Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Contractele cu persoane juridice straine sau PF nerezidente vor fi inregistrate la ANAF. Se depune o noua declaratie

proiect anafcontracte inregistrate anafconsultanta tehnicaconstructiipersoane juridice strainenerezidente

Printr-un proiect de ordin recent, se propune ca persoanele juridice romane si persoanele fizice rezidente sa sa inregistreze obligatoriu contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile, conform art. 8, alin. (8) din Codul Fiscal.


De asemenea, aceeasi obligatie o vor avea si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat.

Inregistrarea documentelor mentionate anterior, indiferent de durata lor, se face la organul fiscal competent, prin depunerea Declaratiei 017. Contribuabilii mari si mijlocii fac exceptie si au obligatia inregistrarii documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.

In acest sens, s-a intocmit "Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente". Redam mai jos proiectul:

Proiect de ordin privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente

Avand in vedere dispozitiile art. 8 alin. (8) de la Titlul I din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

In temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, emite urmatorul:

ORDIN

ART. 1 (1) Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile.


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


(2) Inregistrarea contractelor/documentelor mentionate mai sus, indiferent de durata acestora, se efectueaza la organele fiscale teritoriale in a caror raza persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, beneficiare ale activitatilor de la alin. (1), isi au domiciliul fiscal, conform legii. Prin exceptie, persoanele juridice romane si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit reglementarilor legale in vigoare, au obligatia inregistrarii contractelor/documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.


(3) Atunci cand nu este incheiat contract in forma scrisa, se inregistreaza documentele care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte documente corespunzatoare.

ART. 2 Contractele/documentele incheiate de persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si de persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei, nu fac obiectul inregistrarii, potrivit prezentelor dispozitii.

ART. 3 (1) inregistrarea contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei de la art. 1 se realizeaza prin depunerea, la organul fiscal competent, a formularului 017 "Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente", cod MFP 14.13.01.40/n, prevazuta in anexa nr.1, fara a fi insotita de documente doveditoare ale datelor inscrise in declaratie.

(2) Declaratia se completeaza si se depune pentru fiecare contract sau document care justifica prestarile efective de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractelor sau de la data emiterii oricaror documente prevazute de lege.

(3) Declaratia se depune in format hartie, direct la registratura organului fiscal central competent sau prin posta, cu confirmare de primire. Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

(4) In situatia in care in datele declarate initial intervin modificari, acestea se declara, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin depunerea unei noi declaratii, avand bifata casuta "Declaratie de mentiuni", cu respectarea prevederilor alin. (1).

ART. 4 Organul fiscal central competent organizeaza evidenta contractelor/ documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, intr-un Registru al contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, care se conduce informatizat. Modelul registrului este prevazut in anexa nr. 2.

ART. 5 Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularului prevazut la art. 3 alin. (1) sunt stabilite in anexa nr. 3.

ART. 6 Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 7 La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1400/2012 privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 695 din 10 octombrie 2012.

ART. 8 Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 9 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Emis la Bucuresti, la ..............................

PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
EUGEN-DRAGOS DOROS

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Octombrie 2016


Votati articolul "Contractele cu persoane juridice straine sau PF nerezidente vor fi inregistrate la ANAF. Se depune o noua declaratie":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Produse finite acordate salariatilor ca plata in natura

Intrebare: inregistrarea contabila pentru: Se acorda salariatilor produse finite ca plata in natura, la cost de productie de 600 um.TVA-ul de 24% este suportat de catre societate

Raspuns: Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/ 2009, ale Codului fiscal precum si ale normelor de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X