Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati

impozitul specificlegea nr. 170/2016hotelurifacilitati de cazarerestaurante

Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati a intrat in vigoare incepand cu 1.01.2017.

Art. 1. Dispozitii generale

Pentru analiza noilor modificari si explicatii pertinente cititi articolul Impozitul specific e oficial si se aplica de la 1 ianuarie 2017

Prin derogare de la prevederile titlului II din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta lege reglementeaza impozitul specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare", 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".

Art. 2. Definitii

(1) In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) impozitul specific anual - impozitul datorat de contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1;

b) persoana juridica romana - conform art. 7 pct. 29 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) complex hotelier - structura de primire turistica cu functiuni de cazare care pentru obtinerea certificatului de clasificare include in perimetrul ei alte activitati, dar cel putin una clasificata ca impusa aferenta codurilor CAEN 5610 si/sau 5630, si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

(i) sunt exploatate de aceeasi persoana juridica romana;

(ii) inregistreaza distinct in evidenta contabila operatiunile efectuate;


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


(iii) nu include activitatile aferente codurilor CAEN 5621 si 5629;

d) suprafata utila comerciala/de servire pentru codurile CAEN 5610 - "Restaurante" si 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor" - suma suprafetelor saloanelor, teraselor si gradinilor de vara, conform certificatului de clasificare/autorizatie;

e) suprafata utila de desfasurare a activitatii specifice codurilor CAEN 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a." - suprafata totala construita, conform certificatului de clasificare/autorizatiei;

f) unitate - locatia unde se desfasoara activitatea economica si care este infiintata, inregistrata si functioneaza in conformitate cu legislatia Romaniei.

(2) Termenii/expresiile utilizate in cuprinsul art. 6-10 au intelesul prevazut de legile de organizare si functionare a domeniilor de activitate specifice.

(3) Clasificarea activitatilor prevazute de prezenta lege intra in competenta autoritatilor administratiei publice centrale cu responsabilitati in domeniu.
Art. 3. Contribuabili

Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, denumit in continuare impozit specific, in conformitate cu prevederile prezentei legi, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1;

b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.

Art. 4. Anul fiscal/perioada impozabila

(1) Anul fiscal este anul calendaristic.

(2) Cand un contribuabil se infiinteaza sau inceteaza sa mai existe in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.
Art. 5. Reguli generale de aplicare a impozitului specific unor activitati

(1) Contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului, inclusiv contribuabilii nou-infiintati ca efect al unor operatiuni de reorganizare efectuate potrivit legii, si care au inscrisa in actele constitutive, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 platesc impozitul specific, incepand cu anul urmator infiintarii, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 3.

(2) Persoanele juridice romane nu mai aplica acest sistem de impunere incepand cu anul urmator anului in care nu mai indeplinesc una dintre conditiile prevazute la art. 3, cu exceptiile prevazute de prezenta lege.

(3) Contribuabilii care au mai multe unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific aferent fiecarei unitati, calculat conform formulei stabilite in anexa corespunzatoare codului CAEN.

(4) Contribuabilii care desfasoara mai multe activitati cu codurile CAEN prevazute la art. 1, cu exceptia celor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, determina impozitul specific prin insumarea impozitului stabilit potrivit art. 6, pentru fiecare activitate desfasurata.

(5) in situatia in care intervin modificari datorate inceperii/incetarii unei activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 sau intervine modificarea suprafetelor aferente desfasurarii fiecarei activitati, incepand cu semestrul urmator acestor modificari, contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific aferent perioadei ramase din an/perioadei din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat, prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei ramase din an/perioadei din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.

(6) In situatia in care se infiinteaza o noua unitate cu activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1, incepand cu semestrul urmator, contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific aferent perioadei ramase din an potrivit prevederilor alin. (5).

(7) In situatia in care un sat, o comuna sau o statiune turistica de interes local dobandeste statutul de statiune turistica de interes national, contribuabilii stabiliti in aria de administrare a acesteia vor plati impozitul specific la nivelul stabilit pentru sate/comune/statiuni de interes local pentru inca 3 ani de la dobandirea statutului de statiune turistica de interes national.
Art. 6. Reguli pentru calculul impozitului specific anual

(1) Impozitul specific anual corespunzator codurilor CAEN 5610 "Restaurante", 5621 "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 "Alte servicii de alimentatie n.c.a." se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 1.

