Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?

achizitie cladirespatiu comercialdeducere tvainvestitii imobiliareimobilizari corporale

In analiza de mai jos, o societate comerciala achizitioneaza de la o persoana fizica o cladire care are destinatia de spatiu comercial in baza unui contract notarial. Intentia este sa o repare si reamenajeze si sa o inchirieze sub forma de apartamente unor persoane fizice sau juridice.

Stabilim daca inregistrarea corecta se face in contul 212 Constructii sau in contul 215 Investitii imobiliare. De asemenea, in cazul in care se inregistreaza la Investitii imobiliare, vom vedea cum se amortizeaza si daca folosim acelasi regim si aceleasi durate de functionare ca in cazul constructiilor.

De asemenea, vom vedea daca se poate, pentru a evita ajustarile ulterioare de TVA, sa nu se deduca TVA si sa se includa in valoarea de intrare.

Iata raspunsul specialistului:

In conformitate cu definitia de la pct. 197 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate aprobate prin OMFP 1802/2014 investitia imobiliara este proprietatea (un teren sau o cladire - ori o parte a unei cladiri - sau ambele) detinuta (de proprietar sau de locatar in baza unui contract de leasing financiar) mai degraba pentru a obtine venituri din chirii sau pentru cresterea valorii capitalului, ori ambele, decat pentru a fi utilizata in producerea sau furnizarea de bunuri sau servicii ori in scopuri administrative sau ... a fi vanduta pe parcursul desfasurarii normale a activitatii.

Avand in vedere ca societatea doreste exploatarea cladirii prin inchiriere, inregistrarea ei in contabilitate se va face in contul 215 „Investitii imobiliare” si nu in contul 212 „Constructii”.

Regimul de amortizare si durata sunt aceleasi, ambele categorii de proprietati fiind imobilizari corporale. Singura deosebire este ca amortizarea cladirii respective va fi inregistrata in contul special dedicat 2815 „Amortizarea investitiilor imobiliare”.

Daca societatea intentioneaza sa inchirieze in regim de scutire, nu este nicio problema daca nu se deduce TVA-ul si acesta se include in valoarea de intrare, evitandu-se in acest fel ajustarile ulterioare ale taxei deduse initial. Cum inchirierea de bunuri imobile este o operatiune scutita fara drept de deducere, societatea va aplica regimul de deducere specific persoanelor impozabile cu regim mixt (probabil societatea realizeaza si operatiuni taxabile) si nededucerea TVA se va face in temeiul art. 300 alin. 4 din Codul fiscal care prevede ca nu se deduce taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, precum si de investitii care sunt destinate realizarii de astfel de operatiuni.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dividente datorate

Intrebare: Se ridica de la banca suma de 2300 lei, reprezentand jumatate din dividendele datorate. Cum se inregistreaza plata dividendelor cuvenite actionarilor?

Raspuns: Inregistrarea platii: 457.A=5121... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor. Amenzi ITM

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Sedinta Consiliului IFAC. Subiecte si noi alegeri

    • Liderii profesiei contabile globale s-au reunit la Bruxelles in perioada 15-16 noiembrie 2017 pentru a participa la sedinta Consiliului Federatiei Internationale a Contabililor si Atelierul Dezvoltarea unei profesii globale dinamice, transmite CECCAR. Discutiile din cadrul sedintei s-au axat atat pe probleme administrative, cat si pe subiecte de mare interes la momentul actual, cum ar fi viitorul auditului si eticii, viitorul monedei euro si implicatiile pentru economia globala, teh...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Noi masuri introduse de la 1 ianuarie 2018 prin OUG 82/2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In Monitorul Oficial nr. 902 din 16.11.2017 a fost publicata OUG nr. 82/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Modificarile introduse vizeaza: majorarea valorii punctului de pensie pentru pensionarii sistemului public de pensii si a indemnizatiei sociale pentru pensionari. Astfel, incepand cu data de 1 iulie 2018 valoarea punctului de pensie se majoreaza cu 10% si va fi de 1.100 lei. In perioada 1 iulie- 31 dec...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X