Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?

achizitie cladirespatiu comercialdeducere tvainvestitii imobiliareimobilizari corporale

In analiza de mai jos, o societate comerciala achizitioneaza de la o persoana fizica o cladire care are destinatia de spatiu comercial in baza unui contract notarial. Intentia este sa o repare si reamenajeze si sa o inchirieze sub forma de apartamente unor persoane fizice sau juridice.

Stabilim daca inregistrarea corecta se face in contul 212 Constructii sau in contul 215 Investitii imobiliare. De asemenea, in cazul in care se inregistreaza la Investitii imobiliare, vom vedea cum se amortizeaza si daca folosim acelasi regim si aceleasi durate de functionare ca in cazul constructiilor.

De asemenea, vom vedea daca se poate, pentru a evita ajustarile ulterioare de TVA, sa nu se deduca TVA si sa se includa in valoarea de intrare.

Iata raspunsul specialistului:

In conformitate cu definitia de la pct. 197 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate aprobate prin OMFP 1802/2014 investitia imobiliara este proprietatea (un teren sau o cladire - ori o parte a unei cladiri - sau ambele) detinuta (de proprietar sau de locatar in baza unui contract de leasing financiar) mai degraba pentru a obtine venituri din chirii sau pentru cresterea valorii capitalului, ori ambele, decat pentru a fi utilizata in producerea sau furnizarea de bunuri sau servicii ori in scopuri administrative sau ... a fi vanduta pe parcursul desfasurarii normale a activitatii.

Avand in vedere ca societatea doreste exploatarea cladirii prin inchiriere, inregistrarea ei in contabilitate se va face in contul 215 „Investitii imobiliare” si nu in contul 212 „Constructii”.

Regimul de amortizare si durata sunt aceleasi, ambele categorii de proprietati fiind imobilizari corporale. Singura deosebire este ca amortizarea cladirii respective va fi inregistrata in contul special dedicat 2815 „Amortizarea investitiilor imobiliare”.

Daca societatea intentioneaza sa inchirieze in regim de scutire, nu este nicio problema daca nu se deduce TVA-ul si acesta se include in valoarea de intrare, evitandu-se in acest fel ajustarile ulterioare ale taxei deduse initial. Cum inchirierea de bunuri imobile este o operatiune scutita fara drept de deducere, societatea va aplica regimul de deducere specific persoanelor impozabile cu regim mixt (probabil societatea realizeaza si operatiuni taxabile) si nededucerea TVA se va face in temeiul art. 300 alin. 4 din Codul fiscal care prevede ca nu se deduce taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, precum si de investitii care sunt destinate realizarii de astfel de operatiuni.


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2016


Votati articolul "Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Studii de caz - solicitare retragere viza bun de plata

Intrebare: Buna ziua,

Prin decizie a managerului am fost desemnata sa aplic viza "bun de plata".
La un control al auditului forului superior mi s-a explicat ca aceasta viza trebuie aplicata de cineva superior mie, eventual cu o pregatire de specialiate - de ex. economist. A fost o explicatie verbala, precizand ca nu pot ei sa hotareasca acest lucru.
Mentionez ca nu sunt sef de de serviciu sau de birou si sunt de formatie filolog.
Am facut o adresa catre conducere explicand acest lucru si solicitand sa-mi fie retrasa aceasta viza.
Raspunsul a fost categoric nu, trebuie sa respect decizia in caz contrar voi fi sanctionata pentru insubordonare, obstructionarea activitatii institutiei, sau sa-mi dau demisia.
Ce pot sa fac si ce mi se poate intampla?
Cu multumiri


Raspuns: Multumesc pentru raspuns!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X