(2) Impozitul specific anual corespunzator codului CAEN 5630 "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor" se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 2.

(3) Impozitul specific anual corespunzator codurilor CAEN 5510 "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 "Alte servicii de cazare" se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 3.

(4) Valoarea impozitului standard - "k", prevazut in anexa nr. 3, este cea corespunzatoare categoriei si/sau tipului de structura de primire turistica mentionate in certificatul de clasificare.

(5) In situatia in care, in cursul unui an, au aparut modificari cu privire la indeplinirea conditiilor care au stat la baza eliberarii certificatului de clasificare prevazut la alin. (4) sau la numarul locurilor de cazare, contribuabilii calculeaza impozitul specific, in mod corespunzator, incepand cu semestrul urmator acestor modificari potrivit prevederilor art. 5 alin. (5).

(6) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. c), determina impozitul specific potrivit formulei stabilite in anexa nr. 3. Veniturile obtinute din activitatea unui complex hotelier din contracte de inchiriere sau asociere catre/cu alte societati reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi supuse impozitarii conform art. 10 alin. (2).

(7) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui hotel, hotel apartament, motel, pensiuni turistice, pensiuni turistice rurale, pensiuni turistice urbane, pensiuni agroturistice, apartamente de inchiriat, hotel tineret, bungalow-uri, vile, reprezentand structuri de primire turistica amenajate in cladiri sau in corpuri de cladiri, care pun la dispozitia turistilor spatii de cazare si spatii de alimentatie publica de tip restaurant, bar, toate aceste servicii specifice fiind activitati ale aceleiasi societati care desfasoara activitatea de cazare, nefacand obiectul inchirierii sau asocierii catre/cu alte societati, determina impozitul specific potrivit formulei stabilite in anexa nr. 3.


Art. 7. Reguli pentru perioada de inactivitate, incetarea activitatii si alte situatii

(1) Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei fiscale corespunzatoare fiecarui contribuabil, luand in considerare, daca este cazul, si modificarea impozitului specific in cursul anului.

(2) In cazul retragerii definitive de catre autoritatile competente a autorizatiei de functionare/certificatului de clasificare pentru toate activitatile prevazute in anexele corespunzatoare codurilor CAEN, persoanele juridice romane prevazute la art. 1 sunt obligate la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii autorizatiei de functionare/certificatului de clasificare.

(3) In cazul in care, in cursul unui an, un contribuabil intra in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz, acesta ramane in sistemul de impunere reglementat de prezenta lege si nu mai datoreaza impozitul specific incepand cu semestrul urmator. in cazul in care perioada de inactivitate inceteaza in cursul anului, contribuabilul datoreaza impozitul specific incepand cu semestrul urmator celui in care inceteaza perioada de inactivitate.
Art. 8. Reguli privind declararea si plata impozitului specific unor activitati

(1) Declararea si plata impozitului specific se efectueaza semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare. Suma de plata reprezinta o jumatate din impozitul specific anual, stabilit potrivit prezentei legi.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului declara si platesc impozitul specific determinat potrivit art. 7 alin. (1) pana la data incheierii perioadei impozabile, potrivit legii, luand in calcul, daca este cazul, si impozitul specific declarat si platit in semestrele anterioare.

(3) Impozitul specific reglementat de prezenta lege se face venit la bugetul de stat.

(4) Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific in anul precedent si nu mai indeplinesc conditiile prevazute la art. 3, in anul urmator, aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 9. Pierderi fiscale

Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific unor activitati si care anterior au realizat pierdere fiscala recupereaza pierderea din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi, de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de titlul II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Pierderea fiscala se recupereaza in perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 7 ani.

Art. 10. Reguli privind calculul, declararea si plata impozitului specific datorat pentru alte activitati

(1) Contribuabilii care, in cursul anului, realizeaza venituri si din alte activitati in afara celor corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier si realizeaza venituri din desfasurarea altor activitati aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Veniturile din alte activitati luate in calcul sunt cele inregistrate pana la data de 31 decembrie a anului respectiv, inclusiv.

Art. 11. Termenele de declarare a mentiunilor

(1) Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.

(2) in cazul in care, la data de 31 decembrie inclusiv, conditiile prevazute la art. 3 nu mai sunt indeplinite, contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din acest sistem de impunere, pana la data de 31 martie inclusiv a anului urmator.

(3) in cazurile prevazute la art. 7 alin. (2), contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din sistemul de impunere specific, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.


