Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Contractul de asigurare devine document justificativ pentru calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte asigurari sociale

calitate asiguratcontract asigurareasigurari socialepensiidocument justificativasigurari somaj

Guvernul continua procesul de debirocratizare a administratiei publice in relatia cu cetateanul, astfel ca a modificat doua acte normative din domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si din domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Prin modificarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj se reglementeaza posibilitatea ca agentiile pentru ocuparea fortei de munca, judetene si a municipiului Bucuresti, sa obtina informatiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverintelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv in forma electronica, in baza unui protocol incheiat intre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si ANAF.

In cazul in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata de catre organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, agentiile pentru ocuparea fortei de munca sunt obligate sa o accepte.

De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc sa se asigure in sistemul asigurarilor pentru somaj, prin incheierea unui contract de asigurare pentru somaj, sa ateste calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, precum si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, atat cu contractul de asigurare, cat si cu orice alt document justificativ al calitatii de asigurat in cadrul acestor sisteme de asigurari sociale, eliberat de institutiile competente, in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat sau in format pe hartie in original.

Alte modificari ale normelor vizeaza posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau posta a unor documente sau cereri necesare in vederea stabilirii si acordarii drepturilor prevazute de Legea nr. 76/2002.

Totodata, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale masurilor prevazute de legea mentionata de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de functionarul public la ghiseu.

In acelasi timp, pentru acordarea masurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare sociala, reglementate de aceeasi lege, se prevede posibilitatea preluarii unora dintre documentele necesare direct de la autoritatile si institutiile competente, la solicitarea expresa a tinerilor cu risc de marginalizare sociala, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.

Un alt aspect avut in vedere la modificarea acestor norme metodologice se refera la solutionarea unor probleme aparute in practica in aplicarea reglementarilor in domeniul asigurarilor pentru somaj in cazul consilierilor locali, judeteni sau ai municipiului Bucuresti in ceea ce priveste calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni in ultimele 24 de luni premergatoare datei inregistrarii cererii pentru somaj. Astfel, actul normativ prevede ca, in situatia consilierilor locali, judeteni sau ai municipiului Bucuresti, care realizeaza venituri reprezentand indemnizatie de sedinta, in conditiile in care pentru aceste persoane si asupra veniturilor respective exista obligatia de plata a contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj, perioada reprezentand luna in care se realizeaza astfel de venituri si in care se datoreaza contributiile la bugetul asigurarilor de somaj constituie stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj.

In domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimina durata de cel putin 8 ore afectata instruirii in domeniul securitatii si sanatatii in munca si se stabileste durata minima de 1 ora, in concordanta cu durata minima a unui contract individual de munca.


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


Durata instruirii se va stabili de catre angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul intreprinderii sau unitatii, tinand seama de specificul activitatii, de riscurile profesionale de la locul de munca, precum si de masurile si activitatile de prevenire si protectie.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Octombrie 2016


Votati articolul "Contractul de asigurare devine document justificativ pentru calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte asigurari sociale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligativitatea completarii 088

Intrebare: Buna ziua!

Pentru 3 firme detin contract cu o firma de contabilitate! In acelasi timp avem 4 angajate care intocmesc contabilitatea primara sio gestionarea intr-un program informatic!
Nu stiu ce obligatii are firma de contabilitate fata de noi si ce acte ar trebui sa intocmeasca ea sau noi! Mai mult de atat ar trebui sa platim separat bilantul?
Acum una din firme am vrea sa o redeschidem si sa completam declaratia 088! Ni se cer bani suplimentari pentru aceasta treaba desi in contract se precizeaza obligativitatea completarii declaratiilor de catre contabilitate! Ele spun ca aceasta nu face obiectul contractului!

Multumesc!

Raspuns: Obligatiile societatii de contabilitate sunt in functie de clauzele contractuale prevazute in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, vom vedea cum va proceda o societate comerciata platitoare de TVA trimestrial care doreste retragerea optionala din evidenta de platitori de TVA incepand cu anul 2018.  Iata raspunsul specialistului: Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia  completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data d...» citeste mai departe aici

  • Noul formular 108: Impozitul pe reprezentanta

    • OpANAF nr. 3391/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 108 Declaratie privind impozitul pe reprezentanta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 966 din 06.12.2017. Avand in vedere prevederile art. 237 alin. (1) si (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa n...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X