Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Finalizare contract asociere in participatiune. Facem soldare pentru contul 458?

soldare contasociere in participatiuneinregistrari contabilebalanta contabilacontract asociere

In randurile de mai jos, avem ca subiect o societate platitoare de impozit pe profit care a avut un contract de asociere in participatiune care s-a incheiat. Stabilim care sunt inregistrarile contabile pentru inchiderea conturilor 458.1 si 458.2 avand in vedere faptul ca soldul din balanta contabila este urmatorul:


458 = 0
4581 5700000
4582 5700000.

Raspunsul specialistului:

In cazul prezentat, o societate care a finalizat un contract de asociere in participatiune, inregistreaza in evidentele contabile urmatoarea situatie: cont 458 () este soldat (sold cu valoare zero), cont 4581() are sold creditor 5.700.000 lei si cont 4582 () are sold debitor 5.700.000 lei. Societatea doreste sa inchida cele doua conturi 4581 () si 4582 ().

Societatea nu precizeaza daca este administratorul asocierii, desemenat prin contractul de asociere sa evidentieze veniturile si cheluielile din asociere ori este un asociat care va contabiliza cota parte din veniturile si cheltuielile ce-i revin pe baza de decontului primit de la admnistratorul asocierii.

Conform prevederilor OMFP 1802/2014, inregistrarile in evidentele contabile in cazul asocierii in participatiune se opereaza prin contul 4581() de catre administratorul asocierii, iar prin contul 4582 () de catre asociatul/asociatii care sunt doar parti contractante, fara obligatia de a administra asocierea.
Dupa cum se vede, societatea in cauza a folosit in mod eronat contabilizarea prin ambele conturi: 4581 () si 4582 (), ca si cum ar fi in acelasi timp si administratorul asocierii si celalalt asociat.

Astfel, daca societatea este administratorul asocierii, atunci trebuia sa foloseasca numai contul 4581 (), iar valorile inregistrate in debitul contului 4582 () trebuiesc stornate si debitate prin contul 4581 ().

In schimb, daca societatea este coparticipantul/asociatul care a inregistrat veniturile si cheltuielile pe baza de decont de la administratorul asocierii, atunci aceasta trebuia sa foloseasca numai contul 4582 (), iar valorile inregistrate in creditul contului 4581 () trebuiesc stornate si debitate prin contul 4582 ().


 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


Odata operate corecturile, vor fi rulaje numai prin contul 4581 ()-in cazul in care societatea este administratorul asocierii ori numai prin contul 4582 ()-in cazul in care societatea este coparticipantul la asociere, in ambele cazuri contul fiind soldat (soldul va avea valoarea zero) si automat contul 458 () va avea soldul cu valoarea zero.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Octombrie 2016


Votati articolul "Finalizare contract asociere in participatiune. Facem soldare pentru contul 458?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli deductibile pfa comert cu amanuntul

Intrebare: In cazul unui PFA ,ocmert cu amanuntul ,stocul de marfa existent la 31 decembrie 2014 este cheltuiala nedeductibila la stabilirea impozitului pe veni?
Formula de calcul corecta este - V net = V (incasari) - (Ch facturi Anul N + Stoc la val de Aprov Anul N-1 - Stoc la val de Aprov Anul N) - Ch deductibile ?
Multumesc!

Raspuns: In cazul contabilitatii in partida simpla veniturile si cheltuielile sunt recunoscute exclusiv la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Atac nou la Pilonul II de pensii! MFP vrea sa injumatateasca din 2018 contributia la fondurile de pensii private

    • Ministerul Finantelor vrea sa diminueze incepand de anul viitor, de la 5,1% la 2,5%, contributia virata de stat la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II), masura care, daca va fi aplicata, va afecta dramatic dinamica sumelor acumulate in cele aproape 7 milioane de conturi individuale ale participantilor la acest sistem, au declarat pentru Profit.ro surse din piata de profil. "In primele discutii cu reprezentantii industriei de profil, Ministerul Finantelor ar fi propus si v...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI