Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

Institutie publicamonografie contabilacasaremijloace fixeinregistrari contabile

In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile).

Vom raspunde urmatoarelor intrebari:

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate (de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor)?

Ce se intampla in situatia in care comisia de casare (care are si atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate, ci doar cantitatea acestora si deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare ?


Conform Legii 15/1994:

Art. 23 - La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe apartinand agentilor economici la care statul detine peste 50% din capitalul social se va urmari valorificarea la maximum a ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor componente prin executarea unor mijloace fixe noi, ca piese de schimb in cadrul unitatii respective sau prin vanzare, pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii.

Art. 27 - Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului. Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, apartinand institutiilor publice, sunt de competenta ordonatorului de credite bugetare.

Conform Legii 211/15.11.2011 deseu este orice substanta sau obiect pe care detinatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce.


Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii




Inregistrari contabile conform OMFP 1917/2005 cu modificarile si completarile ulterioare:

I.Valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea si casarea bunurilor scoase din functiune

1. Cheltuieli ocazionate de casarea, dezmembrarea, declasarea activelor fixe, materialelor de natura obiectelor de inventar sau altor materiale
6xx=401

2. Materiale rezultate din casare
302(303) = 719
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar Alte venituri operationale

3. Valorificarea materialelor rezultate
602(603) = 302(303)
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar

3.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 = 719
Clienti Alte venituri operationale

3.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
411 = 448
Clienti Alte datorii si creante cu bugetul

4. Incasarea facturii
560(561,770) = 411
Clienti
5. Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
448 = 411
Alte datorii si creante cu bugetul Clienti

6. Inregistrarea stocurilor rezultate din dezmembrarea imobilizarilor
301(302,303) = 791
Materii prime(Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar) Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului"

II. Inregistrari contabile deseuri rezultate in urma casarii:
1. Intrarea in gestiune a deseurilor rezultate
346 = 709
Produse reziduale Variatia stocurilor

2. Vanzarea deseurilor in unitati specializate

2.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 = 719
Clienti Alte venituri operationale

2.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
411 = 448
Clienti Alte datorii si creante cu bugetul

2.3. Incasarea facturii
560(561,770) = 411
Clienti

3. Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
448 = 411
Alte datorii si creante cu bugetul Clienti

4. Iesirea din gestiune a deseurilor
709 = 346
Variatia stocurilor Produse reziduale

In situatia in care comisia de casare (cu atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate ci doar cantitatea acestora iar deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare si nu mai sunt utile institutiei, se poate propune distrugerea lor prin intocmirea unui proces verbal de distrugere incheiat de comisia de casare. Distrugerea bunurilor se face cu respectarea normelor legale in vigoare privind protectia mediului.


Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Septembrie 2016


Votati articolul "Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Spor de confidentialitate si spor de solicitare neuropsihica ?

Intrebare: - institutie publica, personal contractual
- un consilier juridic va fi angajat incepand cu 01 octombrie
si urmeaza sa i se incheie CIM si sa i se calculeze salariul

1. - va beneficia la salariul de baza
de sporul de confidentialitate si de spor de solicitare neuropsihica ?
2. - in ce procente i se vor acorda cele 2 sporuri ?
3. - ce articole din ce Legi ii acorda aceste sporuri ?
4. - un consilier juridic angajat in anul 2001
beneficiaza de cele 2 sporuri.
Colegul de la Resurse Umane mi-a spus ca
noul consilier juridic nu va mai beneficia de cele 2 sporuri.
- De ce ? Ce Lege i-ar interzice acest lucru ?
5. - un consilier juridic de la Tribunal
beneficiaza de cele 2 sporuri.
De ce difera salariile consilierilor juridici ?
Legea nu este aceeasi pt. toti ?

Raspuns: Angajarea unei persoane cu studii superioare pe o functie care presupune studii superioare nu poate...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR prelungeste termenul de depunere a Raportului anual de activitate

    • CECCAR a transmis recent un anunt referitor la prelungirea termenului de aplicare a facilitatilor financiare si de depunere a Raportului anual de activitate. Astfel, se mentineaza ca pentru a veni in sprijinul membrilor, avand in vedere activitatea atipica, deosebit de intensa in perioada 20-27 februarie 2017, ca urmare a indeplinirii obligatiilor declarative precum si pentru a stabili vectorul fiscal al clientilor care desfasoara activitati reglementate de Legea nr. 170/2016, dar s...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill

    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale  aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale se depun in martie 2017? Calendar ANAF

    • Va prezentam, prin cele ce urmeaza, principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de f...» citeste mai departe aici

  • Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii in anul 2017

    • Persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), astfel: 1.    venituri din dividende. Pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din dividende, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate reprezinta totalul veniturilor brute din dividende, in bani sau in natura, distribuite de persoanele juridice, realizate in cursul anului fiscal precedent, rapo...» citeste mai departe aici

  • Inregistrarea in bilantul contabil al unui overdraft. Cum procedam?

    • Avem in randurile de mai jos o analiza care are in prim-plan o firma care in 2016 a primit un overdraft in care apare inregistrat in contul 5121 un credit. Formularul 010 din bilant trebuie considerat datorie pe termen scurt. Vom stabili astfel unde anume se inregistreaza in bilant in formularul 030 - date informative. Iata raspunsul specialistului: Confom OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale indivi...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Retinerea prin poprire a unei parti din salariu

    • Exista situatii cand angajatorul trebuie sa retina prin poprire anumite sume din salariul net al angajatilor, ca urmare a primirii unor cereri din partea unor executor judecatorestisau a unor organe ale statului. Modul in care trebuie sa procedati in aceste situatii este clar definit de legislatia aplicabila si va sfatuiesc sa procedati numai in conformitate cu aceasta. Legea nr. 134/2010 privind Codul de Procedura Civila, republicata, prevede de-a lungul mai multor capitole, proced...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X