Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Monografie contabila pentru lichidare microintreprindere. Cum procedam?

monografie contabilalichidaremicrointreprinderedeclaratia 010balanta contabila

Stabilim mai jos care este monografia contabila privind o lichidare de societate cu doi asociati, cu mentiunea ca balanta la momentul acesta se prezinta astfel:


- Credit cont 1012: 200,00 lei
- Credit cont 1061: 40,00 lei
- Credit cont 1171: 8.946,10 lei
- Debit cont 121: 9.076,98 lei
- Debit cont 5311: 109,12 lei.

De asemenea, vom vedea ce declaratii finale se depun la ANAF si la ce termen, precum si daca exista obligatii de plata catre buget si declaratii aferente.

Iata raspunsul specialistului:

Bilantul inainte de lichidare:
5311 109.12 lei

Total active – Datorii = 109.12 lei
1012 200 lei


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii



1061 40 lei
1171 8946.10 lei
121 - 9076.98 lei

Total capitaluri proprii = 200+40+8946.10-9076.98 = 109.12 lei

Operatiuni la lichidare :
- Acoperirea pierderii curente din profitul nereparizat : 1171 = 121 8946.10

Bilantul inainte de partaj :
5311 109.12 lei

Total active – Datorii = 109.12 lei
1012 200 lei
1061 40 lei
121 - 130.88 lei

Total capitaluri proprii = 200+40-130.88 = 109.12 lei

Repartizarea patrimoniului catre asociati:
% = 456 240 lei
1012 200 lei
1061 40 lei
456 = 5311 109.12 lei
456 = 121 130.88 lei.

Dat fiind ca lichidarea se incheie cu pierdere nu aveti nicio taxa suplimentara de platit la stat. Dat fiind ca sunteti microintreprindere , la constituirea rezervei legale nu ati beneficiat de nicio facilitate, deci acum nu se impoziteaza rezerva legala (cum s-ar fi intamplat daca erati platitoare de impozit pe profit la constituirea rezervei).
Toate operatiunile descrise vor fi cuprinse in Raportul de lichidare.

Se intocmeste Bilantul de lichidare utilizand formularul S1039.
Cu aceste documente si Hotararea AGA de lichidare se solicita de la ANAF cerificatul fiscal care atesta ca nu aveti declaratii nedepuse sau datorii catre stat.
Tot in acest moment veti depune si declaratia 010 in care veti completa cartusul VI mentionand inceperea operatiunii de lichidare.

Dupa radierea societatii depuneti 010 la ANAF completand data radierii in cartusul VI pentru a va asigura ca incetati sa mai fiti subiect de drept fiscal.

Pe intreaga perioada a lichidarii si pana la radiere veti depune toate declaratiile din vectorul fiscal (de exemplu 100 pentru impozitul pe venitul micro) la termenele legale.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2016


Votati articolul "Monografie contabila pentru lichidare microintreprindere. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrarea in contabilitate a facturii de prestari servicii intracomunitare

Intrebare: buna ziua
am de inregistrat o factura de prestari servicii catre un client din UE, cod valid de TVA.
cum fac inregistrarea in contabilitate :in lei la cursul din data facturarii sau in euro?
mai aplic formula 4426=4427? sau fac factura fara TVA si scriu scutit cu drept de deducere?

multumesc

Raspuns: Am uitat, se mai face inregistrarea 4426=4427, caci nu ati raspuns la aceasta intrebare Multumesc si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate. Ce se mai modifica?

    • Activitatea contabila va fi supusa unor noi reguli dupa ce un proiect de act normativ a fost recent adoptat in Parlament, urmand sa fie trimis spre promulgare. Prin nou proiect, expertii contabili si contabilii autorizati se vor putea constitui in societati de contabilitate si nu comerciale cum permite legislatia actuala.  Proiectul modifica si completeaza inclusiv Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a...» citeste mai departe aici

  • Reguli drastice pentru contabili si consultanti fiscali

    • Contabilii, consultantii fiscali, avocatii si bancile vor avea in curand de infruntat o legislatie mult mai dura, printr-unn nou set de reguli drastice pregatit de Comisia Europeana. Astfel, persoanele care exercita profesiile amintite si care pregatesc sisteme fiscale pentru clienti trebuie sa se pregateasca pentru noile conditii care vor deveni obligatorii, inclusiv pentru Romania.  Sistemele de planificare fiscala transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici sau tra...» citeste mai departe aici

  • Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF

    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modificările si completările ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota d...» citeste mai departe aici

  • Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

    • Conform prevederilor in vigoare, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 de lei au obligatia de a depune raportarile contabile la 30 iunie la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante, pana la 16 august 2017. In acest sens, OMFP nr. 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contab...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate Uber. Totul despre facturi, inregistrari contabile si obligatiile fiscale pentru taxi-urile Uber

    • Prevederile legislative in ce priveste colaborarea cu Uber sau incheierea unor contracte care prevad prestarea de servicii de transport in aceasta forma de organizare juridica par sa aiba, la o prima vedere, unele lacune.  Unii consultanti sunt de parere ca orice colaborare cu Uber necesita obligatia colaboratorilor sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari. Firmele nou-infiintate, neplatitoare de TVA, au obligatai de a obtine un cod valid de TVA pentru operatiu...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate. Cum se pot cesiona creantele catre ANAF?

    • In cazul urmator, o firma se confrunta cu situatia in care unii clienti nu isi achita facturile la scadenta si nici nu doresc plata acestora prin intermediul procedurii de cesionare a facturilor catre o institutie bancara (factoring). Vom vedea care este procedura si in ce conditii se pot cesiona creantele neincasate catre ANAF. Administratorul societatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective, dupa cum se prevede la art. 10 din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X