Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Noua procedura privind cazierul fiscal. Ce noutati aduce OANAF 2070/2016?

OANAF 2070/2016cazierul fiscalprocedura cazierul fiscalgestionarea cazieruui fiscalfaptele sanctionate

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2070 din 14 iulie 2016 - OANAF 2070/2016 - pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 2594/2015 din 5 octombrie 2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 706 din 12 septembrie 2016.

- prin ordin se aduc o serie de modificari si completari la Ordinul 2594/2015 care reglementeaza procedura de gestionare a cazierului fiscal;

- administratiile judetene ale finantelor publice vor fi organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii cu domiciliul in raza de competenta si care nu sunt inregistrati fiscal in evidentele unui alt organ fiscal competent in gestionarea cazierului fiscal (ex. DGAMC, contribuabilii mijlocii);

- de asemenea, conform unui anunt transmis de AJFP Iasi, fost introdusa o noua atributie pentru compartimentul de specialitate care gestioneaza cazierul fiscal, aceea de a intocmi fise de inscriere pentru informatiile care privesc fapte sanctionate contraventional, pe baza documentelor transmise de autoritati din afara ANAF. in termen de 5 zile de la primirea documentelor, autoritatile din afara ANAF au obligatia de a comunica actele constatatoare catre ANAF in termen de 5 zile de la data la care acestea au ramas definitive;

- in plus, potrivit aceleiasi surse, "informatiile privind faptele sanctionate contraventional de catre organele constatatoare din afara agentiei se scot din evidenta cazierului fiscal la cererea contribuabilului, intr-o perioada de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale";

ATENTIE! Retineti, totodata, ca in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada de o luna, scoaterea din evidenta se realizeaza in termen de 3 zile lucratoare de la data achitarii amenzilor, la cererea contribuabilului;


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


De asemenea, o alta noutate adusa de OANAF 2070/2016 consta in faptul ca anexa la certificatul de cazier fiscal a fost modificata.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Septembrie 2016


Votati articolul "Noua procedura privind cazierul fiscal. Ce noutati aduce OANAF 2070/2016?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu niste sfaturi cum sa procedam corect in urmatorul caz:

- directorul institutiei a desemnat o comisie de inventariere
- gestionarul nu va putea fi prezent la acea inventariere si vrea ca sa fie inlocuit de un alt coleg.
Gestionarul vrea sa faca o cerere scrisa directorului institutiei in acest sens,
prin care sa arate ca cei 2 salariati, gestionarul si inlocuitorul, sunt de acord cu acest lucru.
In OMFP nr.2861/2009, in Norme la art.8 lit.g se spune ca:
Daca gestionarul nu se prezinta nici de aceasta data la locul, data si ora fixate,
inventarierea se efectueaza de catre comisia de inventariere n prezenta reprezentantului
sau legal sau a altei persoane, numita prin decizie scrisa, care sa l reprezinte pe gestionar.

Va rog frumos sa imi spuneti ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?
Va fi suficienta o simpla cerere si un acord al celor 2 salariati
depuse la registratura institutiei, catre director spre aprobare ?
sau trebuie o Imputernicire facuta la Notariat in acest sens ?

Raspuns: Va multumesc enorm de mult pentru sfaturi !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X