016:
Suma datorata: 800 lei
Valoare achizitii de la unitati protejate: 0 lei
Suma declarata: 700 lei
800 lei – 100 lei
Suma reportata: 0 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Cum declaram contributia pentru persoanele cu handicap neincadrate in cazul in care optam pentru achizitii de la unitati protejate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii intracomunitare masini second-hand

Intrebare: Pentru achizitie si revanzare de masini second-hand din UE de catre o microintreprindere din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA , ce tratament TVA se aplica ? La depasirea plafonului pentru achizitii intracomunitare de 34000 lei , trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in regim special ?

Va multumesc !

Raspuns: De la prima achizitie efectuata trebuie ca firma sa fie inregistrata cu cod de TVA ? Care sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X