Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Daca o firma nu se inregistreaza fiscal la timp, organul fiscal o ia in evidenta din oficiu. OPANAF nr. 2921/2016

inregistrare fiscalaOPANAF 2921/2016creante fiscaleinregistrarea din oficiuanaf

Contribuabilii ce nu depun, in termenele prevazute de legislatia in vigoare, declaratia de inregistrare fiscala ca platitor de salarii sunt inregistrati fiscal din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial si care coreleaza o astfel de procedura cu prevederile noului sistem fiscal.

Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2921/2016 - OANAF 2921/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii a aparut in Monitorul Oficial din 26.10.2016, Partea I, nr. 850, data de la care este in vigoare.

Potrivit normelor in vigoare, obligatia inregistrarii fiscale revine subiectilor de drept fiscal ce intra intr-un raport juridic fiscal, in vederea luarii in evidenta si obtinerii codului de identificare fiscala. Astfel, documentul publicat astazi vizeaza persoanele fizice si firmele, precum si entitatile fara personalitate juridica si sediile secundare ale acestora care trebuie sa se inregistreze ca platitori de impozit pe salarii.

Totusi, procedura inregistrarii din oficiu nu se aplica, persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit, cu exceptia persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale.

Concret, potrivit actului normativ amintit, exista deacum doua modalitati prin care organul fiscal competent, prin compartimentele sale de specialitate, realizeaza inregistrarea fiscala a contribuabililor. Concret, este vorba despre:

• inregistrarea din oficiu, pe baza constatarilor compartimentelor cu atributii de administrare fiscala;

• inregistrarea la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.

De altfel, in cazul in care inregistrarea din oficiu se realizeaza pe baza constatarilor compartimentelor fiscale responsabile sau a organelor de inspectie fiscala, acestea intocmesc si transmit o solicitare motivata, insotita de copii de pe actele care au stat la baza formularii solicitarii.

Daca inregistrarea fiscala apare ca urmare a cererii formulate de o alta autoritate ce administreaza creante fiscale, documentul prevede obligatia transmiterii unei solicitari motivate de catre respectiva autoritate organului fiscal competent, solicitare ce trebuie semnata de conducatorul autoritatii solicitante si care va contine atat dovada faptului ca acel contribuabil a carui inregistrare fiscala va fi solicitata este subiect al unui raport juridic fiscal, cat si toate elementele de identificare ale acestuia, prin care se intelege: denumire /nume si prenume, adresa si, dupa caz, cod numeric personal.

In cazul in care conditiile de mai sus nu sunt indeplinite, organul fiscal competent respinge cererea si comunica autoritatii solicitante respingerea motivata a cererii.

Atunci cand va fi inregistrat fiscal din oficiu, contribuabilul va fi informat de acest aspect prin intermediul unei notificari, semnate de conducatorul unitatii fiscale si trimise in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala, notificare ca va reprezenta, totodata, si o invitatie in vederea audierii contribuabilului.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


OPANAF 2921/2016 stabileste si situatiile in care nu se intocmesc notificarile catre contribuabili. Mai exact, este vorba despre situatiile in care inregistrarea din oficiu se face ca urmare a: - constatarilor organelor de inspectie fiscala; - hotararilor judecatoresti definitive/ definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti, prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania.

Nu in ultimul rand, in cazul in care, in termenul prevazut de notificare, contribuabilul depune declaratia de inregistrare fiscala, procedura inceteaza prin referat motivat si se face in baza declaratiei acestuia.

Daca insa contribuabilul nu se prezinta la organul fiscal competent in termenul prevazut in notificare, institutia intocmeste un referat prin care propune inregistrarea fiscala a acestuia. in plus, o astfel de masura trebuie luata si in cazul in care, ulterior notificarii primite, contribuabilul nu justifica, prin documentele depuse, sistarea procedurii de inregistrare fiscala.

In fine, inainte de comunicarea deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, organul fiscal verifica daca contribuabilul vizat a depus declaratie de inregistrare fiscala, dupa expirarea termenului prevazut in notificare. in aceasta situatie, Fiscul propune desfiintarea deciziei si oprirea procedurii, prin intermediul unui referat.


Sursa: AJFP MARAMURES - ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2016


Votati articolul "Daca o firma nu se inregistreaza fiscal la timp, organul fiscal o ia in evidenta din oficiu. OPANAF nr. 2921/2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu niste sfaturi cum sa procedam corect in urmatorul caz:

- directorul institutiei a desemnat o comisie de inventariere
- gestionarul nu va putea fi prezent la acea inventariere si vrea ca sa fie inlocuit de un alt coleg.
Gestionarul vrea sa faca o cerere scrisa directorului institutiei in acest sens,
prin care sa arate ca cei 2 salariati, gestionarul si inlocuitorul, sunt de acord cu acest lucru.
In OMFP nr.2861/2009, in Norme la art.8 lit.g se spune ca:
Daca gestionarul nu se prezinta nici de aceasta data la locul, data si ora fixate,
inventarierea se efectueaza de catre comisia de inventariere n prezenta reprezentantului
sau legal sau a altei persoane, numita prin decizie scrisa, care sa l reprezinte pe gestionar.

Va rog frumos sa imi spuneti ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?
Va fi suficienta o simpla cerere si un acord al celor 2 salariati
depuse la registratura institutiei, catre director spre aprobare ?
sau trebuie o Imputernicire facuta la Notariat in acest sens ?

Raspuns: Va multumesc enorm de mult pentru sfaturi !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X