Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Codul fiscal se modifica din nou. Proiectul MFP de simplificare a fiscalitatii si de acordare a unor noi facilitati pentru afaceri si PFA-uri

proiect mfpmodificare codul fiscalfacilitati fiscale pfaaccizeimpozitul pe profitpersoane fizice autorizate

Ministerul de Finante a publicat recent un nou pachet de masuri de simplificare si de facilitati fiscale destinate mediului de afaceri, dar si anumitor categorii de persoane fizice.

In cadrul acestui nou pachet de masuri, sunt propuse modificari care vor schimba atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala. De asemenea, alte doua legi sunt vizate de modificarile propuse de MFP:

Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale si OUG 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului.

Propunerile MFP sunt in consultare pe site-ul institutiei, la rubrica "Prioritati strategice si planuri de actiuni ale MFP".

"Scopul acestui nou pachet de simplificare este sa incurajeze plata online a tuturor taxelor si impozitelor, dar si sa reduca povara administrativa pentru persoanele fizice si pentru mediul de afaceri. Totodata, sunt incluse propuneri care vizeaza stimularea investitiilor precum si a formarii profesionale", a declarat Anca Dragu, Ministrul Finantelor Publice.

Masuri de simplificare si facilitati fiscale propuse in sprijinul persoanelor fizice:

Ministerul Finantelor are in vedere extinderea documentelor acceptate ca dovada a platii in relatia cu institutiile publice, pentru toate modalitatile de plata existente la nivel national (internet banking, mobile banking, terminale de plata si ATM-uri apartinand institutiilor de credit). Masura isi propune sa incurajeze utilizarea mijloacelor de plata moderne de catre cetateni prin reglementarea acceptarii ca dovada a platii, de catre toate institutiile publice, a documentelor care atesta realizarea tranzactiilor atat la ghiseu, cat si in online.

Ex. O persoana care isi plateste taxele de pasaport prin internet banking sau mobile banking, cand merge la ghiseul institutiei pentru depunerea documentelor si ridicarea pasaportului, poate prezenta ca dovada a platii un print de pe telefon sau calculator sau completa o declaratie pe proprie raspundere cu detaliile platii. Daca institutia catre care trebuie sa faca dovada platii are dezvoltate aplicatii interactive, atunci cel care face plata poate transmite electronic dovezi ale platii.

Totodata, MFP prin ANAF propune dezvoltarea metodelor electronice de blocare/deblocare a conturilor bancare in timp real intre administratia fiscala si institutiile de credit la care acesti contribuabili au deschise conturi bancare. in acest fel pot fi inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, intarzieri care, de cele mai multe ori, afecteaza activitatea contribuabililor.

Din toamna, adeverintele de venit si certificatele de atestare fiscala vor putea fi cerute si transmise online catre institutiile publice beneficiare.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii



Concret, de la 1 noiembrie 2016, ANAF va pune la dispozitie celorlalte institutii publice, inclusiv primarii, pe baza de protocol de schimb de informatii, parghiile necesare in vederea transmiterii, in format electronic, a documentelor ce atesta situatia fiscala a contribuabililor, in vederea acordarii, de catre institutiile respective, a unor drepturi legale.

Implementarea noului sistem creeaza premisele eliminarii prezentei unui numar semnificativ de contribuabili la ghiseele ANAF tinand cont de faptul ca, anual, administratiile fiscale elibereaza in medie peste 5 milioane de adeverinte de venit si peste 300 de mii de certificate de atestare fiscala.

Noua masura pentru PFA-uri

In ceea ce priveste facilitatile fiscale, MFP propune introducerea unui Regim special de TVA pentru agricultori.

Astfel, in urma dificultatilor majore pe care le intampina agricultorii in aplicarea regimului normal de TVA, Ministerul Finantelor Publice propune un regim simplificat. Pentru livrarile de produse agricole/serviciile agricole, agricultorii nu vor avea obligatiile ce revin celor care aplica regimul normal de TVA, respectiv: sa se inregistreze in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului de scutire de 220.000 lei, sa colecteze TVA, emita facturi, sa tina jurnale de vanzare/cumparare sau alte evidente in scopuri de TVA, sa depuna decontul de TVA, etc.

Masura se aplica atat in cazul persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate (PFA), cat si a intreprinderilor individuale sau familiale.

La capitolul "Impozite si taxe locale", propunerile MFP prevad reintroducerea scutirii (aplicate pana la 31 decembrie 2015) de la plata impozitului pe cladiri si terenuri si pentru sotii/sotiile persoanelor cu handicap grav, accentuat si cele incadrate in gradul I de invaliditate.

Totodata, de la inceputul acestui an, beneficiaza de scutire si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap, motiv pentru care extindem scutirea si pentru sotii/sotiile acestora.

Masuri de simplificare si facilitati fiscale propuse in sprijinul mediului de afaceri:

Ministerul Finantelor Publice propune extinderea perioadei de aplicare a facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit. Sunt vizati toti contribuabilii care investesc in active precum echipamente tehnologice, calculatoare si echipamente periferice, programe informatice. Masura este propusa pentru stimularea economiei prin sustinerea investitiilor.

