Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Mijloace fixe furate. Cum se evidentiaza in contabilitate situatia tinand cont de inventarierea din octombrie?

mijloace fixeinventarieremijloace fixe furatecodul fiscalpunct de lucru

Multe dintre problemele intampinate de societati au de-a face si cu anumite infractiuni care au intotdeauna implicatii fiscale. O societate s-a confruntat in luna august a acestui an cu situatia in care de la un punct de lucru in organizare de santier se fura patru mijloace fixe dintre care unele sunt amortizate 100%, iar altele nu. Cazul a fost raportat la politia locala si este in cercetare.

Vom vedea cum se evidentiaza in contabilitate aceasta situatie avand in vedere inventarierea care se va face in luna octombrie.

Iata raspunsul specialistului:

Conform prevederilor de la art. 304 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, nu se ajusteaza TVA dedusa initial daca bunul de capital este pierdut, distrus sau furat, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator. In cazul bunurilor furate, persoana impozabila demonstreaza furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.

La pct. 78 alin. (11) si (12) din Normele metodologice, se prevede ca:

"(11) In sensul art. 305 alin. (4) lit. d) pct. 2 din Codul fiscal, persoana impozabila nu are obligatia ajustarii taxei aferente bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator, in situatii cum ar fi, de exemplu, urmatoarele, dar fara a se limita la acestea:

a) calamitati naturale si cauze de forta majora, demonstrate sau confirmate in mod corespunzator;
b) furtul bunurilor, demonstrat pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare;
c) contractele de leasing financiar avand ca obiect bunuri de capital, care se reziliaza, iar bunurile nu sunt restituite de utilizator in termenul prevazut in contract, caz in care locatorul/finantatorul nu are obligatia sa efectueze ajustari ale taxei deduse daca face dovada ca a initiat si a efectuat demersuri pentru recuperarea bunului, indiferent daca la finalizarea acestor demersuri bunul este sau nu recuperat de catre societatea de leasing.

(12) Obligatia de a demonstra sau confirma in mod corespunzator ca bunurile au fost distruse, pierdute sau furate, in sensul art. 305 alin. (4) lit. d) pct. 2 din Codul fiscal, revine persoanei impozabile. In situatia in care organele de inspectie fiscala nu considera suficiente dovezile furnizate de persoana impozabila, acestea pot obliga persoana respectiva sa efectueze ajustarea taxei. Conform principiului proportionalitatii, organele fiscale nu pot solicita persoanei impozabile mai mult decat ceea ce este necesar pentru dovedirea incidentului care a condus la pierderea, distrugerea sau furtul bunului, astfel incat sarcina persoanei impozabile sa nu devina practic imposibila sau extrem de dificila."


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii




Potrivit art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal, nu sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal, cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII.

Aceste cheltuieli sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii/conditii:
1. au fost distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
2. au fost incheiate contracte de asigurare;
3. au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii;
4. au termen de valabilitate/expirare depasit, potrivit legii;

Prin urmare, numai daca bunurile respective sunt asigurate, cheltuiala cu scoaterea lor din evidenta este deductibila fiscal, urmand ca societatea de asigurari sa va despagubeasca in acest caz.

In cazul in care bunurile nu sunt asigurate cheltuiala cu scoaterea din evidenta contabila , a mijloacelor fixe neamortizate, nu este deductibila, la calculul impozitului pe profit.

Inregisrarile contabile, pentru mijloacele fixe furate sunt:
Scadere din gestiune a mijloacelor fixe :
%=2xx
2811
6853

Numai in cazul in care se ajusteaza si TVA, inregistrarea contabila va fi:
Inregistrarea in contabilitate a ajustarii TVA se efectueza astfel:
635 / analitic TVA ajustata = 4426

Ajustarea de TVA se declara cu minus pe randul 30 Regularizari taxa dedusa din decontul de TVA (cod 300) in perioada fiscala in care se efectueaza ajustarea.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Septembrie 2016


Votati articolul "Mijloace fixe furate. Cum se evidentiaza in contabilitate situatia tinand cont de inventarierea din octombrie?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Control fiscal!

Intrebare: Buna ziua!
Imi puteti spune va rog ce acte se solicita de obicei in cazul unui control fiscal?Noi am cumparat marfa de la o firma inactiva si acum au venit cei de la FISC si trebuie sa pregatim in termen e 15 zile arhiva pe ultimii 3 ani.
Imi puteti spune cu ce acte sa ma pregatesc,care sunt de obicei cerute?

Raspuns: -actele contabile facturi, chitante, NIR, fise magazie, inventare, etc -registre contabile - jurnale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X