Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Bugetele firmei

bugetele firmeibugetulelaborarea unui bugetprevizionareabugetul vanzarilorarticol bugetar

Previziunea financiara este cea mai importanta activitate de planificare. Ea se realizeaza prin intermediul bugetelor firmei, care va ajuta sa va orientati spre realizarea obiectivelor propuse pentru exercitiul financiar viitor

Decizia financiara ("aloc sau nu bani pentru aceasta activitate?") este premergatoare oricarei decizii economice, ceea ce arata importanta elaborarii unui buget pentru orice activitate importanta a firmei.

Bugetele sunt instrumente ale conducerii firmei

Cu ajutorul bugetelor va puteti orienta firma catre scopuri precise: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor.

In lipsa unui astfel de plan, conducerea ar fi aleatorie si s-ar ghida numai dupa experienta precedenta, care nu este intotdeauna concludenta, avand in vedere conditiile specifice din respectiva perioada anterioara (de altfel, pentru o firma aflata la inceputul afacerii nici nu exista o activitate anterioara care sa fie luata ca baza pentru elaborarea unui buget).

Bugetul reprezinta previziunea cifrica a resurselor disponibile si a responsabilitatilor aferente pentru realizarea obiectivelor firmei in conditii de maximizare a profitului. Elaborarea bugetelor va favoriza si implementarea unui sistem eficace de control, prin compararea realizarilor cu previziunile si prin luarea masurilor de corectare la momentul oportun

Obiectivele prevazute in bugete va servesc ca standarde de referinta, fata de care puteti aprecia performanta firmei dvs. in fiecare faza a perioadei bugetate.

Etapele realizarii si folosirii bugetelor

Indiferent de natura lor, bugetele se realizeaza si se folosesc in doua etape:

1. Etapa de realizare in previziune a bugetului. Aceasta faza are loc inainte de perioada de bugetare (de exemplu, bugetul de productie pentru 2017 se realizeaza in lunile octombrie-noiembrie 2016).

Previzionarea este un proces complex, care presupune strangerea de informatii, analiza acestora si transpunerea in buget a concluziilor.

In functie de tipul de buget, veniturile si cheltuielile au forme specifice (de exemplu, la bugetul cheltuielilor salariale, partea de "venituri" a bugetului este reprezentata de resursele financiare ale firmei alocate pentru cheltuielile salariale).


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale
Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii


De aici rezulta un aspect foarte important al planificarii bugetare: bugetele diverselor activitati trebuie realizate in conexiune – bugetul cheltuielilor salariale va trebui sa se incadreze intr-o anumita proportie in bugetul vanzarilor firmei.

2. Etapa de executie, adica de urmarire, comparare si corectare (daca este cazul), in timpul perioadei bugetate, a realizarilor fata de previziuni.

De exemplu, bugetul vanzarilor trebuie urmarit in executie luna de luna, trebuie analizate diferentele observate, trase concluzii si luate masuri de corectare a deficientelor.

Analiza activitatii pe baza bugetelor

La orice buget, indiferent de natura lui, exista o parte de venituri/resurse si una de cheltuieli. Intotdeauna, in faza de executie trebuie sa verificati daca:

  • fiecare articol bugetar de "venituri" este realizat
  • fiecare articol bugetar de "cheltuieli" nu este depasit
  • pe total firma, "cheltuielile" realizate nu depasesc "veniturile" realizate.

 

Va asteptam opiniile si comentariile si pe pagina noastra de Facebook sau in Grupul Contabililor din Romania!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Bugetele firmei":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Fiind vorba despre un gestionar in a carui gestiune s-au gasit lipsuri, este vorba despre o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Sfatul expertului Robert Gearba: BUGETELE FIRMEI
Mai multe articole despre bugetele firmei

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016

    • In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.   ...» citeste mai departe aici

  • Anunt oficial ANAF: Modificari de ultima ora ale formularelor 010, 091 si 098

    • Regasiti mai jos cele mai importante modificari efectuate de ANAF in ce priveste formularul 010, formularul 091 si formularul 098.  * Intrucat incepand cu data de 1 ianuarie 2017 in Codul fiscal a fost introdus art.3151 care reglementeaza regimul special pentru agricultori, in situatia in care agricultorul care aplica acest regim realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, ac...» citeste mai departe aici

  • Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?

    • Prin Ordinul M.F.P. nr.660/2017, publicat in M.O. nr.368/17.05.2017 s-a aprobat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Astfel, incepand cu luna iunie 2017, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica vor putea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de tr...» citeste mai departe aici

  • ANAF: 30 mai e ultima zi pentru anumite obligatii fiscale

    • Va reamintim ca pana marti, 30 mai, trebuie sa depuneti la unitatile fiscale, dupa caz, documentele precizate mai jos:  - situatiile financiare, pentru anul 2016- se depun de catre societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, cu exceptia subunitatilor de societati rezidente in s...» citeste mai departe aici

  • Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?

    • Vom vedea, prin cele de mai jos, cum va proceda o societate care in anul 2016 a achizitionat un mijloc fix si crae in anul 2017 solicita furnizorului schimbarea mijlocului fix cu un alt mijloc fix mai performant din respectiva categorie. Furnizorul face o factura storno pentru valoarea mijocului fix preluat si o factura noua pentru valoarea mijlocului fix nou livrat si se achita doar diferenta de pret. Societatea cumparatoare a inregistrat amortizare pentru mijlocul fix vechi pana in luna sch...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea in bunuri. Exemplu model monografie contabila si explicatii

    • Va oferim prin cele ce urmeaza atat explicatii esentiale privin tratamentul contabil si fiscal aferent sponsorizarii in bunuri, precum si un model de monografie contabila.  Avem astfel o societate comerciala platitoare de impozit pe profit care a incheiat un contract de sponsorizare in bunuri. Societatea poate sa vanda en-gross si en-detail. Stabilim ce valoare trece pe contractul de sponsorizare, cu mentiunea ca societatea face sponsorizare din bunurile achizitionate pentru vanzare. Ach...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X