Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sfatul expertului Robert Gearba: Bugetele firmei

bugetele firmeibugetulelaborarea unui bugetprevizionareabugetul vanzarilorarticol bugetar

Previziunea financiara este cea mai importanta activitate de planificare. Ea se realizeaza prin intermediul bugetelor firmei, care va ajuta sa va orientati spre realizarea obiectivelor propuse pentru exercitiul financiar viitor

Decizia financiara ("aloc sau nu bani pentru aceasta activitate?") este premergatoare oricarei decizii economice, ceea ce arata importanta elaborarii unui buget pentru orice activitate importanta a firmei.

Bugetele sunt instrumente ale conducerii firmei

Cu ajutorul bugetelor va puteti orienta firma catre scopuri precise: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor.

In lipsa unui astfel de plan, conducerea ar fi aleatorie si s-ar ghida numai dupa experienta precedenta, care nu este intotdeauna concludenta, avand in vedere conditiile specifice din respectiva perioada anterioara (de altfel, pentru o firma aflata la inceputul afacerii nici nu exista o activitate anterioara care sa fie luata ca baza pentru elaborarea unui buget).

Bugetul reprezinta previziunea cifrica a resurselor disponibile si a responsabilitatilor aferente pentru realizarea obiectivelor firmei in conditii de maximizare a profitului. Elaborarea bugetelor va favoriza si implementarea unui sistem eficace de control, prin compararea realizarilor cu previziunile si prin luarea masurilor de corectare la momentul oportun

Obiectivele prevazute in bugete va servesc ca standarde de referinta, fata de care puteti aprecia performanta firmei dvs. in fiecare faza a perioadei bugetate.

Etapele realizarii si folosirii bugetelor

Indiferent de natura lor, bugetele se realizeaza si se folosesc in doua etape:

1. Etapa de realizare in previziune a bugetului. Aceasta faza are loc inainte de perioada de bugetare (de exemplu, bugetul de productie pentru 2017 se realizeaza in lunile octombrie-noiembrie 2016).

Previzionarea este un proces complex, care presupune strangerea de informatii, analiza acestora si transpunerea in buget a concluziilor.

In functie de tipul de buget, veniturile si cheltuielile au forme specifice (de exemplu, la bugetul cheltuielilor salariale, partea de "venituri" a bugetului este reprezentata de resursele financiare ale firmei alocate pentru cheltuielile salariale).


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


De aici rezulta un aspect foarte important al planificarii bugetare: bugetele diverselor activitati trebuie realizate in conexiune – bugetul cheltuielilor salariale va trebui sa se incadreze intr-o anumita proportie in bugetul vanzarilor firmei.

2. Etapa de executie, adica de urmarire, comparare si corectare (daca este cazul), in timpul perioadei bugetate, a realizarilor fata de previziuni.

De exemplu, bugetul vanzarilor trebuie urmarit in executie luna de luna, trebuie analizate diferentele observate, trase concluzii si luate masuri de corectare a deficientelor.

Analiza activitatii pe baza bugetelor

La orice buget, indiferent de natura lui, exista o parte de venituri/resurse si una de cheltuieli. Intotdeauna, in faza de executie trebuie sa verificati daca:

  • fiecare articol bugetar de "venituri" este realizat
  • fiecare articol bugetar de "cheltuieli" nu este depasit
  • pe total firma, "cheltuielile" realizate nu depasesc "veniturile" realizate.
     

 
 

Va asteptam opiniile si comentariile si pe pagina noastra de Facebook sau in Grupul Contabililor din Romania!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Bugetele firmei":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Predarea-primirea unui bun si scoaterea lui din gestiune

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in gestiunea institutiei noastre se afla un bun cultural muzeal, despre care se pot spune urmatoarele:
- din presa vremii rezulta ca acest bun a fost descoperit, in urma sapaturilor,
la baza unei cladiri vechi aflate in incinta institutiei noastre.
- initial, pana a avea personalitate juridica,
institutia noastra a apartinut de Muzeul Judetean.
- cand institutia noastra a capatat personalitate jurdica,
Muzeul Judetean ne-a predat un Registru si niste bunuri culturale muzeale.
- despre bunul problema se face referire doar intr-un Proces-verbal de custodie
incheiat intre fostul director al institutiei noastre si o persoana de la Muzeul Judetean.
Acest inscris nu a fost inregistrat si datat, nu poarta stampila Muzeului Judetean
si sunt mazgalite si schimbate intre ele
calitatea celor care predau si primesc bunul.
In acest PV se spune ca acest bun se preda in custodia institutiei noastre
pe perioada nedeterminata.
- nu se cunosc alte detalii.

