Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cum reducem corect exemplarele pentru emiterea de facturi catre clienti?

facturiregistru specialdocumente financiar-contabileOMFP 2634/2015facturare

In speta de mai jos, avem o firma care utilizeaza trei exemplare pentru emiterea de facturi catre clienti. Stabilim daca este posibil sa se reduca de la trei exemplare la doua exemplare pentru facturile emise catre clienti dupa ce se termina setul de facturi compus din 3 exemplare, precum si care vor fi procedurile interne de aplicat pentru aceasta modificare (decizie privind schimbarea numarului de exemplare, intocmirea unor registru special pentru noul format al facturii, informare ANAF etc.).

Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile sunt cuprinse in anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.634/5 noiembrie 2015. Potrivit acestui act normativ, factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.

Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal , nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.

Toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

In intelesul art. 319 din Codul Fiscal sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic. Prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate prevazute in art. 319 din Codul Fiscal si care a fost emisa si primita in format electronic. (Pentru alte informatii legate de acest aspect, a se vedea Normele Metodologice date in aplicarea acetui articol).

Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar. Autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii.

Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii. "Autenticitatea originii" inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii. "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus in conformitate cu prezentul articol.

Semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura.


Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


Stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.

Persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite.

Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru.

Facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie.

Astfel, precizari cu privire la numarul de exemplare in care se va emite factura nu regasim in nici unul din actele normative precizate mai sus. (din informatiile noastre in nici un alt act normativ in vigoare).

In consecinta, stabilirea numarului de exemplare in care se vor emite facturile tine de politicile contabile si procedurile interne aplicabile la nivel de societate. Modificarea procedurilor nu se comunica ANAF sau altei autoritati, ci se realizeaza in baza unei Decizii semnate de conducatorul entitatii cu precizarea datei de cand se va modifica procedura. Totodata, nu este necesar nici sa asteptati terminarea facturilor din carnetele existente. Se poate emite , in acest sens, o decizie semnata de conducatorul unitatii (prevederea poate exista in cadrul aceleiasi decizii care se schimba procedura) prin care se stabileste ca facturile seria… cuprinse intre nr. … si nr. , ramase neutilizate, se anuleaza. Modelul noului format al facturii poate constitui anexa la Decizie. Decizia, semnata de conducatorul entitatii, se comunica tuturor angajatilor care emit/utilizeaza facturile emise de societate, pentru luare la cunostinta (este recomandat a avea dovada luarii la cunostinta).

Recomandam ca inaintea luarii unei asemenea decizii (de modificare numar exemplare facturi emise) sa va asigurati ca noul numar (2 , in cazul dvs.) acopera necesitatile organizatorice ale societatii dvs.

De exemplu, daca intr-o unitate, procedura interna prevede ca un exemplar din factura este document justifiicativ la gestiune, un exemplar este document justificativ la departamentul vanzari (semnat de client, dovada primirii bunurilor de catre client) si un exemplar (original) al facturii la departamentul financiar – contabil atunci este posibil sa fie necesara modificarea si altor proceduri din societate sau adaptarea acestora.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Octombrie 2016


Votati articolul "Cum reducem corect exemplarele pentru emiterea de facturi catre clienti?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul impozit microintreprindere pentru anul 2016

Intrebare: In calculul bazei impozabile pt impozit micro am urmatoarele conturi de venituri : 704, 707, 767, 7583 . la acestea trebuie sa mai adun si contul 609. Daca contul 767 si contul 609 au valori cu minus, acestea se scad? Multumesc.

Raspuns: In baza de calcul a impozitului pe venitul microintreprinderilor intra conturile de venituri care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR prelungeste termenul de depunere a Raportului anual de activitate

    • CECCAR a transmis recent un anunt referitor la prelungirea termenului de aplicare a facilitatilor financiare si de depunere a Raportului anual de activitate. Astfel, se mentineaza ca pentru a veni in sprijinul membrilor, avand in vedere activitatea atipica, deosebit de intensa in perioada 20-27 februarie 2017, ca urmare a indeplinirii obligatiilor declarative precum si pentru a stabili vectorul fiscal al clientilor care desfasoara activitati reglementate de Legea nr. 170/2016, dar s...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill

    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale  aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale se depun in martie 2017? Calendar ANAF

    • Va prezentam, prin cele ce urmeaza, principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de f...» citeste mai departe aici

  • Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii in anul 2017

    • Persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), astfel: 1.    venituri din dividende. Pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din dividende, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate reprezinta totalul veniturilor brute din dividende, in bani sau in natura, distribuite de persoanele juridice, realizate in cursul anului fiscal precedent, rapo...» citeste mai departe aici

  • Inregistrarea in bilantul contabil al unui overdraft. Cum procedam?

    • Avem in randurile de mai jos o analiza care are in prim-plan o firma care in 2016 a primit un overdraft in care apare inregistrat in contul 5121 un credit. Formularul 010 din bilant trebuie considerat datorie pe termen scurt. Vom stabili astfel unde anume se inregistreaza in bilant in formularul 030 - date informative. Iata raspunsul specialistului: Confom OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale indivi...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Retinerea prin poprire a unei parti din salariu

    • Exista situatii cand angajatorul trebuie sa retina prin poprire anumite sume din salariul net al angajatilor, ca urmare a primirii unor cereri din partea unor executor judecatorestisau a unor organe ale statului. Modul in care trebuie sa procedati in aceste situatii este clar definit de legislatia aplicabila si va sfatuiesc sa procedati numai in conformitate cu aceasta. Legea nr. 134/2010 privind Codul de Procedura Civila, republicata, prevede de-a lungul mai multor capitole, proced...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X