Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Falimentul partenerilor de afaceri. Cum efectuam ajustarea taxei colectate?

ajustarea tvaajustarea bazei de impozitarejurnalul de vanzaridecontul de tvaregularizari taxa colectata

Legislatia in materie de TVA prevede ca se poate efectua ajustarea TVA (taxei pe valoare adaugata) colectata in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.

Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa pentru facturile emise care se afla in cadrul termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila.

In cazul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare se opereaza anularea taxei neexigibile aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii realizate.

Pentru ajustarea taxei furnizorul/prestatorul are obligatia de a emite o factura cu valorile cu semnul minus insa factura nu se va transmite beneficiarului.Factura se declara in Jurnalul de vanzari si in decontul de TVA pentru perioada in care intervine ajustarea. La emiterea facturii se vor avea in vedere regimul de impozitare, cota aplicabila si cursul de schimb valutar, daca este cazul, al operatiunii de baza care a generat ajustarea, respectiv livrarea initiala/prestarea de servicii. In situatia in care cota operatiunii de baza este cota de 24% operatiunea se declara la randul 16 "Regularizari taxa colectata" din decontul de TVA (Formular 300).

Incepand cu 01 ianuarie 2016 este permisa ajustarea taxei pe valoare adaugata si in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o hotarare judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, daca aceasta a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2016. Si in acest caz furnizorul/prestatorul are obligatia de a emite o factura cu valorile cu semnul minus.


 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii




In cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Septembrie 2016


Votati articolul "Falimentul partenerilor de afaceri. Cum efectuam ajustarea taxei colectate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Hg 500/2011

Intrebare: persoanele care completeaza si transmit revisalul pot fi prin decizie scrisa de angajator si persoane fara specializare in resurse umane. de ex. eu sunt economist, pot sa fac eu lucrul acesta in continuare ca si pana acum?

Raspuns: Nu esxita o reglementare exacta in care nu se poate realiza acest lucru dupa parerea mea.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X