Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

PFA-urile si intreprinzatorii persoane fizice vor avea un nou regim fiscal. Care sunt noile limite?

pfaintreprindere individualacoduri caenactivitate contabilaangajati

Regimul fiscal si multiple reguli care vizeaza modalitatea de functionare a persoanelor fizice autorizate (PFA) si a intreprinzatorilor persoane fizice se modifica in urma unui proiect care asteapta avizul presedintelui Klaus Iohannis.

Astfel, PFA-urile nu vor mai primi autorizatie decat pentru cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN, in vreme ce intreprinzatorii persoane fizice, titulari ai unei intreprinderi individuale, vor fi autorizati numai pentru maximum 10 clase de activitati.

In prezent, astfel de limitari nu exista, iar in opinia parlamentarilor initiatori "intreprinderile individuale sa nu dezavantajeze microintreprinderile, sa nu distorsioneze concurenta in piata si sa nu genereze tensiuni si disfunctionalitati in mecanismul economic, stimuland migrarea juridica, economica si fiscala a microintreprinderilor catre statutul de intreprindere individuala", citeaza Profit.ro.

Apar limitari si in ce priveste numarul maxim de angajati pe care ii poate avea un PFA astfel ca nu vor mai putea fi angajate cu contract individual de munca decat cel mult trei persoane. In prezent, un PFA poate angaja oricat de multe persoane prin contractul de munca.

In schimb, intreprinzatorii persoane fizice, titulari ai unei intreprinderi individuale, vor putea avea in obiectul de activitate pana la 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN si sa poata angaja cel mult 8 salariati.

Conform sursei de mai sus, termenul lasat la dispozitia PFA-urilor si a intreprinderilor individuale pentru a-si actualiza autorizarea, conform numarului limitat de clase va fi de 2 ani de la data intrarii in vigoare a viitoarelor reguli.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii


In cazul in care "nu a fost autorizata anterior pentru una sau mai multe activitati, PFA sau intreprinderea individuala va trebui sa solicite autorizarea acesteia/acestora", iar "in termen de 60 de zile de la implinirea termenului, respectiv 60 de zile calculate de la sfarsitul anului 2018 daca este respectat calendarul, Oficiul Registrului Comertului va radia din oficiu firmele care nu si-au indeplinit obligatia".

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Septembrie 2016


Votati articolul "PFA-urile si intreprinzatorii persoane fizice vor avea un nou regim fiscal. Care sunt noile limite?":
Rating:

Nota: 2.93 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA - declaratia 392B

Intrebare: O PFA neplatitoare de TVA, care plateste impozit in sistem real, trebuie sa depuna declaratia 392 B? Daca este si salariata, trebuie sa plateasca contributia la sanatate?

Raspuns: Formularul 392 B este o declaratie informativa care se depune anual de PFA, pana la data de 25...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X