Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Firma inactiva cu cod de TVA anulat si reflectare TVA nedeductibil. Ce ne sfatuieste specialistul?

firma inactivacod tva anulatanulare cod tvacodul fiscalfaliment

In analiza noastra am ales o firma cu cod de TVA anulat, in faliment si cu sediul expirat, fapt care a dus la inactivarea ei din data de 07.07.2016. Cheltuielile si TVA-ul deductibil reprezinta cheltuieli nedeductibile si TVA-ul care nu se poate deduce in aceasta perioada cat are codul de TVA anulat. Vom vedea in ce declaratie se mentioneaza aceste sume (cheltuieli si TVA deductibila) si cum anume/

Daca firma are codul de TVA anulat ca urmare a inactivarii ei, nu se poate vorbi de TVA deductibil, avand in vedere TVA inscrisa in facturile de achizitii de bunuri si servicii de la furnizori nu poate fi dedusa conform prevederilor art. 11 alin. 6 din Codul fiscal.

Numai in eventualitatea in care firma ar reusi sa se activeze si sa se reinregistreze in scop de TVA, va putea ajusta in favoarea sa TVA initial nededusa pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care nu are cod valabil de TVA, dar doar pentru bunurile aflate in stoc, bunurile de capital cu perioada de ajustare neexpirata, activele corporale in curs de executie si serviciile neutilizate la momentul reinregistrarii. Intr-o asemenea ipoteza, TVA ajustata in favoarea firmei se inscrie in primul decont de TVA depus dupa reinregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

Pe perioada inactivarii fiscale, TVA care nu poate fi dedusa devine element de cost/cheltuiala conform regementarilor contabile si impreuna cu restul cheltuielilor este nedeductibila la calculul rezultatului fiscal/profitului impozabil. Aceste cheltuieli nedeductibile in ansamblul lor se vor reflecta in declaratia anuala privind impozitul pe profit (la rd. 36 – alte cheltuieli nedeductibile din formularul 101).

Daca in aceasta perioada de inactivare si cu cod de TVA anulat firma desfasoara operatiuni economice (adica livrari de bunuri ori prestari de servicii) pentru care se datoreaza/colecteaza TVA, atunci TVA aferenta se declara cu ajutorul formularului 311, care este declaratia speciala de TVA pe perioada cat firma are codul de TVA anulat. De mentionat este si faptul ca, deoarece firma se afla in faliment, beneficiarii sai isi vor putea deduce TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de firma in cadrul procedurii de faliment, in baza exceptiei de la rt. 11 alin. 7 teza finala din Codul fiscal.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Octombrie 2016


Votati articolul "Firma inactiva cu cod de TVA anulat si reflectare TVA nedeductibil. Ce ne sfatuieste specialistul?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 220 si 200

Intrebare: Cred ca am gresit undeva: an infiintare Intreprindere individuala 04.2010 am depus atunci 070 si 220. In 2011 am depus pe 24 feb declaratia 220 si pe 25 feb declaratia 392B. In 2012 am depus pe 24 feb declaratia 220 si pe 27 feb declaratia 392B. De D200 de curand am auzit, ce mai pot face? Mentionez ca declaratiile 220 depuse in cei 3 ani sunt pe aceeasi suma. Am mai citit pe site-uri ca cele 2 D220 si D2OO trebuiau depuse impreuna?

Raspuns: DECLARATIA 200-privind veniturile realizate din Rom??nia are termen de depunere 25 mai inclusiv a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X