Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Declarare venituri din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente

procedura declarare venituricedarea folosintei bunurilorinchiriereactivitati independente

Economistul Irina Dumitrescu prezinta, prin randurile de mai jos, Procedura privind declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere la sfarsitul unui an fiscal, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente incepand cu anul fiscal urmator. La stabilirea numarului de contracte se au in vedere contractele de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Aceste persoane determina venitul net anual in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente, si au urmatoarele obligatii:

  • conducerea evidentei contabile, in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla;
  • completarea Registrului de evidenta fiscala;
  • completarea si depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" pana la data de 31 ianuarie a anului urmator.

In cazul in care persoanele fizice care indeplinesc conditia de la pct.1 nu au depus formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", organul fiscal va proceda la notificarea acestora. In cazul in care contribuabilul nu se prezinta in termen de 15 zile de la primirea notificarii, organul fiscal stabileste platile anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent, avand in vedere contractele de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare la 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, indiferent de numarul acestora.

  • completarea si depunerea formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net anual sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare, indiferent de numarul acestora.

Atentie, si dupa trecerea la impunerea in sistem real contribuabilii au in continuare obligatia de inregistrare a contractelor de inchiriere/ subinchiriere la organul fiscal.

Stabilirea platilor anticipate si a impozitului anual datorat se efectueaza de organul fiscal central competent, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente, pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, pe baza datelor din contabilitate.

In cazul in care, la sfarsitul unui an fiscal, nu mai este indeplinita conditia privind numarul de contracte, incepand cu anul urmator persoanele fizice determina si declara venitul net estimat/realizat potrivit regulilor aplicabile pentru categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor. Stabilirea platilor anticipate si a impozitului anual datorat se efectueaza de organul fiscal central competent, potrivit legii, conform regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.


Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii


Procedura privind declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente precum si modelul si continutul unor formulare au fost adoptate prin OANAF 2902 publicat in M.OF. nr. nr. 807 din 13/10/2016.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Octombrie 2016


Votati articolul "Declarare venituri din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Din cele prezentate, aceasta activitate a fost efectuata in perioada in care in institutie nu era...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile