Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Declaratia 311 si Declaratia 307. Depunerea cu intarziere. Ce sanctiuni riscam?

decont tvadeclaratia 311codul de procedura fiscalasanctiuni anaf anulatedeclaratia 307

In analiza de mai jos, in data de 24.10.2016, s-a constatat faptul ca societatea este inactiva si are si codul de TVA anulat din data de 06.05.2016. Declaratiile salariile s-au depus lunar, decontul aferent trimestrului II la fel. Acum ar trebui depusa declaratia 311, dar nu numai pentru luna septembrie, ci pentru lunile trecute.

Stabilim daca in aceste conditii se depune declaratia pentru lunile trecute iunie, iulie, august, septembrie cu amenda, precum si in cuantum si daca va trebui depusa Declaratia 307 de asemenea.

In cazul in care se depune D 307, stabilim ce se trece in aceasta declaratie daca exista pe contul 371 suma de 300 lei. Vom vedea daca se colecteaza TVA, ce se intampla cu creditul de la banca pe perioada cat firma e inactiva si cat se poate functiona ca firma inactiva.


Intr-adevar, in situatia in care societatea a efectuat livrari de bunuri, prestari de servicii, dar si achizitii intracomunitare de bunuri si servicii pentru care era obligata la plata TVA, trebuie depusa declaratia cod 311, retroactiv, pentru fiecare din lunile anterioare. Pentru nedepunerea in termen a acestei declaratii, organul fiscal de administrare poate aplica sanctiunea amenzii, conform prevederilor legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, art. 336 "Contraventii". Prin acest articol nu sunt reglementate amenzi diferentiate, in functie de o anumita declaratie sau decont sau in functie de depunerea cu intarziere sau nedepunerea declaratiei/decontului.

Contraventia este cea reglementata prin art. 336 alin. (1) lit. b) "Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii, infractiuni: …..b) neindeplinirea de catre contribuabil/platitor la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a bunurilor si veniturilor impozabile sau, dupa caz, a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume, precum si orice informatii in legatura cu impozitele, taxele, contributiile, bunurile si veniturile impozabile, daca legea prevede declararea acestora; ". Amenda este reglementata la art. 336 alin. (2) lit. d) "Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza astfel: …….d) cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice, precum si pentru persoanele fizice, in cazul savarsirii faptei prevazute la alin. (1) lit. a), b), i) - m) si t); "

Daca se achita in 48 de ore, suma datorata este de jumatate din minimul amenzii, respectiv 50% din 500 lei, chiar daca amenda inscrisa in Procesul verbal de catre inspectorul constatator este de 1.000 lei.

Este posibil ca organul fiscal sa aplice si sanctiunea avertismentului, caz in care, se recomanda sa precizati inspectorului care urmeaza sa incheie Procesul verbal de contraventie ca in aceasta perioada s-a depus, trimestrial, decontul de TVA cod 300.

Pentru suma TVA dedusa, aferenta bunurilor existente in stoc la data anularii codului de TVA, trebuie depus si formularul cod 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata" pentru care este aplicabila aceiasi sanctiune. La ajustarea dupa anularea codului de TVA se efectueaza inregistrarea 635 sau 6588 = 446 analitic distinct deoarece dupa anulare, societatea nu mai poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4423 si 4424.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


Daca ajustarea s-ar fi efectuat prin ultimul decont de TVA depus in calitate de persoana impozabila inregistrata TVA in regim normal, inregistrarea ar fi fost 635/6588 = 4426 si raportarea sumei respective s-ar fi efectuat, cu semnul minus, prin decontul de TVA cod 300, la randul 30 "Regularizari taxa dedusa".

Anularea, din oficiu, a codului de TVA, nu trebuie sa afecteze creditul de la banca. Pentru functionarea societatii ca inactiva, nu exista un anumit termen. Totusi, este recomandabil sa cunoasteti motivele pentru care societatea a fost inregistrata in categoria contribuabililor inactivi pentru a elimina consecintele negative ale anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal.

Aceste consecinte sunt reglementate, in mod expres, prin art. 11 alin. (6) din Codul fiscal "(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate. "

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Octombrie 2016


Votati articolul "Declaratia 311 si Declaratia 307. Depunerea cu intarziere. Ce sanctiuni riscam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Intrebare: In urma unei Inventarieri,
o salariata a fost gasita cu lipsa in gestiune.

In Consiliul Administrativ ( = C.A. ) s-a stabilit ca
in Termen de 60 de zile calendaristice
salariata sa plateasca cval lipsei,
in caz contrar, salariata va fi dat in judecata
pentru recuperarea pagubei.

Au trecut cele 60 de zile.
Salariata a achitat doar o parte din bani.

Contabilul si juristul au cerut directorului
sa spuna ce masura va dispune.

Directorul a dat ca rezolutie
actionarea salariatei in instanta.

Vineri, intrucat este o suma foarte mare de achitat,
salariata a venit cu sotul si
s-a angajat verbal ca va achita
macar pana la 5 salarii minime pe economie
pentru a nu fi data in judecata,
urmand ca, potrivit Codului muncii,
sa i se retina lunar din salariu.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - directorul va trebui sa-si modifice dispozitia data
- cum se va modifica Hotararea data de C.A. ?
sau directorul poate sa treaca peste Hotararea C.A. ?...
si atunci isi asuma responsabilitatea pentru dispozitia ce o va da ?
2. - pentru a se modifica dispozitia data de director si C.A,,
contabilul va trebui sa faca o Adresa directorului
pentru a-l intreba acest lucru
sau se va respecta dispozitia C.A. -ului
si dispozitia directorului ?
3. - motivul schimbarii deciziilor va fi
recuperarea pe cale amiabila a banilor ?
4. - cum va proceda institutia
daca salariata va achita pana la cele 5 salarii minime pe economie ?
Institutia ii va putea retine salariatei pe Statul de plata
datoria ?
In ce procent ?
Pentru a face retinerea salariala, in fiecare luna,
institutia va trebui sa aibe o hotarare judecatoreasca
sau Codul muncii ii permite sa faca acest lucru ?
Daca Codul muncii nu ii permite institutiei
sa faca retineri, decat doar daca exista o hotarare judecatoreasca,
atunci nu este mai bine ca
salariata sa achite singura, la casieria institutiei,
lunar, la fiecare salariu, o suma de bani,
pana la stingerea datoriei ?
5. - ar fi un abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat ?

Raspuns: Va rog mult sa imi spuneti - daca va fi inregistrat la Registratura institutiei doar un angajament...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X