Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Pozitia CNIPMMR privind abrogarea facilitatii IMM-urilor din legea 346 din 2004

legea 346 din 2004intreprinderile micireduceri financiareLegea nr. 346/2004achizitiile publice

CNIPMMR si-a prezentat privind eliminarea din legea IMM-urilor a dispozitiilor referitoare la acordarea reducerilor cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii.

Prin intermediul unei Ordonante de Urgenta, Guvernul Romaniei a abrogat dispozitiile alin. (2) al articolului 16 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care dispuneau ca "intreprinderile mici si mijlocii beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii."

Desi Comisia Europeana a sesizat ca fiind neconforme cu prevederile incidente ale legislatiei europene in domeniul achizitiilor publice, dispozitiile art. 16 alin. 2 din Legea nr. 346/2004, deoarece discrimineaza operatorii economici care nu se incadreaza in categoria IMM-urilor, acestia neavand posibilitatea de a beneficia de reducerea cu 50% a criteriilor privind cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii, solutia adoptata, respectiv abrogarea dispozitiilor din Legea nr. 346/2004 nu este cea mai buna modalitate de rezolvare a problemei, avand in vedere numarul mare de IMM-uri care vor fi afectate de aceasta masura.

Pozitia CNIPMMR privind sustinerea IMM-urilor in cadrul procedurilor de achizitie publica

Raportat la faptul ca din numarul total de proceduri de achizitie derulate, majoritatea covarsitoare, peste 95% din total, au avut valoarea estimata sub 10 milioane euro, iar distributia IMM-urilor la nivel national, in functie de cifra de afaceri, se prezinta astfel:

- sub 2 mil. Euro -microintreprinderi - 98,10% din total intreprinderi
- intre 2-10 mil. Euro - intreprinderi mici - 1,59% din total intreprinderi
- intre 10-50 mil. Euro - intreprinderi mijlocii - 0,28% din total intreprinderi
- peste 50 mil. Euro - intreprinderi mari- 0,03%

Solutia propusa de CNIPMMR, avand in vedere ca IMM-urile nu participa in general la procedurile de achizitie publica cu o valoare estimata mai mare de 10 milioane euro, este modificarea alineatului (2) al articolului 16 din Legea nr. 346/2004, astfel:

"(2) Toti operatorii economici beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii, in cadrul contractelor a caror valoare estimata este de pana la 10 milioane de euro."

Dl.Florin JIANU, Presedinte CNIPMMR a precizat “Cunosc foarte bine acest dosar, ca ministru opunandu-ma vehement eliminarii acestei prevederi care sprijinea in mod direct IMM-urile la achizitii publice prin reducerea cu 50% a nivelului impus privind cifra de afaceri, garantiilor solicitate sau a garantiilor de buna executie.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


Comisia Europeana a ridicat problema unei discriminari pozitive a IMM-urilor, in sensul ca pentru acelasi contract, se solicita 2 tipuri de garantii, un nivel de garantie pentru o companie mare si un nivel de garantie redus la jumatate pentru un IMM. Solutia pe care am identificat-o si pe care Comisia Europeana o acceptase a fost aceea a reducerii nivelului garantiei la 50% pentru TOtI operatorii, atat pentru IMM-uri, cat si pentru companiile mari. In acest fel eliminam discriminarea pozitiva dar in acelasi timp mentinem un nivel scazut si accesibil IMM-urilor pentru care licitatiile publice reprezinta un balon de oxigen pentru desfasurarea activitatii, stiut fiind faptul ca la nivel global, statul este cel mai mare contractor.

Nu suntem de acord in niciun fel cu solutia adoptata astazi de guvern si solicitam public repararea imediata a acestei injustitii facuta companiilor mici si mijlocii si capitalului autohton. Ordonanta adoptata astazi, fara masuri de siguranta si protectie a IMM-urilor, va avea un impact devastator in economie, IMM-urile fiind excluse cu totul de la achizitiile publice, ori un stat responsabil, tocmai acest aspect il are in vedere in principal: cum isi protejeaza afacerile mici si cum sprijina accesul lor la contractele publice."

