Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Multinationalele ar putea plati impozit pe profit doar in Romania, fara posibilitate de transfer

Societatile straine controlatebepspreturile de transferproiectimpozitul pe profit

Un proiect de lege recent care transpune o directiva europeana propune ca profitul grupurilor de companii sa fie impozitate in statul in care sunt realizate venituri, impiedicand astfel transferul profitului in tari cu impozite mai mici sau chiar in paradisuri fiscale.

Romania are obligatia de a transpune directiva UE 1164/2016 in legislatie pana la sfarsitul anului 2018. In acelasi context, a fost adoptat si Planul BEPS (erodarea bazei de impunere si transferul profiturilor) al OCDE.

S-ar putea aplica astfel, de la 1 ianuarie 2017, impozitarea societatilor straine controlate.

VA RECOMANDAM >>> DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri <<<

Potrivit notei de fundamentare, "momentan, in mediul de afaceri din Romania exista un dezechilibru care afecteaza competitivitatea si dezvoltarea pietei interne".

"In timp ce unii intreprinzatori platesc 16% impozit pe profit, unele companii cu activitate in mai multe state isi trimit profitul, inregistrat in Romania, in state terte din aceasta lume, inclusiv prin intermediul unor societati comerciale de tip offshore. intalnim de multe ori companii care activeaza in Romania si care ajung la profit zero, tocmai ca sa evite sa plateasca taxe si impozite in Romania, folosindu-se de diferite societati comerciale internationale pentru a scapa de responsabilitatile fiscale din Romania. Potrivit estimarilor noastre, statul roman poate castiga de pana la patru ori mai multi bani daca va incasa impozitul pe profit al companiilor au activitati in mai multe state si care obtin profituri in Romania. Prin aceasta lege, vom reusi sa evitam transferul profiturilor in afara pietei interne si sa colectam mai multi bani la bugetul statului. Companiile care activeaza in tara noastra nu vor mai avea cum sa ocoleasca impozitarea profiturilor realizate in urma activitatii desfasurate pe teritoriul romanesc", se arata in nota de fundamentare a proiectului.

Iata Norma privind societatile straine controlate asa cum este cuprinsa in noul proiect:

(1) Statul membru al contribuabilului aplica unei entitati sau unui sediu permanent, ale carei (carui) profituri nu sunt supuse impozitarii sau sunt scutite de impozit in statul membru respectiv, acelasi tratament ca unei societati straine controlate daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

(a) in cazul unei entitati, contribuabilul, singur sau impreuna cu intreprinderile sale asociate, detine o participatie directa sau indirecta de mai mult de 50 % din drepturile de vot sau detine direct sau indirect mai mult de 50 % din capital sau are dreptul sa primeasca mai mult de 50 % din profiturile entitatii respective;
(b) impozitul pe profit platit efectiv pentru profiturile sale de catre entitate sau sediul permanent este mai mic decat diferenta dintre impozitul pe profit care ar fi fost perceput de la entitate sau sediul permanent in conformitate cu sistemul de impozitare a intreprinderilor aplicabil in statul membru al contribuabilului si impozitul pe profit platit efectiv pentru profiturile sale de catre entitate sau sediul permanent.

In sensul primului paragraf litera (b), sediul permanent al unei societati straine controlate, care nu este supus impozitarii sau este scutit de impozit in jurisdictia societatii straine controlate respective, nu este luat in considerare. in plus, impozitul pe profit care ar fi fost perceput in statul membru al contribuabilului este cel calculat in conformitate cu normele din statul membru al contribuabilului.
(2) in cazul in care o entitate sau un sediu permanent beneficiaza de acelasi tratament ca o societate straina controlata, in temeiul alineatului (1), statul membru al contribuabilului include in baza impozabila una din urmatoarele situatii:


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


(a) veniturile nedistribuite ale entitatii sau veniturile sediului permanent care au provenit din urmatoarele categorii:

