Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila pentru despagubirile stabilite de instanta. Cum procedam?

despagubiriinregistrari contabiletaxa de timbrupierderi creantemonografie contabila

In randurile de mai jos, avem cazul unei firme care pierde un proces cu o alta societate pentru niste imbunatatiri aduse de catre aceasta din urma asupra unui imobil detinut de societatea noastra si care a fost vandut intre timp pe parcursul procesului. In baza sentintei civile pronuntata de tribunal firma trebuie sa demareze procedura ofertei reale urmata de consemnatiune in vederea achitarii sumei de 150000 lei pe care o datoreaza societatii care a castigat procesul.

S-a facut plata, suma a fost declarata ca a intrat in contul beneficiarului, astfel ca vom vedea care este monografia contabila pentru inregistrarea acestei sume in conditiile in care societatea nu mai detine imobilul la data sentintei civile si daca se considera cheltuiala deductibila.

Toate taxale de timbru achitate pe parcursul procesului au fost inregistrate pe un cont analitic al lui 461. Vom vedea cum se scot aceste taxe pentru a inchide contul.

Iata raspunsul consultantului:

Potrivit art 25 alin (1) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

"(1) Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale".

Avand in vedere aceasta regula generala a deductibilitatii, conform careia nu sunt deductibile decat cheltuielile efectuate in scopul obtinerii de venituri, cheltuielile cu sumele respective stabilite de instanta de judecata nu sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal, intrucat nu sunt efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice (imobilul pentru care au fost efectuate cheltuielile privind despagubirea respectiva nemaifacand parte din patrimoniul societatii).

Formule contabile:


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



1. Plata despagubirii

6581 "Despagubiri, amenzi si penalitati" = 5121" Conturi la banci in lei" 150.000 lei

2. Inchiderea contului 461

654" Pierderi din creante si debitori diversi" = 461 "Debitori" valoarea taxelor de timbru

Sumele din contul 654 sunt nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, potrivit art 25 alin (1) coroborat cu art 25 alin (4) lit h din Codul fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Octombrie 2016


Votati articolul "Monografie contabila pentru despagubirile stabilite de instanta. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract munca timp partial -deducere

Intrebare: La un contract de munca cu timp partial de 3 h/zi si un salar brut de 340 lei, declarat ca si loc de munca de baza, fara persoane in intretinere, se poate aplica deducerea de 250 lei la calculul impozitului?
Multumesc

Raspuns: Conform prevederilor Codului Fiscal, art. 56, persoanele fizice au dreptul la deducerea din venitul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de impozit pentru veniturile din salarii pentru activitatea de creare de programe pentru calculator in anul 2017

    • Va aducem la cunostinta ca, potrivit art. 60 pct. 2 din Codul fiscal, persoanele fizice sunt scutite de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Se aplica astfel prevederile valabile din data de 1 februarie 2016, conditiile care trebuie indeplinite pentru aplicarea scutirii de impozit pentru veniturile din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator su...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Top acte normative cu incidenta fiscala

    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nati...» citeste mai departe aici

  • Formularul 010. Cine are obligatia de depunere?

    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA pentru client in faliment. Emitere factura centralizatoare. Ce facturi declaram in D394?

    • In randurile urmatoare, avem spre analiza cazul unui client care datoreaza societatii contravaloarea mai multor facturi pentru chirie si asupra caruia s-a deschis procedura insolventei. In luna septembrie, instanta de judecata dispune inchiderea procedurii insolventa impotriva clientului respectiv inchiderea falimentului si radierea acestuia din Registrul Comertului. Stabilim daca societatea va trebui sa intocmeasca pentru fiecare factura neincasata cate o factura de stornare in vederea ajust...» citeste mai departe aici

  • Noi servicii de care contribuabilii pot beneficia prin Spatiul Privat Virtual?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, con...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare intocmite cu ocazia lichidarii unei societati comerciale. Cum procedam?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei societati neplatitoate de TVA si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care a depus documentatia pentru dizolvare societate in luna decembrie 2016. In ianuarie 2017 a fost publicata dizolvarea in Monitorul Oficial. Urmeaza etapa de radiere. Societatea o obtinut venituri in luna decembrie 2016 (din vanzare bunuri) pentru care depune in luna ianuarie 2016 Declaratia 100 si plateste impozit. Vom vedea in ce luna se poate intocmi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X