Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Studiu de caz: Regim compensare creante la bugetul de stat pentru o entitate care a intrat in lichidare voluntara

regim compensare creantelichidare voluntaracodul fiscalinspectie fiscalatva de rambursatdecont 300

Firmele se confrunta zilnic cu nenumarate situatii care cer o rezolvare imediata. In cazul in care nu exista un raspuns rapid la indemana celor care trebuie sa ia o decizie, multe dintre consecintele acestei intarzieri pot deveni mult mai grave. Dam exemplul unei firme care a depus deja documentatia de dizolvare prin lichidare la ONRC si care in trimestrul III 2016 are TVA de recuperat, dar si impozit pe profit de plata.

Asociatii doresc depunerea unei cereri de compensare a celor doua taxe. Vom vedea daca firma trebuie sa bifeze TVA de rambursat si sa trimita catre ANAF cererea de compensare cu impozitul pe profit la trimestrul III. Tinand cont de faptul ca TVA-ul de rambursat este sub 45.000 lei, vom vedea care este perioada supusa verificarii si care ar fi perioada maxima de prelungire a dizolvari societatii. In plus, vom stabili in ce masura compensarea TVA cu impozitul pe profit va genera sume accesorii de plata.

Iata raspunsul specialistului:


Ati identificat corect cum trebuie sa procedati in situatia in care entitatea si-a depus documentatia de dizolvare prin lichidare (voluntara presupun) prin bifarea in Decontul 300 la 30 septembrie TVA de rambursat si depunerea cererii de compensare.

Dizolvarea societatii se finalizeaza doar dupa parcuregerea mai multor etape, depunerea situatiei financiare de lichidare ("bilantului cu 0) la autoritatea fiscala si apoi dovada depunerii la Registrul Comertului reprezinta de fapt cea de a treia etapa in dizolvarea voluntara a entitatii ( mai multe detalii privind etapele radierii le gasiti pe site ONRC: http://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice/dizolvarea-voluntara-si-lichidarea-snc-scs-srl-sa-si-sca-cu-numire-de-lichidator).

Perioada maxima de prelungire a dizolvari societatii se regaseste la art. 260 din LEGEA Nr. 31/1990 Legea societatilor:

"Art. 260. - (1) Lichidarea societatii trebuie terminata in cel mult un an de la data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii de dizolvare. Pentru motive temeinice, la cererea lichidatorului, oficiul registrului comertului poate prelungi acest termen cu inca un an, dar nu mai mult de doua ori.".

Conform acestui articol se poate prelungi perioada de dizolvare a entitatii pe o perioada de maxim 3 ani, prelungire care se poate aproba pentru fiecare an in parte doar daca este justificata ( in cazul dvs. justificarea fiind nefinalizarea de catre organele fiscale a procedurii de compensare a creantelor/datoriilor la bugetul de stat aferente entitatii dvs.


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii




Conform noului Cod de procedura fiscala (Legea privind Codul de procedura fiscala 207/2015 ) creantele se pot stinge si prin compensare (art. 22 ) si aceasta se poate efectua cand creantele exista deodata cu conditia ca acestea sa fie "certe, lichide si exigibile" ( alin 4 al art 167 din noul Cod de procedura fiscala). Compensarea se poate face fie din oficiu ( ceea ce nu este aplicabil in speta dvs, entitatea intrand in etapa de dizolvare voluntara ) fie la cererea contribuabilului ( alin 7 al art 167 noul CPF).

Cu privire la dobanzi si penalitati de intarziere in cazul compensarii se calculeaza, daca este cazul, pana la data la care creantele exista deodata ( art 178 din noul CPF ). In cazul entitatii dvs., ambele (TVA de ramursat si impozite pe profit de plata ), care sunt aferente trimestrului III ale anului 2016, nu sunt intarziate ( teremenul de declarare fiind pana la 25 octombrie 2016) si deci nu li se pot calcula dobanzi si majorari de intarziere.

Conform punctului 2 din Anexa 1 "PROCEDURA DE SOLUTIONARE a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare" din OPANAF 3699/2015 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare in vigoare de la 1 ianuarie 2016 puteti solicita compensarea sumei negative de TVA doar daca aceasta indeplineste conditiile amintite si care se regasesc la art. 167 din noul CPF, respectiv sa fie "certa, lichida si exigibila ".

Din cele prezentate de dvs. sunt indeplinite aceste conditii.

Conform cererii de compensare pe care o veti depune pentru suma negativa din Decontul 300 aferent trim III pe care o veti declara pana la 25 octombrie 2016, aceasta va fi transferata din evidenta pe platitor (entitatea din speta dvs. ) intr-o evidenta distincta care se transmite prin Nota de predare la Departamentul de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare pentru efectuarea analiei de risc.

In cazul entitatii dvs., optiunea de rambursare TVA se incadreaza in categoria deconturilor de TVA cu risc fiscal mare ( entitatea a declansat procedura de lichidare voluntara ), caz in care se impune inspectia fiscala anticipata (litera c de la punctul 18 din Anexa 1 la OPANAF 3699/2015 ). Perioada supusa verificarii de catre inspectia fiscala este aferenta ultimilor 5 ani ( alin 1 al art 110 si alin 1 al art. 117 din CPF ).

Durata efectuarii insepctiei fiscale este in functie de obiectivele inspectiei si nu poate depasi, cfm. alin (1) al art. 126 din CPF:

"a) 180 de zile pentru contribuabilii mari, precum si pentru contribuabilii/platitorii care au sedii
secundare, indiferent de marime;
b) 90 de zile pentru contribuabilii mijlocii;
c) 45 de zile pentru ceilalti contribuabili."

In concluzie, avand in vedere cele prezentate, societate dvs., chiar si in conditiile controlului fiscal anticipat, se poate incadra in termenul legal de dizolvare voluntara ( dizolvare prin lichidare).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2016


Votati articolul "Studiu de caz: Regim compensare creante la bugetul de stat pentru o entitate care a intrat in lichidare voluntara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Control fiscal!

Intrebare: Buna ziua!
Imi puteti spune va rog ce acte se solicita de obicei in cazul unui control fiscal?Noi am cumparat marfa de la o firma inactiva si acum au venit cei de la FISC si trebuie sa pregatim in termen e 15 zile arhiva pe ultimii 3 ani.
Imi puteti spune cu ce acte sa ma pregatesc,care sunt de obicei cerute?

Raspuns: -actele contabile facturi, chitante, NIR, fise magazie, inventare, etc -registre contabile - jurnale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X