Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Pozitia CNIPMMR privind abrogarea facilitatii IMM-urilor din legea 346 din 2004

legea 346 din 2004intreprinderile micireduceri financiareLegea nr. 346/2004achizitiile publice

CNIPMMR si-a prezentat privind eliminarea din legea IMM-urilor a dispozitiilor referitoare la acordarea reducerilor cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii.

Prin intermediul unei Ordonante de Urgenta, Guvernul Romaniei a abrogat dispozitiile alin. (2) al articolului 16 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care dispuneau ca "intreprinderile mici si mijlocii beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii."

Desi Comisia Europeana a sesizat ca fiind neconforme cu prevederile incidente ale legislatiei europene in domeniul achizitiilor publice, dispozitiile art. 16 alin. 2 din Legea nr. 346/2004, deoarece discrimineaza operatorii economici care nu se incadreaza in categoria IMM-urilor, acestia neavand posibilitatea de a beneficia de reducerea cu 50% a criteriilor privind cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii, solutia adoptata, respectiv abrogarea dispozitiilor din Legea nr. 346/2004 nu este cea mai buna modalitate de rezolvare a problemei, avand in vedere numarul mare de IMM-uri care vor fi afectate de aceasta masura.

Pozitia CNIPMMR privind sustinerea IMM-urilor in cadrul procedurilor de achizitie publica

Raportat la faptul ca din numarul total de proceduri de achizitie derulate, majoritatea covarsitoare, peste 95% din total, au avut valoarea estimata sub 10 milioane euro, iar distributia IMM-urilor la nivel national, in functie de cifra de afaceri, se prezinta astfel:

- sub 2 mil. Euro -microintreprinderi - 98,10% din total intreprinderi
- intre 2-10 mil. Euro - intreprinderi mici - 1,59% din total intreprinderi
- intre 10-50 mil. Euro - intreprinderi mijlocii - 0,28% din total intreprinderi
- peste 50 mil. Euro - intreprinderi mari- 0,03%

Solutia propusa de CNIPMMR, avand in vedere ca IMM-urile nu participa in general la procedurile de achizitie publica cu o valoare estimata mai mare de 10 milioane euro, este modificarea alineatului (2) al articolului 16 din Legea nr. 346/2004, astfel:

"(2) Toti operatorii economici beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii, in cadrul contractelor a caror valoare estimata este de pana la 10 milioane de euro."

Dl.Florin JIANU, Presedinte CNIPMMR a precizat “Cunosc foarte bine acest dosar, ca ministru opunandu-ma vehement eliminarii acestei prevederi care sprijinea in mod direct IMM-urile la achizitii publice prin reducerea cu 50% a nivelului impus privind cifra de afaceri, garantiilor solicitate sau a garantiilor de buna executie.


Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii


Comisia Europeana a ridicat problema unei discriminari pozitive a IMM-urilor, in sensul ca pentru acelasi contract, se solicita 2 tipuri de garantii, un nivel de garantie pentru o companie mare si un nivel de garantie redus la jumatate pentru un IMM. Solutia pe care am identificat-o si pe care Comisia Europeana o acceptase a fost aceea a reducerii nivelului garantiei la 50% pentru TOtI operatorii, atat pentru IMM-uri, cat si pentru companiile mari. In acest fel eliminam discriminarea pozitiva dar in acelasi timp mentinem un nivel scazut si accesibil IMM-urilor pentru care licitatiile publice reprezinta un balon de oxigen pentru desfasurarea activitatii, stiut fiind faptul ca la nivel global, statul este cel mai mare contractor.

Nu suntem de acord in niciun fel cu solutia adoptata astazi de guvern si solicitam public repararea imediata a acestei injustitii facuta companiilor mici si mijlocii si capitalului autohton. Ordonanta adoptata astazi, fara masuri de siguranta si protectie a IMM-urilor, va avea un impact devastator in economie, IMM-urile fiind excluse cu totul de la achizitiile publice, ori un stat responsabil, tocmai acest aspect il are in vedere in principal: cum isi protejeaza afacerile mici si cum sprijina accesul lor la contractele publice."

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Septembrie 2016


Votati articolul "Pozitia CNIPMMR privind abrogarea facilitatii IMM-urilor din legea 346 din 2004":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Valoare indemnizatie de delegare/detasare

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa-mi spuneti care este, incepand cu 27 ianuarie 2015, cuantumul indemnizatiei de delegare a administratorului unei intreprinderi individuale, precum si cuantumul sumei de compensare a cheltuielilor de cazare, in cazul in care nu se face cazarea in conditiile art.26 din HG 1860/2006.
Multumesc anticipat!
Cu stima,
Lucia OLTEANU

Raspuns: Multumesc pentru raspuns, dar eu vroiam sa stiu care sunt cele 2 valori in cazul administratorului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X