Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

Institutie publicamonografie contabilacasaremijloace fixeinregistrari contabile

In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile).

Vom raspunde urmatoarelor intrebari:

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate (de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor)?

Ce se intampla in situatia in care comisia de casare (care are si atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate, ci doar cantitatea acestora si deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare ?


Conform Legii 15/1994:

Art. 23 - La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe apartinand agentilor economici la care statul detine peste 50% din capitalul social se va urmari valorificarea la maximum a ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor componente prin executarea unor mijloace fixe noi, ca piese de schimb in cadrul unitatii respective sau prin vanzare, pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii.

Art. 27 - Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului. Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, apartinand institutiilor publice, sunt de competenta ordonatorului de credite bugetare.

Conform Legii 211/15.11.2011 deseu este orice substanta sau obiect pe care detinatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii




Inregistrari contabile conform OMFP 1917/2005 cu modificarile si completarile ulterioare:

I.Valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea si casarea bunurilor scoase din functiune

1. Cheltuieli ocazionate de casarea, dezmembrarea, declasarea activelor fixe, materialelor de natura obiectelor de inventar sau altor materiale
6xx=401

2. Materiale rezultate din casare
302(303) = 719
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar Alte venituri operationale

3. Valorificarea materialelor rezultate
602(603) = 302(303)
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar

3.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 = 719
Clienti Alte venituri operationale

3.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
411 = 448
Clienti Alte datorii si creante cu bugetul

4. Incasarea facturii
560(561,770) = 411
Clienti
5. Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
448 = 411
Alte datorii si creante cu bugetul Clienti

6. Inregistrarea stocurilor rezultate din dezmembrarea imobilizarilor
301(302,303) = 791
Materii prime(Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar) Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului"

II. Inregistrari contabile deseuri rezultate in urma casarii:
1. Intrarea in gestiune a deseurilor rezultate
346 = 709
Produse reziduale Variatia stocurilor

2. Vanzarea deseurilor in unitati specializate

2.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 = 719
Clienti Alte venituri operationale

2.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
411 = 448
Clienti Alte datorii si creante cu bugetul

2.3. Incasarea facturii
560(561,770) = 411
Clienti

3. Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
448 = 411
Alte datorii si creante cu bugetul Clienti

4. Iesirea din gestiune a deseurilor
709 = 346
Variatia stocurilor Produse reziduale

In situatia in care comisia de casare (cu atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate ci doar cantitatea acestora iar deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare si nu mai sunt utile institutiei, se poate propune distrugerea lor prin intocmirea unui proces verbal de distrugere incheiat de comisia de casare. Distrugerea bunurilor se face cu respectarea normelor legale in vigoare privind protectia mediului.


Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Septembrie 2016


Votati articolul "Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce declaratii trebuie sa depun in caz de anulare din oficiu a inregistrarii TVA

Intrebare: Pentru depunerea in 2 trimestre la rand a decontului de TVA (martie 2015 si iunie 2015)cu total tva dedusa =0 si total taxa colectata =0 si doar la rd 38=550 lei(soldul sumei negative aTVA reportate pt care nu s-a solicitat rambursare,am primit o adresa de la ANAF prin care ma instiinteaza de incepand cu data de 01.08.2015 se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA.

Va rog sa-mi spuneti daca acum la septembrie mai depun declaratia 300 sau trebuie sa completez un Decont de TVA numai pentru luna IULIE 2015. Daca da ce fac cu suma de 550 pe care o am in balanta in cont 4424 si cum completez acum decontul de TVA?
Mentionez ca nici in perioada iulie-sept 2015 firma nu a emis si nu a inregistrat nicio factura.

Am citit ceva pe internet ca ar trebui depusa declaratia 307 dar nu imi este clar .

Va multumesc anticipat pentru ajutor.


Raspuns: Formularul 300 se depune pentru perioada ramasa, iar soldul contului 4424 va fi introdus in costuri.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X