Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Achizitia unui laptop. Diferente obiect de inventar versus mijloc fix. Cum procedam?

mijloc fixachizitiimijloace fixeimobilizariobiect de inventar

Informatiile referitoare la tratamentul fiscal si contabil aplicat achizitiilor de bunuri in cadrul unei societati sunt utile indiferent de domeniul de activitate. Vom vedea astfel cum trebuie tratata achizitia unu laptop si daca se considera obiect de inventar sau mijloc fix, precum si care va fi baza legala.

In cazul achizitiei unui laptop, se va analiza valoarea de intrare a acestuia. Daca valoarea de intrare este mai mica de 2.500 lei, atunci laptopul achizitionat se va considera obiect de inventar, durata de utilizare fiind mai mica de 1 an.

Daca valoarea de intrare este egala sau mai mare decat 2.500 lei, atunci laptopul achizitionat se va considera a fi un mijloc fix, se va stabili o perioada de amortizare in functie de codul de clasificare ales si se va amortiza.
 
Din punct de vedere contabil, activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare si detinute pe o perioada mai mare de un an, conform prevederilor pct 138 din OMFP 1802/2014.
 
Din punct de vedere fiscal, exista un plafon valoric de 2.500 lei, conditie care daca este indeplinita atunci firmele au obligatia sa amortizeze activele a caror valoare de intrare este egala sau mai mare decat acest plafon conform HG nr. 276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Apostolescu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloc fixachizitiimijloace fixeimobilizariobiect de inventar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Achizitia unui laptop. Diferente obiect de inventar versus mijloc fix. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prestari servicii intracomunitare

Intrebare: O firma inregistrata ca platitoare de tva in Romania, efectueaza lucrari de constructii si reparatii pentru o firma din Germania. Trebuie sa se inregistreze ca operator intracomunitar? Lucrarile le efectueaza cu angajati ai firmei din Romania.

Raspuns: Prestarea de servicii catre beneficiarul comunitar se beneficiaza de tratamentul procedural si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!