Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile).

Vom raspunde urmatoarelor intrebari:

Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate (de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor)?

Ce se intampla in situatia in care comisia de casare (care are si atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate, ci doar cantitatea acestora si deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare ?


Conform Legii 15/1994:

Art. 23 - La scoaterea din functiune a mijloacelor fixe apartinand agentilor economici la care statul detine peste 50% din capitalul social se va urmari valorificarea la maximum a ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor componente prin executarea unor mijloace fixe noi, ca piese de schimb in cadrul unitatii respective sau prin vanzare, pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii.

Art. 27 - Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului. Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, apartinand institutiilor publice, sunt de competenta ordonatorului de credite bugetare.

Conform Legii 211/15.11.2011 deseu este orice substanta sau obiect pe care detinatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce.


Proceduri Contabile pentru PFA
Proceduri Contabile pentru PFA

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




Inregistrari contabile conform OMFP 1917/2005 cu modificarile si completarile ulterioare:

I.Valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea si casarea bunurilor scoase din functiune

1. Cheltuieli ocazionate de casarea, dezmembrarea, declasarea activelor fixe, materialelor de natura obiectelor de inventar sau altor materiale
6xx=401

2. Materiale rezultate din casare
302(303) = 719
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar Alte venituri operationale

3. Valorificarea materialelor rezultate
602(603) = 302(303)
Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar

3.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 = 719
Clienti Alte venituri operationale

3.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
411 = 448
Clienti Alte datorii si creante cu bugetul

4. Incasarea facturii
560(561,770) = 411
Clienti
5. Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
448 = 411
Alte datorii si creante cu bugetul Clienti

6. Inregistrarea stocurilor rezultate din dezmembrarea imobilizarilor
301(302,303) = 791
Materii prime(Materiale consumabile, Materiale de natura obiectelor de inventar) Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului"

II. Inregistrari contabile deseuri rezultate in urma casarii:
1. Intrarea in gestiune a deseurilor rezultate
346 = 709
Produse reziduale Variatia stocurilor

2. Vanzarea deseurilor in unitati specializate

2.1 cand sumele incasate se retin de institutia publica
411 = 719
Clienti Alte venituri operationale

2.2 cand sumele incasate se vireaza la buget
411 = 448
Clienti Alte datorii si creante cu bugetul

2.3. Incasarea facturii
560(561,770) = 411
Clienti

3. Virarea la buget a sumelor obtinute din valorificare
448 = 411
Alte datorii si creante cu bugetul Clienti

4. Iesirea din gestiune a deseurilor
709 = 346
Variatia stocurilor Produse reziduale

In situatia in care comisia de casare (cu atributii de evaluare a materialelor rezultate) nu poate stabili valoarea deseurilor rezultate ci doar cantitatea acestora iar deseurile respective nu pot fi valorificate la societatile de reciclare si nu mai sunt utile institutiei, se poate propune distrugerea lor prin intocmirea unui proces verbal de distrugere incheiat de comisia de casare. Distrugerea bunurilor se face cu respectarea normelor legale in vigoare privind protectia mediului.


Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Septembrie 2016


Votati articolul "Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie nelegala inventar de refacere

Intrebare: Buna dimineata !

Va supun analizei inca o problema care da mari batai de cap
si va rog din suflet sa ma ajutati !

Decizie nelegala
de inlocuire membru /comisie inventar - dispusa de Consiliul Administrativ al institutiei publice
in ultima sedinta,
pentru inlocuire salariatul /membrul comisiei nu a prezentat
o Adeverinta medicala sau Recomandare/Scrisoare medicala a unui medic de medicina muncii
ca nu poate fi presedinte al unei asemenea comisii.

Salariatul se prezinta bine mersi la serviciu.
Pur si simplu refuza sa munceasca si a cerut scoaterea din comisie.
Sustine ca face fizioterapie la coloana pentru ... hernie de disc,
or intr-un asemenea caz nu se fac fizioterapii !

Cum poate fi anulata Hotararea Consiliului Administrativ al institutiei publice ?
1. Va rog sa imi spuneti care sunt cazurile de anulare a unei Horarari a unui Consiliu Administrativ al unei institutii publice ?

2. Daca la sedinta nu au fost convocati oficial
invitatii permanenti ( liderul de Sindicat si juristul institutiei )
Hotararea Consiliului Administrativ este legala sau nu ?

3. Dupa sedinta, Hotararea Consiliului Administrativ a fost comunicata
si juristului.
Juristul institutiei spune ca in Hotarare
sunt 2 puncte de masuri nelegale.
Juristul a facut o Adresa de sesizare nelegalitate
catre Consiliul Administrativ
si a cerut convocarea acestuia pentru a se rediscuta si anula/modifica masurile ....
Este corect ?
...Ce trebuie facut pentru modificarea masurilor nelegale ?
Cum se ataca Hotararea ? ... si de cine ?
Cei/salariatii care vor primi masurile nelegale
ce pot face ?

De ex.: Consiliul Administrativ a dispus prin Hotarare
ca juristul sa refaca o Decizie ! ....
Or, juristul a spus ca orice Decizie se poate anula, modifica sau completa,...
nicidecum "reface" o Decizie !!!.... Este nelegal sa se inlocuiasca cu o alta Decizie, o Decizie data deja in circuit /comunicata celor avizati !!!!!

Or, orice salariat raspunde daca indeplineste o sarcina /masura nelegala ...

Juristul a spus ca, daca nu sesizeaza nelegalitatea, si duce la indeplinire o asemenea Decizie nelegala, va raspunde !

Ce parare aveti ?

Va rog din suflet sa ne dati niste sfaturi.

Raspuns: In procedura si regulament sunt specificate numarul de persoane care participa la CA iar in decizie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Totul despre microintreprinderi in 2017. Cotele de impozitare si noile conditii din Codul fiscal

    • Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).   Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante: • Se schimba plafonul...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii

    • Au obligatia de a depune formularul 600 persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente(venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii, venituri din profesii liberale si venituri din drepturi de proprietate intelectuala) si care indeplinesc urmatoarele conditii, dupa caz:   a) venitul realizat in anul 2016, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv ch...» citeste mai departe aici

  • Termen-limita pentru dividende: 25 ianuarie 2017

    • ANAF a atras recent atentia cu privire la obligatiile fiscale si declarative care insotesc dividendele distribuite in anul 2016. Astfel, va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017

    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/...» citeste mai departe aici

  • Regim deseuri 2017. Noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu

    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:     1. de...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF privind Formularul 094

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul 2016, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 094 – "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent"...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X