Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Cum reducem corect exemplarele pentru emiterea de facturi catre clienti?

In speta de mai jos, avem o firma care utilizeaza trei exemplare pentru emiterea de facturi catre clienti. Stabilim daca este posibil sa se reduca de la trei exemplare la doua exemplare pentru facturile emise catre clienti dupa ce se termina setul de facturi compus din 3 exemplare, precum si care vor fi procedurile interne de aplicat pentru aceasta modificare (decizie privind schimbarea numarului de exemplare, intocmirea unor registru special pentru noul format al facturii, informare ANAF etc.).

Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile sunt cuprinse in anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.634/5 noiembrie 2015. Potrivit acestui act normativ, factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.

Pentru operatiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal , nu exista obligatia intocmirii facturii, inregistrarea in contabilitate a acestora se efectueaza pe baza contractelor incheiate intre parti si a documentelor financiar-contabile sau bancare care sa ateste acele operatiuni, cum sunt: aviz de insotire a marfii, chitanta, dispozitie de plata/incasare, extras de cont bancar, nota de contabilitate etc., dupa caz.

Toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

In intelesul art. 319 din Codul Fiscal sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic. Prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate prevazute in art. 319 din Codul Fiscal si care a fost emisa si primita in format electronic. (Pentru alte informatii legate de acest aspect, a se vedea Normele Metodologice date in aplicarea acetui articol).

Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar. Autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii.

Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii. "Autenticitatea originii" inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii. "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus in conformitate cu prezentul articol.

Semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura.


Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii


Stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.

Persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite.

Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru.

Facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie.

Astfel, precizari cu privire la numarul de exemplare in care se va emite factura nu regasim in nici unul din actele normative precizate mai sus. (din informatiile noastre in nici un alt act normativ in vigoare).

In consecinta, stabilirea numarului de exemplare in care se vor emite facturile tine de politicile contabile si procedurile interne aplicabile la nivel de societate. Modificarea procedurilor nu se comunica ANAF sau altei autoritati, ci se realizeaza in baza unei Decizii semnate de conducatorul entitatii cu precizarea datei de cand se va modifica procedura. Totodata, nu este necesar nici sa asteptati terminarea facturilor din carnetele existente. Se poate emite , in acest sens, o decizie semnata de conducatorul unitatii (prevederea poate exista in cadrul aceleiasi decizii care se schimba procedura) prin care se stabileste ca facturile seria… cuprinse intre nr. … si nr. , ramase neutilizate, se anuleaza. Modelul noului format al facturii poate constitui anexa la Decizie. Decizia, semnata de conducatorul entitatii, se comunica tuturor angajatilor care emit/utilizeaza facturile emise de societate, pentru luare la cunostinta (este recomandat a avea dovada luarii la cunostinta).

Recomandam ca inaintea luarii unei asemenea decizii (de modificare numar exemplare facturi emise) sa va asigurati ca noul numar (2 , in cazul dvs.) acopera necesitatile organizatorice ale societatii dvs.

De exemplu, daca intr-o unitate, procedura interna prevede ca un exemplar din factura este document justifiicativ la gestiune, un exemplar este document justificativ la departamentul vanzari (semnat de client, dovada primirii bunurilor de catre client) si un exemplar (original) al facturii la departamentul financiar – contabil atunci este posibil sa fie necesara modificarea si altor proceduri din societate sau adaptarea acestora.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Octombrie 2016


Votati articolul "Cum reducem corect exemplarele pentru emiterea de facturi catre clienti?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deductibilitate cheltuieli sediu social pfa in procent de 100%?

Intrebare: Un pfa poate sa isi deduca cheltuielile cu gazul, curentul, apa in procent de 100%? Pfa ul are sediu social in apartamentul pf.

Raspuns: Cheltuielile legate de utilitati se fac proportional cu numarul de camere pe care le folositi in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Totul despre microintreprinderi in 2017. Cotele de impozitare si noile conditii din Codul fiscal

    • Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).   Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante: • Se schimba plafonul...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii

    • Au obligatia de a depune formularul 600 persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente(venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii, venituri din profesii liberale si venituri din drepturi de proprietate intelectuala) si care indeplinesc urmatoarele conditii, dupa caz:   a) venitul realizat in anul 2016, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv ch...» citeste mai departe aici

  • Termen-limita pentru dividende: 25 ianuarie 2017

    • ANAF a atras recent atentia cu privire la obligatiile fiscale si declarative care insotesc dividendele distribuite in anul 2016. Astfel, va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017

    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/...» citeste mai departe aici

  • Regim deseuri 2017. Noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu

    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:     1. de...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF privind Formularul 094

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul 2016, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 094 – "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent"...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X