Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Executare lucrari de constructii intr-un stat membru UE si achizitie materiale pe plan local. Ce obligatii TVA apar?

executare lucrari constructiicodul fiscaltvaachizitie materialeobligatii tva

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala cu sediul in Romania care executa lucrari de constructii si reparatii intr-un stat din UE. Pentru executarea lucrarilor societatea din Romania se aprovizioneaza cu material de constructii din statul membru unde executa si lucrarile. Factura de cumparare a materialelor este intocmita fara TVA in baza atributului fiscal si a inscrierii societatii in ROI. Avand in vedere ca materialele se achizitioneaza si se folosesc in statul membru, vom vedea ce obligatii fiscal are cumparatorul in legatura cu TVA.

Deoarece materialele sunt achizitionate si utilizate local, deci nu sunt transportate dintr-un stat membru in altul nu se poate vorbi nici de achizitie intracomunitara, nici de livare locala, astfel ca inscrierea societatii in Registrul operatorilor intracomunitari nu are relevanta pentru TVA. Tinand cont de prevederile art. 275 alin. 1 lit. a sau c din Codul fiscal referitoare la locul livrarii (locul unde se gasesc bunurile in momentul cand incepe expeditia sau transportul sau locul unde se gasesc bunurile atunci cand sunt puse la dispozitia cumparatorului, in cazul bunurilor care nu sunt expediate sau transportate, an functie de situatia concreta) achizitia bunurilor nu este operatiune impozabila in Romania, nefiind indeplinita conditia - cumulativa - de la art. 268 alin. 1 lit. b din Codul fiscal. Ca atare, achizitia se reflecta in decontul de TVA la rd. 26 din decont.

Mai departe, materialele sunt utilizarea pentru efectuarea unei prestari de servicii - lucrari de constructii, pentru care locul prestarii se considera a fi situate in statul unde este situat bunul imobil conform art. 278 alin. 4 lit. a din Codul fiscal
, adica in statul membru unde se executa lucrarile de constructii. Nici aceasta operatiune - prestarea de servicii nu este operatiune impozabila in Romania conform art. 268 alin. 1 lit. b din Codul fiscal
, reflectandu-se in decontul de TVA la rd. 3. Desi prestarea de servicii are loc pe teritoriul unui alt stat membru ea nu este considerata prestare de servicii intracomunitara, pentru care sa fie necesara inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari ( numai prestarile de servicii ce intra sub incidenta art. 278 alin. 2 din Codul fiscal - regula B2B - sunt considerate intracomunitare).

Prin urmare, in afara de raportarea operatiunilor in decontul de TVA si emiterea facturii pentru prestarea de servicii fara TVA romanesc, firma romaneasca nu are nicio alta obligatie catre autoritatile fiscale din Romania.

Raportat la cele prezentate se poate aprecia ca factura de cumparare a materialelor a fost emisa eronat fara TVA local de catre furnizorul din statul membru respectiv pe motivul codului de TVA al beneficiarului roman (ca si cum ar fi fost vorba de o livrarea intracomunitara din partea acestuia) avand in vedere ca este vorba de operatiune/livrare locala, materialele neparasind teritoriul statului membru respectiv.

In mod normal factura de cumparare a materialelor ar fi trebuit emisa de furnizorul strain cu TVA, firma romaneasca urmand sa recupereze acest TVA de la autoritatile fiscale din acel stat membru in temeiul Directivei 2008/9/CE transpusa in legislatia statului membru respectiv. Insa trebuie luat legatura cu autoritatile fiscale straine pentru a verifica in ce masura, functie de situatia concreta, firma romaneasca are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru unde executa lucrarile de constructii.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
executare lucrari constructiicodul fiscaltvaachizitie materialeobligatii tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Octombrie 2016


Votati articolul "Executare lucrari de constructii intr-un stat membru UE si achizitie materiale pe plan local. Ce obligatii TVA apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?





Raspuns: In contractul colectiv de munca veti avea grile de salarizare pentru fiecare functie. In caz ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X