Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Proceduri fiscale: Procesul-verbal de sechestru si inlocuirea bunurilor sechestrate

procesul verbal de sechestruexecutorul fiscalcreditoriexecutare silitaprocesele-verbal de sechestru

Posibilitatile de rezolvare in cazul unor situatii des intalnite in practica au nevoie de consultanta specializata si aplicarea unor proceduri care sa tina cont de prevederile actuale. ANAF prezinta in cadrul unor spete astfel de rezolvari, iar doua dintre aceste intrebari fac referire la procesul-verbal de sechestru si inlocuirea bunurilor sechestrate.

In primul rand, vom vedea daca bunurile mobile ale unui contribuabil, care au fost sechestrate anterior de alti creditori pot fi sechestrate de catre executorul fiscal.

Conform raspunsului dat de ANAF, potrivit Codului de procedura fiscala daca in cadrul executarii silite se sechestreaza si bunuri gajate pentru garantarea creantelor altor creditori, organul fiscal de executare silita trimite si acestora cate un exemplar din procesul-verbal de sechestru.

ATENTIE!
Executorul fiscal care constata ca bunurile fac obiectul unui sechestru anterior consemneaza aceasta in procesul-verbal, la care anexeaza o copie de pe procesele-verbale de sechestru respective.

Prin acelasi proces-verbal executorul fiscal declara sechestrate, cand este necesar, si alte bunuri pe care le identifica. Bunurile inscrise in procesele-verbale de sechestru incheiate anterior se considera sechestrate si in cadrul noii executari silite.

Astfel, informeaza ANAF, in acest sens se intocmeste un proces-verbal aditional la procesele-verbale de sechestru incheiate anterior, cu indicarea titlurilor executorii si cuantumul obligatiilor fiscale nascute ulterior procesului-verbal de sechestru initial. Procesul-verbal aditional se comunica debitorului, cat si celorlalte parti interesate care au drepturi reale sau sarcini asupra bunului sechestrat, dupa caz, Biroului de carte funciara ori Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare.

[Baza legala: Legea nr 207 / 2015 articolul 239 alin.6,7 si 8]

In al doilea rand, in ce priveste inlocuirea bunurilor sechestrate, vom vedea daca, in cazul in care, la solicitarea debitorului, un bun mobil al acestuia care a fost pus sub sechestru de catre executorul fiscal poate fi inlocuit cu un alt bun.

Conform ANAF, potrivit Codului de procedura fiscala, la solicitarea debitorului, organul fiscal poate inlocui sechestrul asupra unui bun cu sechestrul asupra altui bun urmaribil, numai daca bunul oferit in vederea sechestrarii este liber de orice sarcini, valorificarea acestuia efectuandu-se numai in masura necesara pentru realizarea creantelor fiscale si a cheltuielilor de executare.

[Baza legala: Legea nr 207 / 2015 articolul 227 alin.1 si art.241]


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii




Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Octombrie 2016


Votati articolul "Proceduri fiscale: Procesul-verbal de sechestru si inlocuirea bunurilor sechestrate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabilizare mod de lucru pay point

Intrebare: Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu o monografie sau macar cateva indicatii cu procedura de inregistrare in contabilitate a operatiunilor pay point. Am un abc alimentar la care ii tin tot eu si contabilitatea.In ideea de a atrage clienti am fost de acord sa instalez in incinta magazinului si un terminal pay point.La facturile de utilitati pe care le incasez prin pay point am inteles procedura de lucru(sau macar asa cred):din incasari primesc un comision pe care eu il facturez fara tva catre pay point, desi sunt platitoare de tva.Este corect? trebuie sa evidentiez si in contabilitatea firmei mele incasarea facturilor de utilitati prin terminalul pay point.

Acum vine partea grea pe care eu nu reusesc sa o inteleg: tot prin pay point pot sa cumpar cartele reincarcabile pentru care mi se emite factura de catre pay point pt o saptamana, am inteles ca la aceste cartele eu pot sa imi pun adaos, dar vanzarea lor trebuie sa o inregistrez si in casa de marcat a magazinului?factura primita de la pay point trebuie sa o incarc in raportul de gestiune, desi ei modifica cursul valutar in fiecare zi?apoi rapoartele scoase din aparatul pay point seara (ca un fel de raport z al casei de marcat ) trebuie sa le inregistrez undeva in contabilitatea mea sau simpla lor existenta este suficenta pt cei de la antifrauda? Totodata, va rog, daca se poate sa ma ajutati si cu o monografie contabila a inregistrarilor necesare in contabilitate atat pt facturile de utilitati cat si pentru cartele si un sfat in ceea ce priveste modul de lucru corect, acolo unde este cazul. Imi cer scuze, sunt incepatoare in domeniu si nu imi permit amenzi de nici un fel din partea autoritatilor si am foarte multe de invatat!
Mii de multumiri anticipat!
Alina

Raspuns: In primul rand, vreau sa va multumesc pentru ajutorul acordat! Eu nu am cont bancar, incasarile pe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X