Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Multinationalele ar putea plati impozit pe profit doar in Romania, fara posibilitate de transfer

Societatile straine controlatebepspreturile de transferproiectimpozitul pe profit

Un proiect de lege recent care transpune o directiva europeana propune ca profitul grupurilor de companii sa fie impozitate in statul in care sunt realizate venituri, impiedicand astfel transferul profitului in tari cu impozite mai mici sau chiar in paradisuri fiscale.

Romania are obligatia de a transpune directiva UE 1164/2016 in legislatie pana la sfarsitul anului 2018. In acelasi context, a fost adoptat si Planul BEPS (erodarea bazei de impunere si transferul profiturilor) al OCDE.

S-ar putea aplica astfel, de la 1 ianuarie 2017, impozitarea societatilor straine controlate.

VA RECOMANDAM >>> DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri <<<

Potrivit notei de fundamentare, "momentan, in mediul de afaceri din Romania exista un dezechilibru care afecteaza competitivitatea si dezvoltarea pietei interne".

"In timp ce unii intreprinzatori platesc 16% impozit pe profit, unele companii cu activitate in mai multe state isi trimit profitul, inregistrat in Romania, in state terte din aceasta lume, inclusiv prin intermediul unor societati comerciale de tip offshore. intalnim de multe ori companii care activeaza in Romania si care ajung la profit zero, tocmai ca sa evite sa plateasca taxe si impozite in Romania, folosindu-se de diferite societati comerciale internationale pentru a scapa de responsabilitatile fiscale din Romania. Potrivit estimarilor noastre, statul roman poate castiga de pana la patru ori mai multi bani daca va incasa impozitul pe profit al companiilor au activitati in mai multe state si care obtin profituri in Romania. Prin aceasta lege, vom reusi sa evitam transferul profiturilor in afara pietei interne si sa colectam mai multi bani la bugetul statului. Companiile care activeaza in tara noastra nu vor mai avea cum sa ocoleasca impozitarea profiturilor realizate in urma activitatii desfasurate pe teritoriul romanesc", se arata in nota de fundamentare a proiectului.

Iata Norma privind societatile straine controlate asa cum este cuprinsa in noul proiect:

(1) Statul membru al contribuabilului aplica unei entitati sau unui sediu permanent, ale carei (carui) profituri nu sunt supuse impozitarii sau sunt scutite de impozit in statul membru respectiv, acelasi tratament ca unei societati straine controlate daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

(a) in cazul unei entitati, contribuabilul, singur sau impreuna cu intreprinderile sale asociate, detine o participatie directa sau indirecta de mai mult de 50 % din drepturile de vot sau detine direct sau indirect mai mult de 50 % din capital sau are dreptul sa primeasca mai mult de 50 % din profiturile entitatii respective;
(b) impozitul pe profit platit efectiv pentru profiturile sale de catre entitate sau sediul permanent este mai mic decat diferenta dintre impozitul pe profit care ar fi fost perceput de la entitate sau sediul permanent in conformitate cu sistemul de impozitare a intreprinderilor aplicabil in statul membru al contribuabilului si impozitul pe profit platit efectiv pentru profiturile sale de catre entitate sau sediul permanent.

In sensul primului paragraf litera (b), sediul permanent al unei societati straine controlate, care nu este supus impozitarii sau este scutit de impozit in jurisdictia societatii straine controlate respective, nu este luat in considerare. in plus, impozitul pe profit care ar fi fost perceput in statul membru al contribuabilului este cel calculat in conformitate cu normele din statul membru al contribuabilului.
(2) in cazul in care o entitate sau un sediu permanent beneficiaza de acelasi tratament ca o societate straina controlata, in temeiul alineatului (1), statul membru al contribuabilului include in baza impozabila una din urmatoarele situatii:


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


(a) veniturile nedistribuite ale entitatii sau veniturile sediului permanent care au provenit din urmatoarele categorii:

(i) dobanzi sau orice alte venituri generate de active financiare;
(ii) redevente sau orice alte venituri generate de drepturi de proprietate intelectuala;
(iii) dividende si venituri din cedarea de actiuni;
(iv) venituri din leasing financiar;
(v) venituri din activitati de asigurare, activitati bancare sau alte activitati financiare;
(vi) venituri de la societati de facturare, care obtin aceste venituri din bunuri si servicii cumparate de la intreprinderi asociate sau vandute acestora si care au o valoare economica adaugata redusa sau inexistenta;

Prezenta litera nu se aplica in cazul in care societatea straina controlata desfasoara o activitate economica semnificativa sustinuta de personal, echipamente, active si spatii, astfel cum o demonstreaza faptele si circumstantele relevante.

In cazul in care societatea straina controlata isi are resedinta sau este situata intr-o tara terta care nu este parte la Acordul privind SEE, statele membre pot decide sa nu aplice paragraful anterior.

(b) veniturile nedistribuite ale entitatii sau ale sediului permanent care au rezultat din acorduri neautentice instituite cu scopul principal de a obtine un avantaj fiscal.

In sensul prezentei litere, se considera ca un acord sau o serie de acorduri nu este autentica in masura in care entitatea sau sediul permanent nu ar detine activele sau nu si-ar fi asumat riscurile care genereaza totalitatea veniturilor sale sau o parte a acestora daca nu ar fi fost controlata de o societate in care sunt indeplinite functiile de conducere relevante pentru aceste active si riscuri, iar aceste functii sunt esentiale pentru a genera veniturile societatii controlate.

(3) in cazul in care, in temeiul normelor dintr-un stat membru, baza impozabila a unui contribuabil se calculeaza in conformitate cu alineatul (2) litera (a), statul membru poate opta sa nu aplice unei entitati sau unui sediu permanent acelasi tratament ca unei societati straine controlate, in conformitate cu alineatul (1), daca o treime sau mai putin de o treime din veniturile obtinute de entitate sau de sediul permanent se incadreaza in categoriile prevazute la alineatul (2) litera (a).

In cazul in care, in temeiul normelor dintr-un stat membru, baza impozabila a unui contribuabil se calculeaza in conformitate cu alineatul (2) litera (a), statul membru poate opta sa nu aplice intreprinderilor financiare acelasi tratament ca societatilor straine controlate daca o treime sau mai
putin de o treime din veniturile entitatii din categoriile prevazute la alineatul (2) litera (a) provine din operatiuni desfasurate cu contribuabilul sau cu intreprinderile asociate ale acestuia.

(4) Statele membre pot exclude din domeniul de aplicare al alineatului (2) litera (b) o entitate sau un sediu permanent, aflat(a) in una din urmatoarele situatii:

(a) cu profituri contabile de maximum 750 000 EUR si venituri provenite din activitati comerciale secundare de maximum 75 000 EUR;
(b) cu profituri contabile care se ridica la cel mult 10 % din costurile sale operationale pentru perioada fiscala.

In sensul primului paragraf litera, costurile operationale nu pot include nici costul bunurilor vandute in afara tarii in care entitatea isi are rezidenta fiscala sau in care este situat sediul permanent in scopuri fiscale, nici platile catre intreprinderi asociate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2016


Votati articolul "Multinationalele ar putea plati impozit pe profit doar in Romania, fara posibilitate de transfer":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X