Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Confirmarea planului de reorganizare. Cum facem ajustarea de TVA?

client incertajustare tvacodul fiscaldeclaratia 394ajustarea bazei de impozitare

In randurile de mai jos, analiza noastra se refera la un client incert pentru care s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare prin care creanta asupra debitorului a fost scoasa in intregime. Planul este admis dupa ianuarie 2016. Vom stabili daca ajustarea bazei de impozitare se face prin emiterea unei facturi cu minus sau daca se poate inregistra prin nota contabila doar pe baza hotararii judecatoresti. De asemenea, daca se emite factura cu semnul minus, vom stabili daca aceasta se declara in Declaratia 394.

Ajustarea bazei de impozitare este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare.

Procedura de ajustare a bazei de impozitare presupune emiterea unei facturi cu semnul minus atat pe baza, cat si pe TVA aferenta.

Avand in vedere situatia precizata de dvs., facturile emise cu semnul minus nu se transmit beneficiarului si ca atare consideram ca nu aveti obligatia declararii acestor facturi in D394.

Baza legala este de data de prevederile:

- art 287 lit d din Legea 227/2015 "In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz. in cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate”;

- art 330 alin 2 din Legea 227/2015

"In situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus sau fara mentiunea din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, daca baza de impozitare se majoreaza, care se transmit si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d)."


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Apostolescu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Septembrie 2016


Votati articolul "Confirmarea planului de reorganizare. Cum facem ajustarea de TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum intocmesc corect facturile de pe o societate cu cod TVA anulat?

Intrebare: Codul TVA al unei societati a fost anulat (pt atragerea raspunderii).

Intrebarile sunt:
- pe facturi se va mai mentiona RO de acum inainte?
- facturile vor mai contine rubrica TVA (care tva, am inteles, se achita integral si obligatoriu la stat, nemaifiind drept de deducere)?
- se va mentiona pe facturi "fara drept de deducere TVA" (pentru ca, astfel, clientii sa fie informati)?
Multumesc.

Raspuns: Da, facturile se emit in continuare cu TVA, pe ele fiind inscris a mentiunea "fara drept de deducere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Reamintire termen 2 mai pentru depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si alte obligatii

    • Va reamintim ca termenul de depunere a situatiilor financiare anuale pentru anul 2016, este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv marti, 2 mai 2017. Au aceasta obligatie institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul in România, precum si subunitatile fara...» citeste mai departe aici

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura pentru corectarea erorilor din situatiile financiare anuale

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.243/ 7.04.2017 a fost publicat OMFP 543/ 4.04.2017 privind modificarea si completarea OMFP nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 274/ 12.04.2016. Astfel, noile reguli ofera operatorilor economic cateva luni i...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii trebuie sa depuna persoanele fizice pana la data de 25 mai 2017?

    • Va aducem la cunostinta ca pana la data de 25 mai inclusiv aveti obligatia depunerii urmatoarelor formulare, conform unui comunicat oficial transmis de ANAF:  -  Declaratia privind veniturile realizate din Romania (formular 200) pentru fiecare categorie si sursa de venit, pentru anul precedent  -  Declaratia privind veniturile realizate din strainatate (formular 201) pentru fiecare tara  -  sursa a veniturilor si pentru fiecare categorie de ve...» citeste mai departe aici

  • Termen 25 mai 2017: Depuneti formularul 201 privind veniturile realizate din strainatate

    • Va informam ca 25 mai 2017 este ultima zi pentru depunerea in termen a formularului 201 "Declaratia privind veniturile realizate din strainatate" pentru anul fiscal 2016. Cine are obligatia sa depuna declaratia Declaratia privind veniturile realizate din strainatate - formular 201 se depune de catre: 1. persoanele fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania precum si persoanele fizice nerezidente care indeplinesc cel putin ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X