(i) dobanzi sau orice alte venituri generate de active financiare;
(ii) redevente sau orice alte venituri generate de drepturi de proprietate intelectuala;
(iii) dividende si venituri din cedarea de actiuni;
(iv) venituri din leasing financiar;
(v) venituri din activitati de asigurare, activitati bancare sau alte activitati financiare;
(vi) venituri de la societati de facturare, care obtin aceste venituri din bunuri si servicii cumparate de la intreprinderi asociate sau vandute acestora si care au o valoare economica adaugata redusa sau inexistenta;

Prezenta litera nu se aplica in cazul in care societatea straina controlata desfasoara o activitate economica semnificativa sustinuta de personal, echipamente, active si spatii, astfel cum o demonstreaza faptele si circumstantele relevante.

In cazul in care societatea straina controlata isi are resedinta sau este situata intr-o tara terta care nu este parte la Acordul privind SEE, statele membre pot decide sa nu aplice paragraful anterior.

(b) veniturile nedistribuite ale entitatii sau ale sediului permanent care au rezultat din acorduri neautentice instituite cu scopul principal de a obtine un avantaj fiscal.

In sensul prezentei litere, se considera ca un acord sau o serie de acorduri nu este autentica in masura in care entitatea sau sediul permanent nu ar detine activele sau nu si-ar fi asumat riscurile care genereaza totalitatea veniturilor sale sau o parte a acestora daca nu ar fi fost controlata de o societate in care sunt indeplinite functiile de conducere relevante pentru aceste active si riscuri, iar aceste functii sunt esentiale pentru a genera veniturile societatii controlate.

(3) in cazul in care, in temeiul normelor dintr-un stat membru, baza impozabila a unui contribuabil se calculeaza in conformitate cu alineatul (2) litera (a), statul membru poate opta sa nu aplice unei entitati sau unui sediu permanent acelasi tratament ca unei societati straine controlate, in conformitate cu alineatul (1), daca o treime sau mai putin de o treime din veniturile obtinute de entitate sau de sediul permanent se incadreaza in categoriile prevazute la alineatul (2) litera (a).

In cazul in care, in temeiul normelor dintr-un stat membru, baza impozabila a unui contribuabil se calculeaza in conformitate cu alineatul (2) litera (a), statul membru poate opta sa nu aplice intreprinderilor financiare acelasi tratament ca societatilor straine controlate daca o treime sau mai
putin de o treime din veniturile entitatii din categoriile prevazute la alineatul (2) litera (a) provine din operatiuni desfasurate cu contribuabilul sau cu intreprinderile asociate ale acestuia.

(4) Statele membre pot exclude din domeniul de aplicare al alineatului (2) litera (b) o entitate sau un sediu permanent, aflat(a) in una din urmatoarele situatii:

(a) cu profituri contabile de maximum 750 000 EUR si venituri provenite din activitati comerciale secundare de maximum 75 000 EUR;
(b) cu profituri contabile care se ridica la cel mult 10 % din costurile sale operationale pentru perioada fiscala.

In sensul primului paragraf litera, costurile operationale nu pot include nici costul bunurilor vandute in afara tarii in care entitatea isi are rezidenta fiscala sau in care este situat sediul permanent in scopuri fiscale, nici platile catre intreprinderi asociate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2016


Votati articolul "Multinationalele ar putea plati impozit pe profit doar in Romania, fara posibilitate de transfer":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie

Intrebare: V-as ruga daca imi puteti pune dvs sumele la fiecare va rog frumos:
641=421
421=%
425
427
431
437
428
444
6451=4311
6452=4371
6453=4315
622=462
6453=4315
6458=4318

5311=421

4118=411

654=4118

8034

4118=754

4111=4118

5121=4111.

Va multumesc!!!

Raspuns: Va multumesc frumos! Sunteti niste oameni foarte de treaba! Multumesc mult.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X