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Septembrie 2016


Votati articolul "Pozitia CNIPMMR privind abrogarea facilitatii IMM-urilor din legea 346 din 2004":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Promovare in grad - data /Cerere, examen, plata

Intrebare: - pe data 10.11.2011 mi s-a incheiat CIM
- dupa 3 ani de zile se fac promovari de grad si se adauga la salariu un anumit procent
- fiind angajata la finele anului 2011, lucrand inante in mediul privat, evaluarea anuala nu mi s-a facut la inceputul anului 2012, intrucat nu au trecut cele 6 luni de zile de la data angajarii mele.
- evaluarile mi s-au facut in anii 2013 si 2014 si am obtinut calificativul maxim.

1. - la ce data trebuie sa depun o Cerere pt. a solicita conducerii institutiei sa organizeze examen pt. promovare in grad ?
a) - pot depune Cererea si inainte de a implini cei 3 ani
de la data angajarii ?
- pot sa fac cerere si cu 1 luna /2 luni inainte pt. a fi luata in evidenta la RU, pt. a se face Bibliografia pt. examen, pt. a se anunta in termen de 30 de zile examenul, ....?
sau
b) - trebuie sa astept implinirea celor 3 ani de zile si cele 3 evaluari anuale si apoi sa fac o asemenea Cerere ?

2.1 - examenul de promovare se poate sustine si inante de data de 10.11.2014
sau
2.2. - se va sustine dupa data de 10.11.2014 ?

3.1. - salariul va fi marit de la data 10.11.2014 ?
sau
3.2. - va fi marit din data de 01.12.2014 ?

sau

4. - va trebui sa se implineasca cei 3 ani - pe data de 10.11.2014 si va trebui sa fie asteptata si cea de a 3-a evaluare anuala - in 01.2015, iar Cererea - sa fie depusa abia dupa data de 01.2015, examenul sa se sustina in 01.2015, iar plata salariului marit in urma promovarii in grad sa se faca cu data de 01.02.2015 ?

Raspuns: Cererea pentru solicitarea organizarii unui examen de promovare in grad puteti sa o faceti dupa ce...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Fisa de post Contabil. Model 2017

    • In speranta ca veti gasi acest model util, va prezentam mai jos Fisa de post Contabil (Model 2017), cu posibilitatea de a descarca fisa de post pentru contabil si in format pdf. I.    Identificarea postului 1.    Numele si prenumele titularului: ............ 2.   Denumirea postului: Contabil ...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Contabilul.ro: Noile afaceri vizate de ANAF, viza CECCAR 2017 si cine nu mai depune D 392

    • In ultima perioada au fost aprobate mai multe modificari in domeniul contabil si fiscal. Amintim dintre aceste noutati faptul ca magazinele online vor fi verificate mai atent de ANAF in perioada urmatoare, anuntul facut de CECCAR in atentia membrilor inactivi, categoriile de contribuabili care nu mai depun D 392A si D 392B, precum si sesiunea online ANAF care a avut ca tema Declaratia 205 si Declaratia 207. Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Ce fapte sunt considerate evaziune fiscala si cum se pedepsesc?

    • Faptele ce constituie evaziune fiscala sunt prevazute la art. 9 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale ca fiind urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii impun trecerea la plata impozitului pe venit in 2017?

    • In cazul de mai jos, o societate cu activitate exclusiv de agricultura (0111) are o cifra de afaceri de 805.000 lei in decembrie 2016 si are KS de 160.000 lei. Stabilim daca devine platitoare de impozit pe venit de la 01.02.2017. Potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, o microintreprindere este in anul 2017, acea persoana juridica care a indeplinit cumulativ, la 31 decembrie 2016, conditiile prevazute la art. 47.   Incepand cu anul 20...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate salariatilor. Cum va arata monografia contabila?

    • Prin cele de mai jos, stabilim care este suma maxima care se poate acorda unui angajat sub forma tichetelor cadou intr-un an si pentru ce evenimente se acorda. De asemenea, vom vedea cum intocmim monografia contabila. Legea nr. 193/2006 precizeaza ca tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale. H.G. nr. 1317/2006 ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Declaratiile informative 392 nu se depun in 2017

    • Codul fiscal instituie obligatiile persoanelor impozabile din punct de vedere al TVA de a depune anual declaratii informative privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent, pentru indeplinirea obligatiei Romaniei de a calcula baza TVA pentru resursele proprii ale bugetului Uniunii Europene. Aceste obligatii sunt prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal. Este vorba de formularele 392A, 392B si 393: Form...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X