Totodata, pentru sustinerea sistemului de invatamant si o mai buna pregatire profesionala a tinerilor, Ministerul Finantelor Publice propune acordarea de facilitati societatilor interesate de programe de calificare profesionala. Concret, este vizata introducerea in Codul fiscal a unor prevederi referitoare la deducerea cheltuielilor efectuate de agentii economici cu pregatirea teoretica si/sau practica a elevilor si studentilor si a altor categorii de persoane care urmeaza orice forma de scolarizare sau perfectionare intr-un cadru institutionalizat.

In prezent, exista doar reguli care permit scaderea din impozitul pe profit a cheltuielilor cu burse private acordate de persoanele juridice elevilor, studentilor si doctoranzilor, in anumite limite.

Ministerul Finantelor si-a indreptat atentia si spre societatile care fac investitii si care, desi nu au inca venituri, sunt obligate sa aplice un regim ce nu le permite recuperarea pierderilor fiscale. in acest sens, in pachetul de masuri propuse, Ministerul Finantelor introduce posibilitatea de a renunta la aplicarea regimului de impozitare pentru microintreprinderi prin reducerea plafonului capitalului social la infiintare de la 25.000 euro la 10.000 euro (echivalentul a 45.000 de lei).

Pentru un regim fiscal echitabil, MFP propune facilitati pentru cei care isi redobandesc codul de TVA in sensul acordarii beneficiilor pierdute in perioada aferenta anularii codului. Astfel, le acorda dreptul sa refactureze cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA. Beneficiarii lor vor putea sa deduca acest TVA pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat.

Ex.: Un contribuabil are codul de TVA anulat incepand cu data de 1 iulie 2016. La 1 august cumpara marfuri de 5.000.000 lei plus TVA 1.000.000 lei. Nu deduce TVA de 1.000.000 lei. La data de 15 august vinde marfurile respective la valoarea de 5.500.000 lei. Nu are dreptul sa factureze cu TVA catre client, dar va plati la buget TVA aferent acestei vanzari in suma de 1.100.000 ( 5.500.000 *20%= 1.100.000 lei). Beneficiarul nu primeste o factura cu TVA si nu are ce sa deduca.

Solutia propusa: daca contribuabilul va fi reinregistrat ca platitor de TVA, va avea dreptul sa factureze cu TVA catre client : 5.500.000 plus TVA20% -1.100.000= 6.500.000.

Totodata, beneficiarul va deduce acest TVA de 1.100.000, iar furnizorul (care a avut codul anulat) va deduce dupa inregistrare TVA de 1 mil lei aferent achizitiei de marfuri din 1 august 2016.

In egala masura, alaturi de aceste facilitati fiscale, Ministerul Finantelor vine cu un pachet de masuri de simplificare destinat mediului de afaceri. Propune eliminarea obligatiei de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari a contribuabililor care efectueaza operatiuni intracomunitare (livrari intracomunitare, achizitii intracomunitare s.a). Este o prevedere existenta acum care presupune prezentarea a numeroase documente, in conditiile in care au fost dezvoltate alte parghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale.

Totodata, are in vedere suspendarea pana la data de 31 decembrie 2019 a obligatiei depunerii a trei declaratii informative (cod 392A, 392B si 393) prin care se reduc sarcinile administrative ce revin contribuabililor cu o cifra de afaceri mai mica de 220.000 de lei sau care presteaza servicii de transport international.

In ceea ce-i priveste pe comerciantii angro si en detail de produse accizabile pentru care accizele sunt deja platite, acestia nu vor mai avea obligatia de inregistrare la autoritatea competenta. Masura conduce la simplificarea activitatii lor nu doar prin eliminarea obligatiei de inregistrare, ci si prin eliminarea posibilelor sanctiuni pecuniare (amenda) sau a suspendarii activitatii pe o perioada de la 1 la 3 luni.

Antrepozitarii autorizati pentru productia de vin linistit nu vor mai avea obligatia de constituire a garantiei minime si nici obligatia de respectare a conditiei referitoare la existenta unui capital social minim, stabilit in functie de nivelul productiei.

In prezent, producatorii de vin trebuie sa constituie o garantie minima, care sa acopere riscul de neplata al accizelor si sa faca dovada detinerii unui capital social minim stabilit in functie de nivelul productiei. Acest lucru presupune indisponibilizarea nejustificata a unor sume.

MFP vine in sprijinul acestora - nu vor mai trebui sa garanteze si, implicit, sa-si blocheze sume in contul acestor accize.

Toate aceste propuneri sunt cuprinse in materialul postat pe site-ul institutiei la rubrica Prioritati strategice si planuri de actiuni ale MFP. In urma consultarilor preliminare ce vor avea loc in perioada urmatoare, Ministerul Finantelor va supune dezbaterii publice un proiect de modificare a Codurilor fiscal si de procedura fiscala. Consultarea preliminara inceputa astazi este complementara consultarii publice ce va avea loc pe baza proiectului de act normativ.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Septembrie 2016


Votati articolul "Codul fiscal se modifica din nou. Proiectul MFP de simplificare a fiscalitatii si de acordare a unor noi facilitati pentru afaceri si PFA-uri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Problema este in principal respectarea dispozitiilor legale, care este viciata de nerespectarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X