Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Mijloace fixe furate. Cum se evidentiaza in contabilitate situatia tinand cont de inventarierea din octombrie?

mijloace fixeinventarieremijloace fixe furatecodul fiscalpunct de lucru

Multe dintre problemele intampinate de societati au de-a face si cu anumite infractiuni care au intotdeauna implicatii fiscale. O societate s-a confruntat in luna august a acestui an cu situatia in care de la un punct de lucru in organizare de santier se fura patru mijloace fixe dintre care unele sunt amortizate 100%, iar altele nu. Cazul a fost raportat la politia locala si este in cercetare.

Vom vedea cum se evidentiaza in contabilitate aceasta situatie avand in vedere inventarierea care se va face in luna octombrie.

Iata raspunsul specialistului:

Conform prevederilor de la art. 304 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, nu se ajusteaza TVA dedusa initial daca bunul de capital este pierdut, distrus sau furat, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator. In cazul bunurilor furate, persoana impozabila demonstreaza furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.

La pct. 78 alin. (11) si (12) din Normele metodologice, se prevede ca:

"(11) In sensul art. 305 alin. (4) lit. d) pct. 2 din Codul fiscal, persoana impozabila nu are obligatia ajustarii taxei aferente bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator, in situatii cum ar fi, de exemplu, urmatoarele, dar fara a se limita la acestea:

a) calamitati naturale si cauze de forta majora, demonstrate sau confirmate in mod corespunzator;
b) furtul bunurilor, demonstrat pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare;
c) contractele de leasing financiar avand ca obiect bunuri de capital, care se reziliaza, iar bunurile nu sunt restituite de utilizator in termenul prevazut in contract, caz in care locatorul/finantatorul nu are obligatia sa efectueze ajustari ale taxei deduse daca face dovada ca a initiat si a efectuat demersuri pentru recuperarea bunului, indiferent daca la finalizarea acestor demersuri bunul este sau nu recuperat de catre societatea de leasing.

(12) Obligatia de a demonstra sau confirma in mod corespunzator ca bunurile au fost distruse, pierdute sau furate, in sensul art. 305 alin. (4) lit. d) pct. 2 din Codul fiscal, revine persoanei impozabile. In situatia in care organele de inspectie fiscala nu considera suficiente dovezile furnizate de persoana impozabila, acestea pot obliga persoana respectiva sa efectueze ajustarea taxei. Conform principiului proportionalitatii, organele fiscale nu pot solicita persoanei impozabile mai mult decat ceea ce este necesar pentru dovedirea incidentului care a condus la pierderea, distrugerea sau furtul bunului, astfel incat sarcina persoanei impozabile sa nu devina practic imposibila sau extrem de dificila."


Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii




Potrivit art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal, nu sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal, cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII.

Aceste cheltuieli sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii/conditii:
1. au fost distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
2. au fost incheiate contracte de asigurare;
3. au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii;
4. au termen de valabilitate/expirare depasit, potrivit legii;

Prin urmare, numai daca bunurile respective sunt asigurate, cheltuiala cu scoaterea lor din evidenta este deductibila fiscal, urmand ca societatea de asigurari sa va despagubeasca in acest caz.

In cazul in care bunurile nu sunt asigurate cheltuiala cu scoaterea din evidenta contabila , a mijloacelor fixe neamortizate, nu este deductibila, la calculul impozitului pe profit.

Inregisrarile contabile, pentru mijloacele fixe furate sunt:
Scadere din gestiune a mijloacelor fixe :
%=2xx
2811
6853

Numai in cazul in care se ajusteaza si TVA, inregistrarea contabila va fi:
Inregistrarea in contabilitate a ajustarii TVA se efectueza astfel:
635 / analitic TVA ajustata = 4426

Ajustarea de TVA se declara cu minus pe randul 30 Regularizari taxa dedusa din decontul de TVA (cod 300) in perioada fiscala in care se efectueaza ajustarea.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixeinventarieremijloace fixe furatecodul fiscalpunct de lucru

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Septembrie 2016


Votati articolul "Mijloace fixe furate. Cum se evidentiaza in contabilitate situatia tinand cont de inventarierea din octombrie?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum este avantajos, platitor sau neplatitor TVA?

Intrebare: Sotia mea este in curs de autorizare PFA si am dori sa stim cum este mai benefic sa ne inregistram: ca platitori sau neplatitori de TVA ? Domeniul PFA este de: obiecte (origami modular) HAND-MADE, din hartie, carton si n.c.a., dupa codul CAEN. Materialele cumparate de noi pentru realizarea acestor obiecte, toate sunt purtatoare de TVA, dar daca la pretul de productie mai adaugam si TVA, ne e teama ca am avea mai putin succes. MULTUMESC anticipat pentru raspuns.


Raspuns: pana la atingerea plafonului de 65000 euro a cifrei de afaceri, PFA-ul ramane neplatitor de TVA.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X