Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Contractul de asigurare devine document justificativ pentru calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte asigurari sociale

calitate asiguratcontract asigurareasigurari socialepensiidocument justificativasigurari somaj

Guvernul continua procesul de debirocratizare a administratiei publice in relatia cu cetateanul, astfel ca a modificat doua acte normative din domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si din domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Prin modificarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj se reglementeaza posibilitatea ca agentiile pentru ocuparea fortei de munca, judetene si a municipiului Bucuresti, sa obtina informatiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverintelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv in forma electronica, in baza unui protocol incheiat intre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si ANAF.

In cazul in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata de catre organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, agentiile pentru ocuparea fortei de munca sunt obligate sa o accepte.

De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc sa se asigure in sistemul asigurarilor pentru somaj, prin incheierea unui contract de asigurare pentru somaj, sa ateste calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, precum si in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, atat cu contractul de asigurare, cat si cu orice alt document justificativ al calitatii de asigurat in cadrul acestor sisteme de asigurari sociale, eliberat de institutiile competente, in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat sau in format pe hartie in original.

Alte modificari ale normelor vizeaza posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau posta a unor documente sau cereri necesare in vederea stabilirii si acordarii drepturilor prevazute de Legea nr. 76/2002.

Totodata, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale masurilor prevazute de legea mentionata de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de functionarul public la ghiseu.

In acelasi timp, pentru acordarea masurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare sociala, reglementate de aceeasi lege, se prevede posibilitatea preluarii unora dintre documentele necesare direct de la autoritatile si institutiile competente, la solicitarea expresa a tinerilor cu risc de marginalizare sociala, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.

Un alt aspect avut in vedere la modificarea acestor norme metodologice se refera la solutionarea unor probleme aparute in practica in aplicarea reglementarilor in domeniul asigurarilor pentru somaj in cazul consilierilor locali, judeteni sau ai municipiului Bucuresti in ceea ce priveste calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni in ultimele 24 de luni premergatoare datei inregistrarii cererii pentru somaj. Astfel, actul normativ prevede ca, in situatia consilierilor locali, judeteni sau ai municipiului Bucuresti, care realizeaza venituri reprezentand indemnizatie de sedinta, in conditiile in care pentru aceste persoane si asupra veniturilor respective exista obligatia de plata a contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj, perioada reprezentand luna in care se realizeaza astfel de venituri si in care se datoreaza contributiile la bugetul asigurarilor de somaj constituie stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj.

In domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimina durata de cel putin 8 ore afectata instruirii in domeniul securitatii si sanatatii in munca si se stabileste durata minima de 1 ora, in concordanta cu durata minima a unui contract individual de munca.


Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri

Vezi detalii


Durata instruirii se va stabili de catre angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul intreprinderii sau unitatii, tinand seama de specificul activitatii, de riscurile profesionale de la locul de munca, precum si de masurile si activitatile de prevenire si protectie.

Sursa: Guvernul Romaniei

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calitate asiguratcontract asigurareasigurari socialepensiidocument justificativasigurari somaj

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Octombrie 2016


Votati articolul "Contractul de asigurare devine document justificativ pentru calitatea de asigurat in sistemul public de pensii si alte asigurari sociale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitiile publice /2001-2005, legislatie ?, SEAP ? plafon ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarele intrebari:
1. - inante de OUG nr.34/2006,
ce legislatie se aplica
pt. achizitiile publice de bunuri ( mobilier /birouri, tablouri, etc.)
din perioada 2001-2003-2005 ?
2. - ce proceduri se aplicau ?
- exista un anumit plafon
in care trebuiau sa se incadreze
achizitiile publice in acea perioada ?
3. - Institutiile publice erau obligate sa raporteze
ANRMAP-ului ce achizitii publice faceau ?
4. - Din ce an a inceput evidenta electronica pe SEAP ?

Va multumesc.
Cu deosebita stima,

Raspuns: Sa inteleg faptul ca: - SEAP a aparut abia dupa anul 2006 ? Dar, pana in anul 2006, cum puteau fi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza declaratia 112 pentru angajatii part time?

    • In studiul de caz prezentat in randurile urmatoare vom analiza modul in care se completeaza declaratia 112 in cazul angajatilor part time si care este modalitatea in care angajatorul plateste in numele angajatului. Subiectul il reprezinta o societatea care are salariati ce sunt angajati cu 4 ore/zi si ale caror venituri brute sunt sub nivelul salariului minim – 1900.   Iata raspunsul specialistului! Incepand cu ...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: 4 intrebari frecvente despre declaratia 207

    • ANAF a sustinut ieri, 21 februarie, pe pagina de Facebook o sesiune online cu tema: "Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti"  - declaratia 207. La fel ca in cazul ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X