Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?

achizitie cladirespatiu comercialdeducere tvainvestitii imobiliareimobilizari corporale

In analiza de mai jos, o societate comerciala achizitioneaza de la o persoana fizica o cladire care are destinatia de spatiu comercial in baza unui contract notarial. Intentia este sa o repare si reamenajeze si sa o inchirieze sub forma de apartamente unor persoane fizice sau juridice.

Stabilim daca inregistrarea corecta se face in contul 212 Constructii sau in contul 215 Investitii imobiliare. De asemenea, in cazul in care se inregistreaza la Investitii imobiliare, vom vedea cum se amortizeaza si daca folosim acelasi regim si aceleasi durate de functionare ca in cazul constructiilor.

De asemenea, vom vedea daca se poate, pentru a evita ajustarile ulterioare de TVA, sa nu se deduca TVA si sa se includa in valoarea de intrare.

Iata raspunsul specialistului:

In conformitate cu definitia de la pct. 197 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate aprobate prin OMFP 1802/2014 investitia imobiliara este proprietatea (un teren sau o cladire - ori o parte a unei cladiri - sau ambele) detinuta (de proprietar sau de locatar in baza unui contract de leasing financiar) mai degraba pentru a obtine venituri din chirii sau pentru cresterea valorii capitalului, ori ambele, decat pentru a fi utilizata in producerea sau furnizarea de bunuri sau servicii ori in scopuri administrative sau ... a fi vanduta pe parcursul desfasurarii normale a activitatii.

Avand in vedere ca societatea doreste exploatarea cladirii prin inchiriere, inregistrarea ei in contabilitate se va face in contul 215 „Investitii imobiliare” si nu in contul 212 „Constructii”.

Regimul de amortizare si durata sunt aceleasi, ambele categorii de proprietati fiind imobilizari corporale. Singura deosebire este ca amortizarea cladirii respective va fi inregistrata in contul special dedicat 2815 „Amortizarea investitiilor imobiliare”.

Daca societatea intentioneaza sa inchirieze in regim de scutire, nu este nicio problema daca nu se deduce TVA-ul si acesta se include in valoarea de intrare, evitandu-se in acest fel ajustarile ulterioare ale taxei deduse initial. Cum inchirierea de bunuri imobile este o operatiune scutita fara drept de deducere, societatea va aplica regimul de deducere specific persoanelor impozabile cu regim mixt (probabil societatea realizeaza si operatiuni taxabile) si nededucerea TVA se va face in temeiul art. 300 alin. 4 din Codul fiscal care prevede ca nu se deduce taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, precum si de investitii care sunt destinate realizarii de astfel de operatiuni.


Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul impozit la PFA

Intrebare: Cunoscand urmatoarele date, va rog sa-mi spuneti cum calculez impozitul la un PFA cu vanzare marfuri cu amanuntul:
- incasari =4489
- plati =3087
- chelt.deductibile=103
- stoc marfa sf an =4088

Raspuns: Stocul de marfa in urma inventarierii: se va confrunta stocul de marfa din registrul de stocuri la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 630 a fost modificat. Noi schimbari privind colectarea CAS

    • Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.564/2017 a fost publicat OPANAF nr.1.964/ 2017 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale". Actul normativ a intrat in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei. Va recomandam si ...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stiti despre cresterea contributiilor sociale pentru angajatii part-time

    • De la 1 august, cresc contributiile de asigurari sociale pentru angajatii part-time! Angajatorii vor trebui sa achite CAS si CASS la nivelul salariului minim brut, chiar si pentru angajatii part-time. Masura este una intens dezbatuta. Pe de-o parte, Guvernul sustine ca este nevoie de aceasta masura pentru a descuraja angajatorii sa mai incheie contracte cu norma partiala, pentru a plati Statului taxe mai mici. Pe de alta parte, angajatorii o considera injusta....» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2018, angajatul va prelua CAS si CASS datorate de angajator

    • Ca urmare a solicitarilor primite din partea presei si a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligatiilor privind CAS si CASS datorate de angajator catre angajat, Ministerul Finantelor publice face urmatoarele precizari: Programul de guvernare 2017 - 2020 contine un pachet de masuri ce vizeaza contributiile sociale obligatorii, care urmeaza a se implementa incepand cu 1 ianuarie 2018. Astfel, nivelul contributiilor social...» citeste mai departe aici

  • Reguli noi privind declararea inactivitatii sau reactivarea fiscala

    • ANAF propune actualizarea unor proceduri referitoare la declararea inactivitatii unui contribuabil sau, dupa caz, de reactivare fiscala a acestuia. Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, prin proiect de ordin, urmatoarele: - includerea in continutul procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala a fluxurilor privind declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale si  reactivarea contribuabililor...» citeste mai departe aici

  • Dosar Legea 177/2017: modificare impozit, TVA si alte aspecte din Codul fiscal

    • Legea 177/2017 a adus nenumarate modificari despre care am scris in amanunt in ultima perioada. Pentru a va veni in ajutor cu informatii organizate mai bine, va prezentam o scurta recapitulare a celor mai detaliate materiale publicate pe Contabilul.ro despre modificarile privind impozitul specific si noile obligatii pentru firmele cu cifra de afaceri intre 100.001 euro si 500.000 euro. De asemenea, regasiti mai jos noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, precum si cele 8 modificar...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozit specific la impozit micro pentru unele firme din turism

    • Autoritatile fiscale aduc la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.77/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2017 privind Codul fiscal.  Actul normativ mentionat intra in vigoare la data de 24 iulie 2017. Concret, incepand cu data de 1 august 2017, firmele care desfasoara activitati in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si au avut in anul 2016 afa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".