Art. 12. Prevederi fiscale referitoare la amortizare, impozitul pe dividende si registrul de evidenta fiscala

(1) Persoanele juridice platitoare de impozit specific tin evidenta amortizarii fiscale, potrivit prevederilor art. 28 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicabil platitorilor de impozit pe profit.

(2) Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividende de catre persoanele juridice platitoare de impozit specific se fac potrivit prevederilor art. 43 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Persoanele juridice platitoare de impozit specific au obligatia sa intocmeasca registrul de evidenta fiscala, prevazut la art. 19 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in care inscriu elementele care sunt luate in calcul la stabilirea impozitului, cum ar fi: tipurile de activitati desfasurate, coeficientii si variabilele utilizate pentru fiecare activitate care intra sub incidenta impozitului specific, numarul de unitati, suprafetele de desfasurare a activitatilor, precum si amortizarea fiscala.
Art. 13. Dispozitii finale

(1) Prezenta lege intra in vigoare la 1 ianuarie 2017.

(2) in termen de 90 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se elaboreaza normele metodologice de aplicare, care se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri.

(3) Nivelul impozitului specific anual prevazut in anexele nr. 1-3 la prezenta lege poate fi actualizat de catre Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri.
Art. 14.

Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta lege.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
FLORIN IORDACHE PRESEDINTELE SENATULUI
CALIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TARICEANU

Bucuresti, 7 octombrie 2016.

Nr. 170.

CLICK AICI PENTRU ANEXELE DE MAI JOS:

Anexa Nr.1

Formula de calcul al impozitului specific anual pentru contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea cu codul CAEN: 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie"


ANEXA Nr. 2
Formula de calcul al impozitului specific anual pentru contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea cu codul CAEN: 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor"

ANEXA Nr. 3

Formula de calcul al impozitului specific anual pentru contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea cu codul CAEN: 5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare"

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Octombrie 2016


Votati articolul "Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati":
Rating:

Nota: 3.56 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Mongrafie contabila calculator cu licenta

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru un calculator la valoarea de 2100 lei, licenta Windows 795 lei, tastatura + mouse 69 lei.

Multumesc


Raspuns: Pentru achizitia calculatorului si a accesoriilor veti face inregistrarea pe obiecte de inventar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR prelungeste termenul de depunere a Raportului anual de activitate

    • CECCAR a transmis recent un anunt referitor la prelungirea termenului de aplicare a facilitatilor financiare si de depunere a Raportului anual de activitate. Astfel, se mentineaza ca pentru a veni in sprijinul membrilor, avand in vedere activitatea atipica, deosebit de intensa in perioada 20-27 februarie 2017, ca urmare a indeplinirii obligatiilor declarative precum si pentru a stabili vectorul fiscal al clientilor care desfasoara activitati reglementate de Legea nr. 170/2016, dar s...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill

    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale  aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale se depun in martie 2017? Calendar ANAF

    • Va prezentam, prin cele ce urmeaza, principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de f...» citeste mai departe aici

  • Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii in anul 2017

    • Persoanele fizice care realizeaza venituri din investitii datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), astfel: 1.    venituri din dividende. Pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din dividende, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate reprezinta totalul veniturilor brute din dividende, in bani sau in natura, distribuite de persoanele juridice, realizate in cursul anului fiscal precedent, rapo...» citeste mai departe aici

  • Inregistrarea in bilantul contabil al unui overdraft. Cum procedam?

    • Avem in randurile de mai jos o analiza care are in prim-plan o firma care in 2016 a primit un overdraft in care apare inregistrat in contul 5121 un credit. Formularul 010 din bilant trebuie considerat datorie pe termen scurt. Vom stabili astfel unde anume se inregistreaza in bilant in formularul 030 - date informative. Iata raspunsul specialistului: Confom OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale indivi...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Retinerea prin poprire a unei parti din salariu

    • Exista situatii cand angajatorul trebuie sa retina prin poprire anumite sume din salariul net al angajatilor, ca urmare a primirii unor cereri din partea unor executor judecatorestisau a unor organe ale statului. Modul in care trebuie sa procedati in aceste situatii este clar definit de legislatia aplicabila si va sfatuiesc sa procedati numai in conformitate cu aceasta. Legea nr. 134/2010 privind Codul de Procedura Civila, republicata, prevede de-a lungul mai multor capitole, proced...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X