Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cheltuieli ulterioare la imobilizari corporale. Cum facem tratamentul contabil?

imobilizari corporalereevaluareinvestitiitvaimpozitomfp 18022014

In analiza de mai jos, cazul se refera la o societate platitoare de TVA care detine o hala care necesita o consolidare. In acest sens, societatea are cheltuieli cu materialele necesare (stalpi consolidare, fier, beton etc.). Vom vedea in ce masura aceste reparatii cresc valoarea cladirii, daca pot fi inregistrate direct pe cheltuiala sau daca pot fi considerate sume platite in avans care trec lunar pe cheltuiala pe durata unui an, precum si ce implicatii fiscale exista (TVA, impozit etc.). Se mentioneaza ca respectiva cladire a fost reevaluata in 2014.

Potrivit pct 227 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul MFP 1802/2014:

"(1) Cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli (de exemplu, influenta asupra duratei de viata ramase a imobilizarilor), potrivit criteriilor generale de recunoastere.

(2) Entitatea stabileste prin politicile contabile criteriile in functie de care cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu imobilizarile corporale majoreaza valoarea acestora sau se evidentiaza in contul de profit si pierdere".

Asadar, prin politicile contabile stabilite de entitatea dumneavostra, veti decide daca aceste cheltuieli de consolidare majoreaza valoarea imobilizarilor corporale sau reprezinta cheltuieli de reparatii. Potrivit sectiunii III-"Alte precizari ‘’ pct 2 din HG 2139/2004:

III. Alte precizari
"Investitiile efectuate la mijloacele fixe sub forma cheltuielilor ulterioare trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

In cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii



Amortizarea acestor investii se face fie pe durata normala de utilizare ramasa, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu pana la 10% sau in cazul institutiilor publice pana la 20%. Daca cheltuielile ulterioare se fac dupa expirarea duratei normale, se va stabili o noua durata normala de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea starii intiale sunt considerate cheltuieli de reparatii".

In concluzie, daca prin politica contabila a firmei dumneavoastra considerati ca aceste cheltuieli de consolidare asigura protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a halei respective, veti majora valoarea halei, amortizarea investitiei urmand a se face pe durata normala de utilizare ramasa, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu pana la 10%.

Prin marirea valorii de inventar a cladirii, aveti obligatia ca in termen de 30 de zile de la receptia lucrarilor sa declarati noua valoarea de inventar la primarie -directia de impozite si taxe locale, in vederea recalcularii impozitului pe cladiri datorat.

Daca investitiile efectuate au ca scop restabilirea starii intiale a halei, sunt considerate cheltuieli de reparatii si se inregistreaza in contul 611" Cheltuieli de intretinere si reparatii".

Potrivit pct 230 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul MFP 1802/2014:

" (1) In cazul inspectiilor sau reviziilor generale regulate, efectuate de entitate pentru depistarea defectiunilor, la momentul efectuarii fiecarei inspectii generale, costul acesteia poate fi recunoscut drept cheltuiala sau in valoarea contabila a elementului de imobilizari corporale ca o inlocuire, daca sunt respectate criteriile de recunoastere. In cazul recunoasterii costului inspectiei ca o componenta a activului, valoarea componentei se amortizeaza pe perioada dintre doua inspectii planificate.

(2) Prevederile referitoare la posibilitatea recunoasterii costurilor cu revizii si inspectii drept componente ale imobilizarilor corporale se aplica in cazul imobilizarilor corporale ale caror costuri de inspectie si revizie sunt semnificative, cum ar fi avioane, nave maritime si fluviale, echipamente complexe, conform politicilor contabile aprobate.

(3) Costul reviziilor si inspectiilor curente, altele decat cele recunoscute, ca o componenta a imobilizarii reprezinta cheltuieli ale perioadei".

Asadar, costurile cu revizii si inspectii pot fi recunoscute ca o componenta a activului si se pot amortiza pe perioada dintre doua inspectii planificate, numai in cazul imobilizarilor corporale ale caror costuri de inspectie si revizie sunt semnificative, cum ar fi avioane, nave maritime si fluviale, echipamente complexe, ceea ce nu este cazul dumneavoastra.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Septembrie 2016


Votati articolul "Cheltuieli ulterioare la imobilizari corporale. Cum facem tratamentul contabil?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila concesiune

Intrebare: Buna seara,
O societate dobandeste o concesiune printr-un imprumut privind concesiunea, cu un termen de 8 ani, dobanda anuala 10% valoarea concesiunii 720.000 lei. Dobanda se plateste lunar. Imi puteti spune care sunt inregistrarile contabile?

Raspuns: Buna seara, Inregistrarile contabile sunt urmatoarele: Dobandirea concesiunii : 205 = 167...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Documente necesare inregistrarii in scopuri de TVA dupa data de 1 februarie 2017. Sfatul expertului Robert Gearba

    • Dupa data de 1 februarie 2017, odata cu anularea formularului 088, dosarul necesar inregistrarii in scopuri de TVA nu mai este chiar atat de stufos, dar s-au pastrat totusi o parte din documentele cerute anterior. Acestea sunt urmatoarele: Documente necesare inregistrare in scopuri de TVA prin OPTIUNE 1. Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice formular 010 – 2 exemplare, in original; 2. Cerere de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099...» citeste mai departe aici

  • Modificarea formularelor de inregistrare fiscala. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017.      ...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat procedura de administrare a contribuabililor mijlocii

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un anunt nou prin care aduce la cunostinta persoanelor interesate ca, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii si a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare datorate de acesti contribuabili, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 (OANAF 3610/2017) privind o...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Consultari pe marginea noilor amendamente la IFRS

    • Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate (IASB) a publicat spre consultare publica propuneri de modificare a trei standarde, ca parte a procesului sau de imbunatatiri anuale. Documentul cuprinde amendamente propuse la IAS 12 Impozitul pe profit, IAS 23 Costurile indatorarii si IAS 28 Investitii in entitatile asociate si in asocierile in participatie. Amendamentele propuse la IAS 12 clarifica faptul ca entitatea trebuie sa contabilizeze la fel toate consec...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului asigurarilor sociale a fost publicata. Cat este castigul salariul mediu brut utilizat in 2017

    • In  Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 17 februarie 2017 a fost publicata Legea nr. 7/2017 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017. Conform art. 16 din lege castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 este de 3.131 lei. In functie de castigul salarial mediu brut se stabilesc sumele datorate cu titlu de contributii de asigurari sociale pentru anumite...» citeste mai departe aici

  • ANAF anunta ca va adapta Formularul 100. Proiect NOU

    • ANAF adapteaza corespunzator formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", ca urmare a modificărilor legislative recente. Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea si completarea prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza: - actualizarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prin introducerea unor pozitii noi, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X