Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Executorul fiscal in Noul Cod de procedura fiscala. Analiza comparativa cu executorul judecatoresc

executorul fiscalexecutorul judecatorescexecutarea silitacreante fiscalenoul cod de procedura fiscalaexecutor fiscal

In noul numar al Revistei de Finante si Contabilitate, aparuta sub egida Ministerului de Finante, se discuta de data aceasta despre executorul fiscal in noul Cod de procedura fiscala, prin prisma unei analize comparative cu executorul judecatoresc.

In rezumat, se aminteste faptul ca executarea silita a creantelor fiscale se realizeaza de organele de executare competente prin intermediul executorilor fiscali. Notiunea de executor fiscal nu era definita in vechiul Cod de procedura fiscala, aceasta carenta fiind acoperita de noul Cod de procedura fiscala care a definit notiunea la art. 1 pct. 22.

CLICK AICI pentru Executorul judecatoresc versus executorul fiscal. Analiza comparativa MFP!

"De asemenea, in materia executarii silite, noul Cod de procedura fiscala aduce cateva noutati fata de vechiul Cod.

Avand in vedere particularitatile titlului de creanta fiscala in raport cu alte titluri de creanta, in cazul executarii silite a creantelor fiscale, spre deosebire de dreptul comun, avem o procedura speciala reglementata de Codul de procedura fiscala, care se completeaza, acolo unde acest act normativ nu dispune, cu prevederile Codului civil si ale Codului de procedura civila in materie, in masura in care acestea pot fi aplicabile raporturilor dintre autoritati publice si contribuabili/platitori.", aminteste aceeasi sursa.

Totodata, se face o analiza comparativa privind rolul executorului fiscal in cadrul procedurii speciale de executare silita a creantelor fiscale si al executorului judecatoresc de drept comun.


Redam prima parte referitoare la sediul materiei privind institutia executarii silite:

I. Sediul materiei privind institutia executarii silite a creantelor fiscale si a executorului fiscal

Noul Cod de procedura fiscala1, in vigoare de la 1 ianuarie 2016, prevede norme speciale privind executarea silita, acest act normativ constituind procedura de drept comun pentru administrarea
creantelor fiscale datorate bugetului general consolidat, iar unde acesta nu dispune, legiuitorul a stabilit ca se aplica prevederile Codului civil si ale Codului de procedura civila, republicat, in masura in care acestea pot fi aplicabile raporturilor dintre autoritati publice si contribuabili/ platitori.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii




Ratiunea legiuitorului a fost ca aceasta completare este posibila doar in masura in care regulile
acestor Coduri, care au ca fundament conventia partilor, nu contravin principiilor dreptului public, iar dreptul fiscal face parte din ramura dreptului public, care are ca fundament legea.

Astfel, dat fiind natura publica (si nu privata) a creantei fiscale, al carei izvor este legea, nu toate
institutiile dreptului comun pot fi aplicabile in dreptul fiscal. (2 A se vedea Expunerea de motive la Proiectul de lege privind Codul de procedura fiscala, p. 12, http://www.cdep.ro/proiecte/2015/300/80/5/em385.pdf)

Stingerea creantelor fiscale prin executare silita este reglementata in noul Cod de procedura fiscala la Capitolele VIII-XI (art. 220-262) ale Titlului VII privind colectarea creantelor fiscale, care a dat in competenta organelor fiscale care administreaza creantele fiscale indeplinirea masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita, prin intermediul executorilor fiscali (definiti la Titlul I "Dispozitii generale", art. 1 pct. 22, ca fiind persoana din cadrul organului de executare cu atributii de efectuare a executarii silite), cu unele exceptii prevazute la art. 220 alin. (21) din Cod.

Creantele bugetare care, potrivit legii, se administreaza de autoritatile sau institutiile publice, inclusiv cele reprezentand venituri proprii, se pot executa prin executori fiscali organizati in compartimente de specialitate, acestia fiind abilitati sa duca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.

In legislatia procesual civila actuala, executarea silita este reglementata de Cartea a V-a din Codul de procedura civila, art. 622-631.3 (3 Legea nr. 134/01.07.2010 privind Codul de procedura civila, republicata (M.O. nr. 247/10.04.2015), cu modificarile si completarile ulterioare)


Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Octombrie 2016


Votati articolul "Executorul fiscal in Noul Cod de procedura fiscala. Analiza comparativa cu executorul judecatoresc":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Consilier juridic , cumul functii, plafon salariu

Intrebare: - un preot vrea sa se angajeze, cu norma intreaga /8 ore de lucru, pe postul de consilier juridic la Primarie, urmand sa ia un salariu lunar brut de 1740 lei.
- ca si preot are deja un salariu lunar brut de 1383 lei

1.1. - poate sa fie angajat ?
- i se mai face un alt CIM ?
- exista un anumit plafon maxim de salarizare, avand in vedere cele 2 salarii cumulate pt. cele 2 functii pe care le va ocupa ?
sau

1.2. - exista o interdictie ?
- nu poate fi angajat la Primarie pt. ca nu poate avea cumul de functii publice la stat ?
- nu poate fi angajat pt. ca cele 2 salarii cumulate pe care le va avea depaseste plafonul legal de 1500 lei lunar brut ?


Raspuns: Daca preotul este angajat ca functionar public la primarie in calitate de preot cu contract de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X