Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum reducem corect exemplarele pentru emiterea de facturi catre clienti?

facturiregistru specialdocumente financiar-contabileOMFP 2634/2015facturare

In speta de mai jos, avem o firma care utilizeaza trei exemplare pentru emiterea de facturi catre clienti. Stabilim daca este posibil sa se reduca de la trei exemplare la doua exemplare pentru facturile emise catre clienti dupa ce se termina setul de facturi compus din 3 exemplare, precum si care vor fi procedurile interne de aplicat pentru aceasta modificare (decizie privind schimbarea numarului de exemplare, intocmirea unor registru special pentru noul format al facturii, informare ANAF etc.).

Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile sunt cuprinse in anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.634/5 noiembrie 2015. Potrivit acestui act normativ, factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.

Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal , nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.

Toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

In intelesul art. 319 din Codul Fiscal sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic. Prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate prevazute in art. 319 din Codul Fiscal si care a fost emisa si primita in format electronic. (Pentru alte informatii legate de acest aspect, a se vedea Normele Metodologice date in aplicarea acetui articol).

Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar. Autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii.

Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii. "Autenticitatea originii" inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii. "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus in conformitate cu prezentul articol.

Semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.

Persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite.

Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru.

Facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie.

Astfel, precizari cu privire la numarul de exemplare in care se va emite factura nu regasim in nici unul din actele normative precizate mai sus. (din informatiile noastre in nici un alt act normativ in vigoare).

In consecinta, stabilirea numarului de exemplare in care se vor emite facturile tine de politicile contabile si procedurile interne aplicabile la nivel de societate. Modificarea procedurilor nu se comunica ANAF sau altei autoritati, ci se realizeaza in baza unei Decizii semnate de conducatorul entitatii cu precizarea datei de cand se va modifica procedura. Totodata, nu este necesar nici sa asteptati terminarea facturilor din carnetele existente. Se poate emite , in acest sens, o decizie semnata de conducatorul unitatii (prevederea poate exista in cadrul aceleiasi decizii care se schimba procedura) prin care se stabileste ca facturile seria… cuprinse intre nr. … si nr. , ramase neutilizate, se anuleaza. Modelul noului format al facturii poate constitui anexa la Decizie. Decizia, semnata de conducatorul entitatii, se comunica tuturor angajatilor care emit/utilizeaza facturile emise de societate, pentru luare la cunostinta (este recomandat a avea dovada luarii la cunostinta).

Recomandam ca inaintea luarii unei asemenea decizii (de modificare numar exemplare facturi emise) sa va asigurati ca noul numar (2 , in cazul dvs.) acopera necesitatile organizatorice ale societatii dvs.

De exemplu, daca intr-o unitate, procedura interna prevede ca un exemplar din factura este document justifiicativ la gestiune, un exemplar este document justificativ la departamentul vanzari (semnat de client, dovada primirii bunurilor de catre client) si un exemplar (original) al facturii la departamentul financiar – contabil atunci este posibil sa fie necesara modificarea si altor proceduri din societate sau adaptarea acestora.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Octombrie 2016


Votati articolul "Cum reducem corect exemplarele pentru emiterea de facturi catre clienti?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura cu sau fara tva - asistent in brokeraj pfa

Intrebare: Buna ziua,
Am un PFA cu cod CAEN 6622. As dori sa stiu cum voi proceda in cazul in care ajung la cifra de afaceri de 220000 lei. Va trebui sa ma inregistrez ca platitor de TVA?
Cum voi proceda cu partea de facturare a comisionului/?
De exemplu. Eu trebuie sa facturez catre brokerul cu care lucrez suma de 8000 lei.
La aceasta suma voi adauga TVA-ul ?
Mentionez faptul ca brokerul este neplatitor de TVA, deci el imi va vira doar comisionul aferent activitatii desfasurate.

Astept raspuns. Multumesc

Raspuns: Pentru activitatea de asigurari, chiar daca veti depasi plafonul legal, nu veti emite factura cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Raportarile contabile 2017. Aspecte actualizate privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale

    • Regasiti prin cele de mai jos principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru anul fiscal 2016, sunt reglementate prin OMFP nr 166/2017, publicat in Monitorul Oficial nr  86/31.01.2017.                 ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF

    • Exista mai multe metode prin care va puteti imbunatati relatia cu ANAF, iar toate dintre acestea vizeaza o mai buna informare si un acces mai facil la noutatile legislative. Profitati, asadar, de aceste servicii private oferite de ANAF si cereti informatii suplimentare si clarificari ori de cate ori aveti nevoie. Nu uitati ca pentru raspunsuri specializate va stam la dispozitie zi de zi si prin www.portalcontabilitate.ro. ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • OECD: Cele mai multe tari membre OECD aplica in prezent contabilitatea de angajamente

    • CECCAR informeaza ca, potrivit unui recent studiu realizat de Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), Practici in contabilitatea de angajamente si cum resimt reforma statele membre OECD, aproape trei sferturi dintre membrii OECD au adoptat contabilitatea de angajamente pentru raportarea financiara de la finalul acestui an fin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X