Abia acum, in urma inventarelor facute la cele 2 institutii,
s-a gasit ca bunul culturat figureaza in gestiunea celor 2 institutii.

Acum, bunul se afla in posesia institutiei noastre,
situatia gestiunii fiind acoperita oarecum.
Muzeul ne solicita sa-i predam bunul.
Consiliul Judetean, institutia care are in subordine cele 2 institutii,
nu stie ce recomandari sa faca,
daca noi trebuie sa predam bunul
si cum sa ne descarcam noi dupa aceea,
adica cum vom scadea din inventarul nostru acel bun.
Fiind un bun cultural muzeal,
sunt 2 situatii:
1. - daca se considera ca noi suntem proprietarii bunului,
atunci tinand cont de art.46 alin.1 si alin.2, art.99 si Anexa pct.1 lit.a din Legea nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008,
se spune ca
bunurile arheologice descoperite intamplator intra in administrarea institutiei care finanteaza sau coordoneaza cercetarile,
or in cazul de fata nu este vorbe despre asa ceva,
si
se mai spune ca
doar Ministerul Culturii si Cultelor va decide asupra institutiei careia i se vor transmite in administrare bunurile arheologice respective.
apoi,
se mai spune ca
un bun depus in custodia unei institutii publice
se vor restitui de catre institutia detinatoare
persoanei juridice care l-a depus
la cererea scrisa a acesteria, cu avizul Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.

Totodata, cf. art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil
se spune ca:
- Art. 9. - În cazul bunurilor culturale revendicate şi retrocedate foştilor proprietari, scoaterea din gestiune se face numai în baza hotărârii judecătoreşti de retrocedare, rămasă definitivă şi irevocabilă.

In urma celor prezentate, este corect sa se procedeze
cf. prevederilor Legii nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008
sau
cf.art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 ?

Fiind vorba despre un bun cultural muzeal este foarte grav si riscant
sa se scada din gestiune fara a se respecta prevederile legale.

Consiliul Judetean, institutia superioara Muzeului Judetean si institutiei noastre,
nu stie ce raspuns sa dea.
Printr-o adresa oficial ne-a solicitat tot noua, sa gasim o modalitate legala care
sa se finalizeze prin expunerea bunului in spatiul expozitional al Muzeului Judetean.
Dar, pe de alta parte, fara un aviz in acest sens,
fara ca muzeografii institutiei noastre sa spuna ca
bunul nu poate fi expus la noi, ca nu sunt conditii optime de conservare, .....
si fara ca Muzeul Judetean sa ne faca o adres oficiala ca
intentioneaza ca acest bun sa fie cuprins intr-o expozitie,
dar cu caracter temporar,
sa arate necesitatea solicitarii in vederea expunerii, ......,
bunul urmand sa se intoarca la institutia noastra,
consider ca nu putem face nici o predare-primire
definitiva a bunului, de la o institutie la alta.

Muzeul Judetean ne-a trimis recent o adresa oficiala
prin care ne ameninta cu o actiune civila in instanta,
daca refuzam sa ii predam bunul.

In contabilitatea niciuneia dintre cele 2 institutii
nu se poate spune ca exista erori
si ca acest bun a fost inregistrat ....
Nimeni nu risca sa sustina acest lucru.

Va rog foarte mult sa ne ajutati cu un sfat,
cum trebuie procedat in cazul de fata ?

Raspuns: Proces-verbal de custodie este singurul document trecut in Listele de inventariere care este inscris...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Sfatul expertului Robert Gearba: BUGETELE FIRMEI
Mai multe articole despre bugetele firmei

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X