Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Finalizare contract asociere in participatiune. Facem soldare pentru contul 458?

soldare contasociere in participatiuneinregistrari contabilebalanta contabilacontract asociere

In randurile de mai jos, avem ca subiect o societate platitoare de impozit pe profit care a avut un contract de asociere in participatiune care s-a incheiat. Stabilim care sunt inregistrarile contabile pentru inchiderea conturilor 458.1 si 458.2 avand in vedere faptul ca soldul din balanta contabila este urmatorul:


458 = 0
4581 5700000
4582 5700000.

Raspunsul specialistului:

In cazul prezentat, o societate care a finalizat un contract de asociere in participatiune, inregistreaza in evidentele contabile urmatoarea situatie: cont 458 () este soldat (sold cu valoare zero), cont 4581() are sold creditor 5.700.000 lei si cont 4582 () are sold debitor 5.700.000 lei. Societatea doreste sa inchida cele doua conturi 4581 () si 4582 ().

Societatea nu precizeaza daca este administratorul asocierii, desemenat prin contractul de asociere sa evidentieze veniturile si cheluielile din asociere ori este un asociat care va contabiliza cota parte din veniturile si cheltuielile ce-i revin pe baza de decontului primit de la admnistratorul asocierii.

Conform prevederilor OMFP 1802/2014, inregistrarile in evidentele contabile in cazul asocierii in participatiune se opereaza prin contul 4581() de catre administratorul asocierii, iar prin contul 4582 () de catre asociatul/asociatii care sunt doar parti contractante, fara obligatia de a administra asocierea.
Dupa cum se vede, societatea in cauza a folosit in mod eronat contabilizarea prin ambele conturi: 4581 () si 4582 (), ca si cum ar fi in acelasi timp si administratorul asocierii si celalalt asociat.

Astfel, daca societatea este administratorul asocierii, atunci trebuia sa foloseasca numai contul 4581 (), iar valorile inregistrate in debitul contului 4582 () trebuiesc stornate si debitate prin contul 4581 ().

In schimb, daca societatea este coparticipantul/asociatul care a inregistrat veniturile si cheltuielile pe baza de decont de la administratorul asocierii, atunci aceasta trebuia sa foloseasca numai contul 4582 (), iar valorile inregistrate in creditul contului 4581 () trebuiesc stornate si debitate prin contul 4582 ().


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii


Odata operate corecturile, vor fi rulaje numai prin contul 4581 ()-in cazul in care societatea este administratorul asocierii ori numai prin contul 4582 ()-in cazul in care societatea este coparticipantul la asociere, in ambele cazuri contul fiind soldat (soldul va avea valoarea zero) si automat contul 458 () va avea soldul cu valoarea zero.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Octombrie 2016


Votati articolul "Finalizare contract asociere in participatiune. Facem soldare pentru contul 458?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariat - Lista cu Obiectele de inventar pentru un Birou

Intrebare: salariat - Lista cu Obiectele de inventar pentru un Birou - comunicare ? obligatie ?

Va rog sa imi spuneti daca
Lista cu Obiectele de inventar
pentru un Birou din cadrul unei institutii publice
se comunica gestionarului = salariatului din acelBirou ?

Ce Lege prevede acest lucru ?
Este o obligatie ?
Cui revine ?

Salariatul trebuie sa ceara ?

Dar daca bunurile care sunt in gestiunea administratorului
sunt in folosinta salariatului din Biroul respectiv,
va rog mult sa imi spuneti:

1. - Lista cu Obiectele de inventar din acel Birou
se comunica si salariatului care le foloseste ?

2. - acele bunuri se dau in subgestiune
utilizatorului ?
Exista sau nu notiunea de subgestiune ?

3. - ce obligatii va avea utilizatorul acelor bunuri
din Biroul sau ?

Raspuns: Este suficient.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016

    • In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.   ...» citeste mai departe aici

  • Anunt oficial ANAF: Modificari de ultima ora ale formularelor 010, 091 si 098

    • Regasiti mai jos cele mai importante modificari efectuate de ANAF in ce priveste formularul 010, formularul 091 si formularul 098.  * Intrucat incepand cu data de 1 ianuarie 2017 in Codul fiscal a fost introdus art.3151 care reglementeaza regimul special pentru agricultori, in situatia in care agricultorul care aplica acest regim realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, ac...» citeste mai departe aici

  • Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?

    • Prin Ordinul M.F.P. nr.660/2017, publicat in M.O. nr.368/17.05.2017 s-a aprobat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Astfel, incepand cu luna iunie 2017, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica vor putea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de tr...» citeste mai departe aici

  • ANAF: 30 mai e ultima zi pentru anumite obligatii fiscale

    • Va reamintim ca pana marti, 30 mai, trebuie sa depuneti la unitatile fiscale, dupa caz, documentele precizate mai jos:  - situatiile financiare, pentru anul 2016- se depun de catre societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, cu exceptia subunitatilor de societati rezidente in s...» citeste mai departe aici

  • Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?

    • Vom vedea, prin cele de mai jos, cum va proceda o societate care in anul 2016 a achizitionat un mijloc fix si crae in anul 2017 solicita furnizorului schimbarea mijlocului fix cu un alt mijloc fix mai performant din respectiva categorie. Furnizorul face o factura storno pentru valoarea mijocului fix preluat si o factura noua pentru valoarea mijlocului fix nou livrat si se achita doar diferenta de pret. Societatea cumparatoare a inregistrat amortizare pentru mijlocul fix vechi pana in luna sch...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea in bunuri. Exemplu model monografie contabila si explicatii

    • Va oferim prin cele ce urmeaza atat explicatii esentiale privin tratamentul contabil si fiscal aferent sponsorizarii in bunuri, precum si un model de monografie contabila.  Avem astfel o societate comerciala platitoare de impozit pe profit care a incheiat un contract de sponsorizare in bunuri. Societatea poate sa vanda en-gross si en-detail. Stabilim ce valoare trece pe contractul de sponsorizare, cu mentiunea ca societatea face sponsorizare din bunurile achizitionate pentru vanzare. Ach...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X